UOKiK: Facebook zmieni zasady świadczenia usług
Komisja Europejska i państwa członkowskie UE wynegocjowały zmianę warunków świadczenia usług przez Facebooka. Jednym z wynegocjowanych warunków jest to, że serwis będzie czytelniej informował o zasadach, na jakich świadczy usługi na rzecz konsumentów.
Komisja Europejska i państwa członkowskie UE wynegocjowały zmianę warunków świadczenia usług przez portal społecznościowy Facebook. Wątpliwości budził m.in. brak czytelnych informacji o tym, w jaki sposób Facebook wykorzystuje dane osobowe użytkowników serwisu, a także zasady ponoszenia odpowiedzialności przez spółkę. 9 kwietnia br. Komisja Europejska ogłosiła efekt tych prac…
Więcej dowiesz się u źródła >Facebook pod ostrzałem: 540 mln rekordów z danymi wyciekło do sieci
Wczoraj pisaliśmy dla Was o kontrowersyjnej praktyce Facebooka, który pytał niektórych użytkowników o hasła do poczty e-mail. O ile motywy giganta wynikały z troski o działalność podejrzanych botów oraz trolli, narzędzie wykorzystane do walki ze zjawiskiem było nieprawidłowe. Krótko po tym w mediach pojawiła się informacja dotycząca wycieku danych – ten zaś obejmuje 540 mln rekordów z danymi użytkowników.
Od razu należy zaznaczyć, że ten wyciek nie jest winą Facebooka lecz podmiotów, które korzystały z udostępnianych przez niego danych: portal społecznościowy funkcjonuje jako centrum, w którym niektórzy wydawcy są w stanie korzystać z jego zasobów. Jako winnych należy wskazać Cultura Colectiva oraz At the Pool. Ta druga nazwa dotyczy nieistniejącej już aplikacji, lecz jej bazy danych jak widać żyją w internecie nieco dłużej…
Więcej dowiesz się u źródła >Czy warto publikować oferty pracy na Facebooku?
Gdy opcja ofert pracy na Facebooku miała zostać wprowadzona w Polsce, pojawiło się wiele głosów, że może to zagrozić pozycji LinkedIn i innym serwisom, w których firmy poszukują pracowników. Podobnie sytuacja miała wyglądać w przypadku Marketplace i Olx.pl. Jednak po wprowadzeniu ofert pracy, okazuje się, że nowa funkcja nie jest tak popularna, jak mogłoby się wydawać. Czy warto z niej korzystać?
Zalety i wady publikowania oferty pracy na Facebooku
Poszukując nowej osoby do zespołu, postanowiliśmy zamieścić ofertę pracy w zakładce na Facebooku. Dzięki temu możemy opowiedzieć Ci o plusach i minusach, które zauważyliśmy…
Więcej dowiesz się u źródła >Facebook walczy z fake newsami. Ogłasza współpracę z niezależnym weryfikatorem informacji w Polsce
1 kwietnia br. Facebook uruchomił nowy program weryfikacji informacji w Polsce we współpracy z Agence France Presse (AFP), która posiada certyfikat International Fact-Checking Network. AFP zacznie oceniać rzetelność i prawdziwość treści na Facebooku począwszy od tego miesiąca.
Gdy weryfikator informacji oceni treść jako fałszywą, pokazuje ją niżej w Aktualnościach, znacznie zmniejszając jej dystrybucję. Zapobiega to rozprzestrzenianiu się oszustw i zmniejsza liczbę osób, które je widzą…
Więcej dowiesz się u źródła >Facebook ogłasza współpracę z niezależnym weryfikatorem informacji
Facebook we współpracy z Agence France Presse (AFP) uruchomił w Polsce program weryfikacji informacji. AFP zaczął oceniać rzetelność i prawdziwość treści giganta social media od kwietnia.
Jak to działa? Gdy weryfikator informacji oceni treść jako fałszywą, FB pokaże ją niżej w aktualnościach, zmniejszając jej dystrybucję. Zapobiegnie to rozprzestrzenianiu się oszustw i zmniejszy liczbę osób, które je widzą. Zasięg stron i domen, które notorycznie udostępniają fałszywe wiadomości także zostanie zmniejszony. Zostaną one również pozbawione możliwości korzystania z narzędzi reklamowych i monetyzacyjnych na Facebooku. Pomoże to ograniczyć rozpowszechnianie fałszywych wiadomości motywowanych finansowo. Z doświadczenia giganta social media wynika, że gdy dany materiał zostanie oceniony jako fałszywy, udaje się ograniczyć jego zasięg o 80%…
Więcej dowiesz się u źródła >Facebook ma nowy pomysł na to, jak walczyć z fałszywymi wiadomościami i mową nienawiści
Mark Zuckerberg (dyrektor generalny Facebooka) powiedział podczas jednego z wywiadów udzielonych ostatnio prasie, że korporacja przymierza się do utworzenia na witrynie specjalnej karty wiadomości, na której umieszczane byłyby tylko specjalne, jak to ujął Zuckerberg „wysokiej jakości, godne zaufania treści”.
Byłoby to komercyjne rozwiązanie, przynoszące korporacji określone zyski. Dlatego twórcy tego pomysłu zakładają, że za umieszczanie na takiej karcie, będącej integralną częścią społecznościowej platformy, określonych treści (np. chronionych prawem autorskim czy noszących znamiona reklamy), korporacja będzie ich twórcom płacić…
Więcej dowiesz się u źródła >Mark Zuckerberg jednak chce prawdziwego dziennikarstwa na Facebooku
Facebook, który nie tak dawno ogłaszał „powrót do korzeni” i zmniejszenie widoczności treści pochodzących od wydawców, w rozmowie z z prezesem Axel Springer Mathisem Döpfnerem rzucił nowy pomysł: stworzenie na Facebooku sekcji dedykowanej jakościowemu dziennikarstwu.
Rozmawialiśmy o roli, jaką dziennikarstwo odgrywa w budowaniu świadomego społeczeństwa, ale i o zasadach, które powinien stosować Facebook, aby zbudować kartę z informacjami od wydawców i modelu biznesowym, na którym opierałoby się to rozwiązanie – pisze Mark Zuckerberg…
Więcej dowiesz się u źródła >Facebook zmieni sposób obsługi kont upamiętniających zmarłe osoby
Twórca największej na świecie sieci społecznościowej pracuje nad rozwiązaniem wykorzystującym sztuczną inteligencję, dzięki której usługa nie będzie wysyłać różnego rodzaju informacji do osób, które nie żyją.
Pomimo tego iż dana osoba nie żyje, Facebook potrafi obecnie wysłać do niej zaproszenie namawiające ją do nawiązania znajomości. Dochodzi też do tak przykrych zdarzeń jak to, że Facebook wysyła do takiej osoby życzenia z okazji jej urodzin. Dzięki sztucznej inteligencji do zdarzeń takich nie będzie już dochodzić…
Więcej dowiesz się u źródła >O Instagramie, co podobno nie sprzedaje
Co prawda nie będzie to bajka, ale też będzie sympatycznie! Zostańcie ze mną na dłużej i sprawdźcie, czy tak naprawdę warto inwestować w prowadzenie działań właśnie na Instagramie. PS: liczę na Wasze zaangażowanie w komentowanie i dzielenie się swoimi przemyśleniami!
Instagram, ja w to gram!
By szukać początków Instagrama, musimy cofnąć się do 2010 r. Tak, drodzy moi, to już prawie 9 lat. Od tamtej pory, Instagram przeżył (i przeżywa nadal) swój dynamiczny rozwój. Skupmy się więc na tym, co jest tu i teraz…
Więcej dowiesz się u źródła >