2 miliardy ludzi miesięcznie na Facebooku
Amerykański portal społecznościowy bije kolejny rekord. Tak wyglądają najnowsze statystyki amerykańskiego portalu. 66% użytkowników codziennie odwiedza serwis Marka Zuckerberga. W Polsce korzysta z niego 3/4 wszystkich internautów.
Liczba aktywnych użytkowników Facebooka stale rośnie (fot. Tech Crunch)
Czytaj więcej na: http://www.chip.pl
Facebook odrzucił reklamę – co robić?
Wiele osób zadaje sobie każdego dnia to pytanie. Dlaczego Facebook odrzucił reklamę? Albo inaczej: dlaczego kampania jest zaakceptowana, ale nie ruszyła? Powodów może być wiele. Najczęściej jednak są to rzeczy prozaiczne – od rozmiaru grafiki po złamanie zasad dotyczących publikowania reklam. Jakie one są? Czego się wystrzegać? Dowiesz się z dzisiejszego tekstu.
Zasady dotyczące publikowania reklam, czyli siedem grzechów głównych w reklamach na FB
Często słyszę, że reklamy na Facebooku wkurzają. Ripostuję wówczas, że mniej niż bannery na płotach lub w innych zakątkach internetu.
Można o Facebooku wiele złego powiedzieć, ale ma swoje zasady dotyczące reklam, któryh przekroczyć nie można. Zasady, które wycinają nieuczciwe produkty czy stygmatyzowanie odbiorców.
Jeśli więc chcesz wiedzieć, dlaczego Facebook odrzucił reklamę, w pierwszej kolejności zapoznaj się z regulaminem korzystania ze stron na Facebooku i sprawdź, czy nie złamałeś którejś z reguł.
Na co nie możemy sobie pozwolić w reklamie? Między innymi:
- Reklama nie może wprowadzać użytkownika w błąd ani przedstawiać treści szokujących, sensacyjnych czy agresywnych;
- Nie może nakłaniać do działania nieuczciwego lub niezgodnego z prawem;
- Nie może dyskryminować ani dotyczyć użytkownika personalnie, tj. bezpośrednio odwoływać się do jego rasy, orientacji seksualnej, poglądów politycznych, religii, niepełnosprawności, schorzeń itp. Zabronione jest także zachęcanie do dzielenia się takimi informacjami;
- Nie może promować narkotyków, alkoholu, randek, hazardu, mlm’ów, materiałów nielegalnych i środków ogólnie zabronionych (np. materiały pirotechniczne) oraz wyrobów tytoniowych, ani urządzeń czy programów szpiegowskich;
- Musi być dostosowana do wieku (np. reklamy środków antykoncepcyjnych muszą być przeznaczone dla odbiorców powyżej 18 roku życia);
- Nie może przedstawiać nienależących do Ciebie znaków zastrzeżonych, szczególnie logotypu czy przynależności do Facebooka;
- Nie może zawierać grafik typu “przed i po” lub przedstawiających nagość…
Czytaj więcej na: http://arturjablonski.com
Jak sprzedawać na Facebooku – optymalizacja fanpage’a
Czy można prowadzić sklep na Facebooku? Jak najbardziej – wystarczy tylko odpowiednio zmodyfikować firmowy fanpage. Oto kilka wskazówek, dzięki którym dowiecie się, jak skutecznie sprzedawać na Facebooku.
Optymalizacja fanpage’a pod kątem sprzedaży
Aby zacząć sprzedawać na Facebooku, konieczne jest wcześniejsze stworzenie fanpage’a sklepu. O tym jak stworzyć stronę firmową na tym portalu społecznościowym pisaliśmy w tym miejscu.
Kolejnym krokiem jest dostosowanie wyglądu fanpage’a do prowadzonej działalności. Facebook udostępnia gotowe szablony, a każdy z nich posiada inny układ zakładek oraz innych elementów. Dla przykładu szablon „Zakupy” automatycznie dodaje zakładki, które najlepiej sprawdzają się w przypadku takiej działalności – w szczególności sekcję „Sklep”.
Karta ta jest wbudowana w szablon sklepu oraz firmy oferującej inne usługi, jednak zakładki można również dowolnie dodawać do każdego innego szablonu. Wystarczy w ustawieniach wybrać sekcję „Edytuj stronę”, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj kartę”, znajdujący się na samym dole.
Warto też pamiętać o tym, że zmiana szablonu resetuje obecne ustawienia, takie jak np. kolejność zakładek czy ich widoczność.
Konfiguracja sekcji „Sklep” na fanpage’u
Przydatną funkcją strony firmowej na Facebooku jest możliwość stworzenia osobnej zakładki, na której będą prezentowane produkty sklepu internetowego, oraz która umożliwi również ich zakup. By móc skorzystać z tej opcji, należy najpierw skonfigurować zakładkę „Sklep”…
Czytaj więcej na: https://www.emarketing.pl
Czy boty opanują Facebooka?
Jakiś czas temu na rynku dużo zaczęło się mówić o botach i ich możliwościach. Wiele osób związanych z najnowszymi technologiami upatruje w takiej automatyzacji samych korzyści dla przedsiębiorstw i marek. Co na to konsumenci?
Czy zaprogramowanie bota na swojego Messengera sprawi, że klienci będą dostawać informacje szybciej i lepiej?
Mark Zuckerberg podczas konferencji w San Francisco przewidywał, że w ciągu pięciu następnych lat boty zawładną komunikatorami na całym świecie. Choć pierwsze zastosowania są witane zarówno z dużym entuzjazmem, jak i lekką dozą ostrożności to programiści na całym świecie cały czas pracują nad botami oraz ich udoskonalaniem. Być może rzeczywiście plany twórcy Facebooka się sprawdzą.
Boty – jakie są ich szanse?
Wśród pierwszych korzyści podczas rozmów o botach na pierwsze miejsce wysuwają się te argumenty, które mówią o możliwości szybkiego odpowiadania na zapytania odbiorców. Jak wiadomo, specjalista do spraw social media nie jest w stanie odpowiedzieć na dużą ilość zapytań w krótkim czasie. Taki automatyzm mógłby go wyręczyć. Dobrym pomysłem jest stworzenie bota, który ułatwi komunikację z klientem w takich zwykłych czynnościach jak zamawianie jedzenia czy wybór filmu, jednak należy pamiętać, że przy bardziej złożonych problemach takich jak reklamacja, nic nie zastąpi kontaktu z człowiekiem…
Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl