Brazylijski nastolatek popełnił samobójstwo na TikToku – firma najpierw opracowała strategię kryzysową, zanim powiadomiła policję
W ubiegłym roku brazylijski nastolatek popełnił samobójstwo, transmitując je na TikToku. O zdarzeniu dowiedziało się kierownictwo tamtejszego oddziału portalu społecznościowego, lecz zanim powiadomiło policję, postanowiło przygotować strategię kryzysową.
Sprawę postanowił nagłośnić portal The Intercept, który dowiedział się o szokujących działaniach TikToka dzięki byłemu pracownikowi firmy ByteDance. W dokumentach, które Brazylijczyk dostarczył redakcji, rozpisana została strategia kryzysowa związana z ubiegłorocznym samobójstwem nastolatka…
Więcej dowiesz się u źródła >TikTok, zamiast powiadomić policję o samobójstwie, uruchomił dział PR
The Intercept, serwis zajmujący się dziennikarstwem śledczym opublikował artykuł, z którego wynika, że jeden z użytkowników popełnił samobójstwo na wizji, streamując nagranie za pomocą aplikacji. Obsługa zamiast od razu powiadomić policję, poinformowała najpierw dział PR. A ten przez trzy godziny pracował nad strategią.
TikTok to aplikacja mobilna umożliwiająca tworzenie i udostępnianie bardzo krótkich materiałów wideo. Szczególną popularnością cieszy się wśród bardzo młodych internautów (choć nie tylko). „The Intercept” dotarł do informacji, które w wyjątkowo niekorzystnym świetle stawiają obsługę serwisu. Przynajmniej jego brazylijskiego oddziału…
Więcej dowiesz się u źródła >TikTok dba o bezpieczeństwo i dobre samopoczucie użytkowników
Czy inne serwisy dołączą do walki o bezpieczeństwo użytkowników?
Do Pinteresta w walce o zdrowie psychiczne użytkowników dołącza teraz TikTok. Z tym, że ten pierwszy nawiązał współpracę z instytucjami zdrowia, takimi jak WHO. Natomiast TikTok, stworzył nową kartę, gdzie daje rady w sprawie zachowania prawidłowej równowagi psychicznej…
Więcej dowiesz się u źródła >550 milionów dolarów kary dla Facebooka
W 2010 roku Facebook wprowadził mechanizm oznaczania ludzi na zdjęciach użytkowników. W 2020 roku zapłaci za to 550 milionów dolarów kary.
Facebook wprowadził mechanizm rozpoznawania twarzy w 2010 roku – bez pytania o zgodę oznaczane były automatycznie osoby widoczne na zdjęciach użytkowników. Można było wyłączyć ten mechanizm, o czym ikogo jednak nie poinformowano, nie było też żadnych wyjaśnień, jak przeprowadzić ten proces. Użytkownicy szybko zaczęli protestować, a pierwsze sprawy trafiły do sądu w 2015 roku. Powód? Naruszenie prywatności. Najgłośniejszy proces miał miejsce w Illinois, gdzie grupa osób złożyła pozew zbiorowy – automatyczne rozpoznawanie twarzy jest naruszeniem obowiązujących w tym stanie przepisów dotyczących prywatności…
Więcej dowiesz się u źródła >WhatsApp zacznie zarabiać – Facebook ma nowy pomysł
WhatsApp stanie się platformą płatniczą. Za pomocą WhatsApp Pay komunikator ma stać się rentowny i zarabiać na swój rozwój.
Na rynku istnieją setki tysięcy różnego rodzaju aplikacji. Większość z nich zarabia na siebie, ale istnieją także takie programy, które pomimo milionów pobrań nie przynoszą dochodów. Jednym ze sztandarowych przykładów jest komunikator tekstowy WhatsApp…
Więcej dowiesz się u źródła >Facebook wprowadza funkcję Off-Facebook Activity – pozwala ona na ograniczenie danych udostępnianych reklamodawcom
28 stycznia br. przedstawiciele Facebooka poinformowali o wprowadzeniu funkcji Off-Facebook Activity – dzięki niej użytkownicy będą mogli zarządzać swoimi danymi, które są udostępniane reklamodawcom.
Nieprzypadkowo Facebook postanowił wprowadził nową funkcję prywatności właśnie 28 stycznia – był to bowiem Europejski Dzień Ochrony Danych Osobowych. Po słynnej aferze aferze związanej z firmą Cambridge Analytica, przedstawiciele portalu społecznościowego wielokrotnie zapewniali, że postawili sobie za cel, by zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników w internecie…
Więcej dowiesz się u źródła >Facebook i Twitter walczą z fałszywymi doniesieniami o koronawirusie
W Sieci pojawiają się doniesienia o kolejnych zachorowaniach na wirusa z Wuhan. Wiele z nich jest fałszywych. Chińskim internautom udało się nawet ominąć Wielką chińską zaporę, służącą cenzurze internetu w Państwie Środka. Ich posty chętnie cytowane są w zachodnich mediach społecznościowych. Bez żadnej weryfikacji.
Koronawirus z Wuhan pojawia się w kolejnych krajach. Rośnie liczba zarażonych oraz osób zmarłych. Łącznie zachorowało już ponad 11 tys. osób na całym świecie. Z czego zmarło 259 osób. Ale 252 osoby udało się wyleczyć. Do największej liczby zakażeń doszło w Chinach. Wirus pojawił się w już w 27 krajach. WHO ogłosiło, że koronawirus z Wuhan stanowi globalne zagrożenie…
Więcej dowiesz się u źródła >Skuteczny remarketing na Facebooku
Remarketing to sposób na dotarcie z komunikatem reklamowym do osób, które weszły w interakcje z Twoją firmą. W przypadku remarketingu na Facebooku mamy kilka ciekawych opcji segregowania użytkowników. Do utworzenia remarketingu potrzebujemy specjalnych grup odbiorców, o których dowiesz się w tym wpisie.
Pamiętaj, zanim stworzysz swoją pierwszą reklamę remarketingową, musisz poprawnie dodać kod Facebook Pixel na stronie internetowej. Na blogu znajdziesz osobny wpis, w którym wyjaśniłem czym jest Pixel i jak dodać go na stronie internetowej…
Więcej dowiesz się u źródła >7 porad jak tworzyć angażujące posty na Facebooku
Facebook – być czy nie być? Oto jest pytanie. Według informacji od samego portalu, miesięcznie z Facebooka korzystają 2 miliardy osób! Ta imponująca liczba od razu uruchamia w głowie głos, który mówi „zdecydowanie być!”.
Trudno się z nim nie zgodzić, warto jednak pamiętać, że na fanpage trzeba mieć pomysł, jest to w końcu swego rodzaju wizytówka firmy. Nie wiesz, jak rozpocząć budowanie swojego profilu, a może już go tworzysz, ale poszukujesz dodatkowych inspiracji? Wychodzimy naprzeciw Twoim oczekiwaniom i przedstawiamy 7 porad na angażujący content!…
Więcej dowiesz się u źródła >7 porad, jak pisać dobre posty na Facebooku
Zdobycie uwagi i zachęcenie fanów do zaangażowania się pod postem, może wymagać od Ciebie o wiele więcej, niż Ci się wydaje. Pokaże Ci jednak kilka dobrych porad, które spowodują, że fani Twojego fanpage’a będą chętniej wykonywali działania, na których Ci zależy.
W momencie, kiedy czytasz ten wpis tysiące firm udostępnia różnego rodzaju posty, niestety większość z nich nie wie po co i jak to robić. Liczę na to, że po tym artykule wcielisz w życie swojego fanpage’a nowe praktyki, które pomogą Ci lepiej angażować Twoich fanów…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak zdobyć fanów na Facebooku?
To pytanie zadaje sobie pewnie wielu właścicieli stron, a więc nie przedłużajmy! Jeżeli rozwijasz swój fanpage i chcesz, aby treści, które na nim udostępniasz były widoczne dla jak największej liczby użytkowników, nie możesz zapomnieć o tym magicznym liczniku, który oprócz zasięgów buduje zaufanie.
Liczba polubień na Facebook’u działa jak opakowanie produktu w sklepie – fanpage, który posiada 1000 polubień będzie jak Huawei, a fanpage na którym zebraliśmy 10 000 polubień będzie jak nowy model iPhone firmy Apple. Liczba lajków na profilu nie musi wcale odzwierciedlać jakości produktu, tak jak Huawei nie zawsze będzie gorszy od iPhone’a. Nie mniej jednak liczba fanów jest w pewnym sensie istotna i daje nam pewną przewagę…
Więcej dowiesz się u źródła >PIKSEL KONWERSJI FACEBOOKA. CZYM JEST, JAK GO POPRAWNIE SKONFIGUROWAĆ I JAK WYKORZYSTYWAĆ W MARKETINGU?
Piksel Facebooka to niewielki fragment kody, który – umieszczony w sekcji <head> na stronie internetowej gromadzi informacje o zachowaniach użytkowników Facebooka, którzy ją odwiedzają. Dzięki temu możemy precyzyjniej kierować do nich reklamy.
Działa podobnie jak kod Google Analytics, ale w odróżnieniu od niego nie przypisuje dane do profilu konkretnego użytkownika, a nie do ciasteczka w przeglądarce…
Więcej dowiesz się u źródła >Nowe opcje dla bezpieczeństwa profili na Instagramie
Oto kilka nowości od Instagrama, które pozwolą na zapewnienie jeszcze większego bezpieczeństwa w aplikacji.
Przy okazji wczoraj obchodzonego Dnia Bezpiecznego Internetu, Instagram zaprezentował wiele nowości w aplikacji. Twórcy aplikacji nieustanne pracują nad poprawą doświadczeń użytkowników. Oto kilka rozwiązań, które już teraz lub w niedalekiej przyszłości pojawią się w aplikacji…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak przetrwać kryzys w social mediach?
Wraz z pojawieniem się internetu ludzie zyskali nowe miejsce do komunikacji i przekazywania informacji. Jednocześnie sieć stała się przestrzenią do niekończących się dyskusji na każdy temat. Tak samo, jak w prawdziwym życiu, nie każda rozmowa czy wymiana argumentów ma sens, zachowuje kulturę wypowiedzi oraz poziom merytoryczny.
Skąd bierze się wszechobecna nienawiść podczas wymiany zdań w internecie? Dlaczego tak łatwo wyprowadzić nas z równowagi? Czemu kryzysy w socialach pojawiają się zdecydowanie częściej niż w innych mediach? Odpowiedź znajdziesz w poniższym artykule…
Więcej dowiesz się u źródła >