Według kilku ostatnich lat absolutnym światowym liderem wśród wszystkich CMSów jest WordPress. Zaczynając od listopada 2016 i trwając do dnia dzisiejszego. Na tym systemie stworzono ponad 50% stron na świecie, które posługują się z tym wszechstronnym narzędziem zarządzania treścią. Jeśli sprawdzić dane statystyczne udostępniane przez organizację W3Tech, w marcu 2017 roku ta liczba wynosiła 58,8% (rys. 1). A jeśli patrzyć na ogólne użycie WordPress do tworzenia stron internetowych, to praktycznie co trzecia strona (27,7%) na świecie jest oparta o ten system.

Rysunek 1. Popularność WordPress

Jak WordPress’owi udało się uzyskać taki sukces? Jest to bardzo dobre pytanie, które interesuje konkurencje 🙂 . Jednak ogólne przyczyny tego zjawiska są dobrze wiadome. Popularność WordPress’a jest związana z:

  • Prostotą systemu. To pozwala osobom początkującym szybko opanować go i stworzyć profesjonalny blog.
  • Obecnością szerokiego wyboru darmowych oraz płatnych motywów i wtyczek. Dzięki temu można wybrać interesujący projekt i dodać do strony ciekawe opcje nie „wchodząc” w kod.
  • Możliwość stworzyć różne typy stron, zaczynając od blogów a kończąc sklepami internetowymi. Dlatego ten system jest ciekawy nie tylko dla osób początkującym, lecz także dla profesjonalistów, którzy mogą używać go do tworzenia różnych projektów.

Jako rezultat, WordPress, oprócz blogów i stron firmowych coraz częściej stosuje się do tworzenia e-sklepów. Dla realizacji tego typu stron dostępne są różne dodatki i rozszerzenia dla systemu, jednak najpopularniejszym jest WooCommerce.

WooCommerce jest darmową wtyczką, która została umieszczona na wordpress.org 27 września 2011 roku. Od tego czasu mocno się rozwinęła i stała nie tylko najpopularniejszym rozwiązaniem dla WordPress, lecz także jednym z najczęściej używanych dodatków e-commerce na świecie.  Według danych za 2016 rok, umieszczonych na stronie telescopestudios.com, wśród wszystkich sklepów opartych o CMS, 26% korzystają  z WooCommerce (rys. 2).

Rysunek 2. Popularność WooCommerce

Analizując powyższy diagram można powiedzieć na pewno, że popularność WooCommerce jest związana z monopolizacją rynku CMS przez WordPress. Jednak dla tego systemu istnieje dość potężna konkurencja – Magento, Prestashop, Shopify i OpenCart. Pierwsze miejsce WooCommerce w rankingu wskazuje na zaufanie użytkowników do tego rozwiązania, które zawiera wszystkie niezbędne opcje do tworzenia nowoczesnych sklepów internetowych.

Jeśli korzystacie Państwo z WooCommerce, to na pewno znacie jego silne i słabe strony, dlatego nie będę opisywał ich dalej. Dzisiejszy wpis chciałbym poświęcić innemu tematowi, który jednak będzie ciekawy dla użytkowników tego dodatku. TemplateMonster stworzył swój pierwszy motyw flagowy dla WooCommerce. Łączy on w sobie wieloletnie doświadczenie producenta w realizacji templatek dla WordPress i WooCommerce.

Powitajcie Państwo motyw Woostroid – uniwersalne rozwiązanie zawierające szereg opcje i pozwalające stworzyć e-sklep o dowolnej złożoności.

Nazwa nowego produktu nie przypadkowo jest podobna do dobrze znanych motywów dla WordPress’a od producenta – Monstroid i Monstroid 2. Woostroid też zawiera szereg wbudowanych modułów, wtyczek i widgetów realizowanych za pomocą Cherry Framework 5.0. Dzięki temu będziecie mieli Państwo wszystkie potrzebne opcje do użytku bez instalacji dodatkowych rozszerzeń. Chociaż ten motyw jest kompatybilny z innymi popularnymi wtyczkami dla WooCommerce.

Opisując pokrótce funkcję motywu, można wymienić następujące:

  • Ponad 25 modułów treściowych i konfigurowalnych siatek układu do edycji wyglądu już istniejących stron i szybkiego tworzenia nowych.
  • Dodatkowe wtyczki, w tym TM Timeline, Mega Menu, Cherry Projects itd.
  • Zestaw fontów webowych Google, opcji mediów społecznościowych itd.
  • Wsparcie Power Builder, co pozwala Państwu zarządzać zawartością strony dzięki technologii „Przyciągnij i Upuść”.
  • Wsparcie technologii Retina.

Do kolejnych przewag Woostroid można zaliczyć rozbudowane opcje personalizacji. Dzięki nim możecie usuwać Państwo widgety, zmieniać kolorystykę, topografię, wybierać gotowe układy nagłówków, stopek z podglądem na żywo.

I co jest najważniejsze – Woostroid rozpowszechniany jest na licencji GPL wersji 3.0. To pozwala Państwu stosować go do tworzenia dowolnej liczby stron www bez jakichkolwiek ograniczeń. Razem z templatką dostaniecie Państwo pliki PSD i rozszerzoną dokumentację, co pomoże szybko dopasować jej wygląd do potrzeb projektu.

Więcej informacji o Woostroid możecie znaleźć Państwo na stronie produkt.

Warto zobaczyć

Wiadomości