Ciemne strony social media – zagrożenia i zdrowie psychiczne dzieci
Media społecznościowe mają wpływa na rozwój emocjonalny i społeczny dzieci. Na co zwrócić uwagę i w jaki sposób wspierać dziecko, aby ustrzec je przed zagrożeniami cyfrowego świata?
Rozwój nowych technologii i cyfrowego świata zmienił większość aspektów naszego życia. Część tych zmian to dla nas ogromne ułatwienie, część to zaś źródło nowych trudności i wyzwań, na które ciągle szukamy odpowiedzi. Jednym z takich obszarów jest rozwój psychiczny dzieci i młodzieży…
Więcej dowiesz się u źródła >Media społecznościowe zagrożeniem dla ludzkości
Już nie tylko socjolodzy czy aktywiści ostrzegają przed zgubną rolą baniek informacyjnych w mediach społecznościowych. Również biolodzy apelują, żeby zrozumieć na czym opiera się system tworzenia “fake newsów”. Przekonują, że to problem równie ważny co katastrofa klimatyczna. Sieci społecznościowe, które łączą specjalistów z danej dziedziny mogą być jednak odpowiedzią na informacyjny szum.
Media społecznościowe miały przede wszystkim zmienić i usprawnić to jak się komunikujemy. Dość szybko okazało się, że nie tylko porozumiewanie się przeszło rewolucję, a platformy społecznościowe stały się też źródłem wiedzy. Możemy odkrywać, klikać i udostępniać informacje szybciej niż kiedykolwiek wcześniej…
Więcej dowiesz się u źródła >TikTok chce zakupów w aplikacji. Integracja z Shopify pozwoli sprzedawać twórcom
TikTok od miesięcy pozostaje globalnym fenomenem, także w świecie marketingu. Platforma, która w rekordowo krótkim czasie stała się jedną z najbardziej obleganych aplikacji na świecie, jest niezwykle pożądanym medium. Chodzi przede wszystkim o możliwości dotarcia do młodszych grup odbiorców.
Ogromne zasięgi to jednak nie wszystko. Kwestia mierzenia rezultatów i optymalizacji konwersji wciąż jest stosunkowo problematyczna. Nowa funkcja, jaka wkrótce zawita do platformy ma jednak szansę to zmienić…
Więcej dowiesz się u źródła >TikTok dodaje nową opcję pozwalającą zamówić dedykowane wideo od twórcy
Shoutouts to nowa opcja od TikToka, która pozwoli twórcom zarabiać na dedykowanych odbiorcom wideo, które później trafią na ich skrzynki prywatne.
Gdyby trzeba było odwzorować TikToka w postaci osoby, na pewno można by porównać go do szukającego w quidditchu. Wydaje się bowiem, że jak bohaterowie Harrego Pottera, tak i to medium, pragnie złapać złotego znicza, którym są twórcy. A to właśnie na nich ostatnio social media mają ogromną ochotę…
Więcej dowiesz się u źródła >Facebook: problem z prywatnością bedzie nareszcie naprawiony?
Aktualizacja wskazuje na to, że problem z prywatnością zostanie naprawiony. W serwisie pojawi się szyfrowanie end-to-end!
Facebook wprowadził szyfrowanie end-to-end dla audio i wideo połączeń. Dla tych, którzy nie są zaznajomieni z tym, jak to działa – chodzi o to, że klucze do odszyfrowania wiadomości są na urządzeniach obu stron. Oznacza to, że wiadomość staje się odszyfrowana tylko wtedy, gdy dociera do odbiorcy. Nawet jeśli wiadomość została przechwycona, hakerzy nie będą mogli jej odczytać…
Więcej dowiesz się u źródła >FACEBOOK I INSTAGRAM ZE WSPARCIEM DLA TWÓRCÓW TREŚCI. PROGRAMY PREMIOWE BĘDĄ MIAŁY CHARAKTER SEZONOWY
Facebook zapowiedział przeznaczenie do końca 2022 roku miliarda dolarów na rzecz twórców treści na platformach firmy. Nowe programy bonusowe na Facebooku i Instagramie będą nagradzać autorów za korzystanie z narzędzi Facebooka oraz publikowanie wartościowych i popularnych przekazów. Przewiduje się również zapewnianie im finansowania zalążkowego na potrzeby realizacji nowych projektów.
Wszystkie informacje na temat oferowanych premii będą dostępne w nowej dedykowanej sekcji bonusów w aplikacjach firmy. Na Instagramie zostanie ona uruchomiona jeszcze tego lata, a na Facebooku – jesienią. Z niektórych bonusów mogą już korzystać wybrani twórcy zaproszeni do udziału w programie…
Więcej dowiesz się u źródła >Instagram testuje przycisk do ponownego udostępniania postów w Stories
Instagram rozpoczął test naklejki „udostępnij ponownie”. Ma to zredukować liczbę podobnych treści w aplikacji.
Po wybraniu naklejki pojawi się karta „ostatnio oglądane”. Pozwoli ona użytkownikom wybierać spośród postów, które widzieli w ciągu ostatniej godziny, zapisanych lub opublikowanych. Następnie można je udostępnić w swojej historii…
Więcej dowiesz się u źródła >