Jak używać emoji w komunikacji marketingowej i social media?
Użytkownicy Facebooka czy innych mediów społecznościowych niezwykle chętnie korzystają w postach lub w wiadomościach z emoji. Czy te kolorowe symbole mogą również wykorzystać marki, aby wzmocnić siłę swoich komunikatów marketingowych? Jakie są zalety stosowania emoji przez firmy i o czym warto pamiętać, decydując się na ich dodawanie do wpisów?
Czym są emoji?
Przede wszystkim na samym początku należy wyjaśnić, czym właściwie są emoji. To wywodzące się z Japonii kolorowe symbole, służące do wyrażania różnych emocji. Można je bardzo łatwo pomylić z emotikonami, które jednak przeznaczone są do okazywania wyłącznie nastroju, gdzie emoji przedstawiają także różne przedmioty codziennego użytku, jedzenie, pogodę czy nawet zwierzęta i flagi.
Inną różnicą jest fakt, że emotikony składają się ze znaków, które łatwo można odnaleźć na klawiaturze – np. dwukropek i nawias dają uśmiechniętą twarz.
Z kolei emoji nie można wpisać z klawiatury. Aby je dodać do treści, należy skorzystać z osobnej funkcji dostępnej w niemal wszystkich portalach społecznościowych (np. Facebook czy Twitter) podczas tworzenia posta:
Dlaczego warto stosować emoji w komunikacji marketingowej?
Aby odpowiedzieć na to pytanie, należy najpierw zapytać, dlaczego używamy emoji, komunikując się ze znajomymi w mediach społecznościowych. Przede wszystkim dlatego, że jest to zabawny sposób na przedstawienie swoich emocji bądź reakcji na daną wiadomość. Kolorowe symbole w wiadomościach wywołują uśmiech na twarzy i kojarzą się z pozytywnymi emocjami…
Czytaj więcej na: https://www.emarketing.pl
W jaki sposób odblokować “tęczową reakcję” na Facebooku?
Zgodnie z zapowiedziami na Facebooku pojawiła się nowa reakcja – tęcza. Nie wszyscy mają do niej dostęp, radzimy więc co zrobić, aby ją odblokować.
O wprowadzeniu nowej reakcji na Facebooku informowaliśmy Was już jakiś czas temu. Ikonka tęczy od kilku dni pojawia się pod postami coraz częściej i choć niektórzy z internautów otrzymali do niej dostęp automatycznie… wielu wciąż nie widzi jej w swoich opcjach. Tęczę, oznaczoną w reakcjach jako „Duma”, można jednak samodzielnie odblokować. Oto w jaki sposób możecie to zrobić…
Czytaj więcej na: http://www.komputerswiat.pl
Sare chce przejąć GG. Ma podobno kilka pomysłów na jego reaktywację
SARE ma kilka pomysłów na reaktywację i rozwój słynnego Gadu-Gadu oraz promocję charakterystycznego znaku słoneczka. Jako spółka specjalizująca się w zagadnieniach poczty elektronicznej, pragnie wykorzystać możliwości zawieszonej usługi Gadu-Gadu, jaką była poczta GG. Spółka zamierza zintegrować ją z komunikatorem.
Kolejnym krokiem, jaki chce przedsięwziąć SARE, jest ewolucja komunikatora, zintegrowanego ze stronami internetowymi. Technologie analityczne ruchu użytkowników stron WWW, jakimi dysponuje spółka, mają zaoferować klientom zupełnie nową, kompleksową usługę. O szczegółach jednak niewiele jeszcze wiadomo.
– Połączenie komunikatora i web analityki z pewnością zaowocuje nową ofertą dla sektora biznesowego. Potencjał, jakim możemy mieć szansę dysponować dzięki Gadu-Gadu, jest w naszej ocenie ogromny. Byliśmy pozytywnie zaskoczeni statystykami dotyczącymi komunikatora. Wystarczy spojrzeć na publicznie dostępne dane o liczbie zainstalowanych aplikacji mobile, liczbie aktywnych…
Czytaj więcej na: http://interaktywnie.com