Facebook i Instagram obniżają jakość materiałów wideo
Z powodu wzmożonego obciążenia internetu w Europie, Facebook zdecydował się na obniżenie jakości materiałów wideo zamieszczanych w sieci społecznościowej.
Jak wszyscy wiemy, pandemia koronawirusa wiąże się z obowiązkową kwarantanną całego społeczeństwa. Ludzie siedzą w domach i – mając dużo czasu wolnego – korzystają z internetu. Jako że ruch zwiększył się kilkukrotnie, a infrastruktura pozostała taka sama, spowolnienie transferu danych jest często spotykanym zjawiskiem. Thierry Breton, komisarz do spraw rynku wewnętrznego UE, zaapelował parę dni temu do serwisów internetowych, aby zmniejszyły swoją przepustowość…
Więcej dowiesz się u źródła >Koronawirus – przez błąd oprogramowania Facebook usuwał informacje z wiarygodnych źródeł
W trakcie pandemii koronawirusa walka z fake newsami to ważna rzecz, jednak przez błędy może często przybrać inny kierunek od zakładanego. Doświadczył tego Facebook.
Facebook zaczął oznaczać niektóre posty, prowadzące do artykułów i wiadomości na temat koronawirusa, jako spam. O ile w przypadku fałszywych newsów i wątpliwej jakości pseudonauki ma to sens, o tyle gorzej, gdy są to informacje ze sprawdzonych, wiarygodnych źródeł. Dziennikarz Verge odkrył taką sytuację u siebie, a gdy podzielił się spostrzeżeniem na Twitterze, wyszło na jaw, że wiele innych osób ma tak samo…
Więcej dowiesz się u źródła >Po co komu hashtagi?
Hashtagi podbiły media społecznościowe. Są obecne praktycznie wszędzie. Mówiąc w skrócie: to słowa (albo kombinacje słów) poprzedzone znakiem #. I choć czasem mogą one wydawać się zbędne czy niepotrzebne w komunikacji, to trudno bez nich się obejść. Pozwalają na dotarcie do nowych odbiorców, zwiększają zasięgi oraz wzbudzają zainteresowanie. Dodatkowo, mogą się okazać całkiem niezłą zabawą.
Bez względu na to czy prowadzisz firmę, kanał na YouTube czy bloga – hashtagi spotkasz praktycznie w każdym miejscu. Szczególnie dobrze sprawdzają się w mediach społecznościowych, dlatego warto poznać kilka dobrych praktyk, dzięki którym osiągniesz wyznaczone cele…
Więcej dowiesz się u źródła >Nowa funkcja pojawi się w WhatsApp: autodestrukcja wiadomości
Wiem, w obecnych czasach funkcja autodestrukcji brzmi trochę niebezpiecznie, ale fakt jest faktem i WhatsApp wprowadza właśnie taką możliwość do swojego komunikatora. Chodzi oczywiście o przesyłane wiadomości – będzie można ustawić czas, po jakim zostanie ona usunięta w sposób automatyczny.
Możliwość taka pojawiła się właśnie w wersji beta aplikacji WhatsApp na Androida. Analitycy “wygrzebali” zapisy w kodzie, które dają opcje ustawienia ważności wiadomości z podziałem na minuty, dni, a nawet miesiące…
Więcej dowiesz się u źródła >Twitter radzi jak efektownie „ćwierkać” o nowych produktach
Twitter to portal, który bardziej niż z reklamą nowych produktów, kojarzy się w Polsce z zażartymi dyskusjami politycznymi. By nieco zerwać z tym stereotypem, na koncie Twitter Business pojawiło się kilka rad odnośnie promowania swoich usług.
Twitter – ostatnie medium reklamowe?
Spośród trójki Facebook, Instagram i Twitter, ten ostatni jest najczęściej pomijany przez reklamodawców. Twitterowi chluby nie przynosi olbrzymia, w porównaniu choćby do Facebook, liczba tzw. Troll kont, których właściciele nie są zainteresowani żadnym produktem. I choć portal cały czas walczy z dezinformacją i „farmami trolli”, to nadal polscy przedsiębiorcy niechętnie reklamują się w tym medium społecznościowym…
Więcej dowiesz się u źródła >Kolejne przejawy dyskryminacji na TikToku
Co jeszcze obejmie cenzurą chińska aplikacja TikTok?
TikTok już nie raz pokazywał, że nie tylko podlega cenzurze, ale również sam cenzuruje treści. Tym razem jednak sytuacja zaczęła wymykać spod kontroli. Grono osób, które zostają wykluczani z platformy stale rośnie…
Więcej dowiesz się u źródła >17 nowości na TikToku
Nowości z TikToka za okres październik-grudzień 2019.
1. ByteDance pracuje nad platformą do streamingu muzyki
Według Financial Times, właściciel TikToka, firma ByteDance, prowadzi rozmowy z największymi wytwórniami muzycznymi, takimi jak Universal Music, Sony Music i Warner Music na temat globalnych umów licencyjnych, obejmujących utwory należące do mejdżersów w ramach nowej usługi – muzycznej platformy streamingowej….
Więcej dowiesz się u źródła >8 propozycji jak wykorzystać Facebooka Live w marketingu
Facebook Live jest narzędziem, które pozwala na szybki i naturalny kontakt ze swoimi widzami, a transmisja prowadzona na żywo jest właśnie jedną z lepszych form takiej interakcji. Używając tej opcji możesz sprawnie kontaktować się z widzami, a co za tym idzie budować społeczność odbiorców Twoich filmów i dotrzeć do najbardziej zainteresowanych osób.
Tyle tytułem wstępu, a z tego artykułu dowiesz się jak korzystać z Facebooka Live na rzecz działań marketingowych…
Więcej dowiesz się u źródła >7 BŁĘDÓW W MARKETINGU W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
Wiele firm podejmuje mądrą decyzję i zaczyna korzystać z marketingu w mediach społecznościowych. Niestety, często dochodzą do wniosku, że takie działania jednak nie przynoszą korzyści. Dlaczego tak się dzieje? Możliwe, że nieświadomie popełniają poważne błędy negatywnie wpływające na rezultaty swoich wysiłków.
Jakie mogą to być błędy? W tym artykule poznasz 7 z nich, których powinieneś unikać…
Więcej dowiesz się u źródła >INFORMACJE KRYZYSOWE NA FACEBOOK’U – BUDUJ SPRAWNĄ RELACJĘ Z KLIENTAMI
Drugim, po wyszukiwarce, najpopularniejszym miejscem w Sieci, w którym Klienci szukają informacji o Twojej firmie są profile w Social Media. Prym wiedzie tu Facebook i to właśnie tutaj warto zadbać o aktualny i czytelny przekaz o funkcjonowaniu Twojego biznesu w czasie kryzysu!
Jak to zrobić dobrze? Oto sposób:
1. Zamieść najważniejsze informacje w poście – komunikat graficzny ma lepszą ekspozycję, dlatego warto zadbać, aby oprócz tekstu najważniejsze info zamieścić na grafice. Udostępnij aktualne godziny i formę pracy (np. zdalna) oraz preferowany sposób kontaktu z Tobą lub pracownikami firmy (telefon, e-mail, wideo rozmowa). Jeśli będziesz miał problemy – #FreelinePomaga!…
Instagram również testuje wiadomości, które ulegną “samozniszczeniu”
Zaledwie kilka dni temu pisałem o tym, że WhatsApp szykuje wprowadzenie opcji automatycznego kasowania wiadomości. Chodzi o to, że po upływie ustawionego czasu, wiadomość sama zniknie, tak aby nie było po niej śladu. Teraz dowiadujemy się, że chyba mamy do czynienia z nowym trendem, bo Instagram testuje podobne rozwiązanie.
Wprowadzenie takiej funkcji wychwalałem i będę wychwalał, bo możliwość taka przyda się na pewno wielu osobom. Sam często się nad tym zastanawiałem, a zautomatyzowanie takiego usuwania zdaje się genialnym ruchem…
Więcej dowiesz się u źródła >