Newsletter
zwany biuletynem albo popularnie w Polsce nazwany subskrypcją
To jest zamówiona i potwierdzona poprzez użytkownika korespondencja cykliczna docierająca na wskazany adres email albo wybrany kanał RSS. Najczęściej ma charakter tematyczny i dotyczy konkretnego zagadnienia. Newsletter zawsze jest metodą dobrowolną a w jego stopce powinny znaleźć się wiadomości w jaki sposób wypisać się z korespondencji. Format newslettera to regularnie rozbudowany HTML który odpowiednio formatowany ze zdjęciami i linkami skłania do dalszej lektury przez przejście na stronę źródłową. Aktualnie wypierana jest forma poczty e mail na rzecz kanałów RSS z racji na niechęć użytkowników do podawania prywatnych adresów poczty elektronicznej.
Email marketing zdobywa coraz większe uznanie. Kampanie z jego udziałem, są nagradzane na najróżniejszych konkursach. Wyniki w raportach z kampanii mówią same za siebie. Ciężko już dyskutować z tezą, że email marketing sprzedaje i się przydaje.
Warto więc wiedzieć co to jest mailing czy newsletter i jakiego rodzaju wiadomości można wyróżnić w ramach działań email marketingowych.
Newsletter
Newsletter służy do stałej komunikacji z Klientami mającej na celu informowanie odbiorców o nowościach, zmianach, ofertach, aktualizacjach w obrębie danej firmy czy tematu.
- Powinien on posiadać jeden stały wygląd szablonu, ze zmieniającą się tylko treścią w kolejnych edycjach. Odbiorca bowiem przyzwyczaja się do wyglądu i układu tej wiadomości.
- Newsletter należy wysyłać jednego konkretnego dnia z jednakową częstotliwością np. 10. dnia każdego miesiąca, albo co 2 tygodnie, lub też np. codziennie.
- Warto także pamiętać, że newsletter powinien zawierać tzw. treści premium tzn. wartość dodaną do tego co znajdzie na stronie czy w sklepie. Musi on bowiem mieć powód aby chcieć dostawać od Ciebie wiadomości. Treść premium to np. rabaty, poradniki, e-booki, czy informacje z pierwszej ręki o nowościach lub wyprzedażach.
Mailing
W odróżnieniu od newslettera, mailing to jednorazowa reklama, która dociera na skrzynkę odbiorców. Nie jest ona zazwyczaj komunikacją mającą na celu budowanie relacji a jedynie poinformowanie o produkcie i zachęcenie do zakupy, założenia konta, czy udziału w imprezie.
Charakteryzuje się:
- dużą grafiką,
- małą ilością tekstu,
- przyciskiem “call to action” czyli namawiającym do działania np. “zapisz się już dziś”, “załóż konto”, “kup teraz” czy “sprawdź”.