Pytanie o to jak długo trwa pozycjonowanie strony wydaje się łatwe, a udzielenie konkretnej odpowiedzi szybkie i precyzyjne. Jednak okazuje się, że okres “wbicia” wybranych fraz na pierwszą stronę wyszukiwarki Google wcale nie jest tak oczywisty i prosty do ustalenia. Decyduje o tym bowiem szereg czynników, którym przyjrzymy się w dzisiejszym wpisie.

Zastanawiając się nad profesjonalnymi usługami SEO, jednym z pierwszych pytań jakie zadajemy, to czas, w którym możemy spodziewać się pierwszych efektów pozycjonowania. Nie sposób jednak udzielić na nie uniwersalnej odpowiedzi. Dla jednej strony pierwsze frazy kluczowe wysokie pozycje  zdobędą już w drugim miesiącu, dla innej proces ten będzie dłuższy o dobrych kilka miesięcy. Warto jednak pamiętać jaki jest główny cel pozycjonowania. Nie chodzi przecież o najlpesze wyniki dla fraz, których nikt nie wpisuje w wyszukiwarkę. Pozycjonuje się stronę po to, by użytkownik był w stanie na nią trafić. Aby tak się stało najlepiej, by na częste zapytania użytkowników związane z oferowanymi przez nas produktami czy usługami to właśnie nasza strona internetowa wyskakiwała na jednej z pierwszych pozycji. Wysokie pozycje przypadkowych fraz nie przyniosą zatem żadnych korzyści. Pozycjonowanie  ma na celu zwiększenie ruchu na stronie (bądź konkretnej jej podstronie), a dzięki temu pozyskanie większej liczby potencjalnych klientów. Dlatego dobrze opracowana strategia to podstawa  pozycjonowania. Możemy jednak określić jakie najważniejsze elementy decydują o tym, kiedy zobaczymy pierwsze efekty.

Jak długo trwa pozycjonowanie strony?

Zasadniczo warto jednak zacząć od innego pytania, a mianowicie „jakie  działania składają się na proces pozycjonowania?”. Gdyż to przecież od nich zależy czy pozycje wybranych przez nas fraz kluczowych będą coraz lepsze.

Pozycjonowanie czyli…. ?

W dużym uproszczeniu pozycjonowanie możemy podzielić na dwie praktyki.Pierwszą z nich są prace w obrębie strony internetowej, począwszy od optymalizacji treści  pod wybrane słowa kluczowe, po zmiany w strukturze kodu strony. Ilość pracy na stronie może być diametralnie różna dla dwóch serwisów. W przypadku jednego mogą to być jedynie „kosmetyczne” poprawki i szybkie optymalizacje, drugi natomiast może okazać się olbrzymim wyzwaniem przy sporym nakładzie pracy. Warto także dodać, że doświadczony pozycjoner oczywiście posiada wiedzę na temat tego jakie działania poprawią pozycje wybranych słów kluczowych. Jednak nawet w przypadku profesjonalisty bardzo często jest to metoda prób i błędów, gdyż możemy tylko z pewnym prawdopodobieństwem stwierdzić, że nasze zmiany na stronie „spodobają się” robotom Google.

Drugą praktyką są działanie na zewnątrz strony. Głównie jest to budowanie bazy wartościowych linków, artykuły na zapleczach oraz tworzenie profili na portalach social media itp. Ta część, o ile nie wymagająca aż tak dużej wiedzy, jak w przypadku punktu pierwszego, jest dosyć czasochłonna jeśli chcemy robić to poprawnie. Dodatkowo, działania te muszą być wykonywanie systematycznie.

Fragment artykułu, więcej znajdziesz na: http://delante.pl