Na czasie i na żywo, czyli jak wykorzystać Facebook Live w marketingu
Bezpośredni kontakt z odbiorcami, wysokie zaangażowanie, wsparcie w budowaniu marki (osobistej) oraz pozycji eksperta! To między innymi te zalety transmisji na żywo sprawiły, że stała się ona tak popularną formą komunikacji w social mediach.
Moda na transmisje live nabrała rozpędu w 2015 roku. Jedną z pierwszych najpopularniejszych aplikacji do streamowania był Meerkat, który umożliwiał udostępnianie transmisji na Twitterze. Być może to właśnie duża popularność Meerkat była bodźcem, który pchnął Twittera do wypuszczenia na rynek własnej aplikacji do transmisji live, czyli Periscope…
Czytaj więcej na: https://interaktywnie.com
Współzałożyciel The Pirate Bay: Zuckerberg to największy dyktator świata
Współzałożyciel The Pirate Bay, Peter Sunde jest zdania, że Mark Zuckerberg to największy dyktator świata. O swoich przemyśleniach w tym temacie Sunde opowiadał podczas Brain Bar Budapest, lecz mimo iż było to już jakiś czas temu, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zastanowić się nad jego słowami.
Podobno internet był pięknym pomysłem, który faktycznie na początku swojego istnienia dawał wiele wolności i był bardzo bliski bycia czymś doskonałym. Niestety wraz z upływem czasu, ludzie mieli się przyczynić do zepsucia internetu poprzez jego centralizację…
Czytaj więcej na: http://antyweb.pl
Jak zmienić nazwę fanpage?
Takie pytanie pojawia się na grupach social media notorycznie. Zamiast więc wyjaśniać każdemu pytającemu osobno, postanowiłem opisać, jak zmienić nazwę fanpage. Są na to dwa sposoby – jeden prostszy, drugi trudniejszy. Najważniejsze jednak, że oba działają!
Jak zmienić nazwę fanpage – “Edytuj stronę”
To, z którego sposobu zmiany nazwy fanpage’a będziesz mógł skorzystać, zależy od jego wielkości. Jeśli Twój fanpage ma jeszcze mniej niż dwustu fanów, sprawa jest prosta…
Czytaj więcej na: https://arturjablonski.com
Facebook postanowił jednak obciążyć aplikację Lite
To rozwiązanie rodem ze Snapchata. Użytkownicy umieszczają zdjęcia i filmy, które są widoczne tylko przez dobę. Podobnie działają też od niedawna tzw. statusy w WhatsAppie. Dotychczas stories funkcjonowało w desktopowej wersji Facebooka i w zwykłej mobilnej aplikacji.
Wersja Lite, przydatna posiadaczom starszych, wolniejszych urządzeń, nie była w ten sposób „dociążana”. Ale teraz będzie…
Czytaj więcej na: http://www.chip.pl
Czy gry wrócą kiedyś na Facebooka?
Pytanie: czy gry wrócą na Facebooka nie jest bezzasadne. Oczywiście do pewnego stopnia aplikacje rozrywkowe wciąż są w tym serwisie społecznościowym, ale nie ma co ukrywać, że obecnie prawie nikt się nimi nie interesuje. W świetle wielkich powrotów pewnych zapomnianych formatów warto zastanowić się, czy i gier nie spotkają takie same koleje losu.
Kto pamięta dawne, złote czasy, kiedy Facebook raczkował? Kiedy nie byliśmy zarzucani odtwarzającymi się klipami wideo, fake newsowo-polityczno-społecznym spamem, w którym przoduje jakiś nasz wyjątkowo społecznikowy znajomy (każdy ma takiego na Facebooku, gwarantuję)? Ja pamiętam…
Czytaj więcej na: http://www.komputerswiat.pl
Facebook zmienia politykę reklamową. Ma być bardziej przejrzysta
Jeśli chodzi o reklamy na Facebooku, ludzie powinni mieć możliwość sprawdzenia, kim jest reklamodawca i wyświetlania wszystkich reklam, które emituje. Dotyczy to zwłaszcza reklam politycznych – czytamy na stronie Facebooka. A to oznacza, że gigant, usiłując wyprzedzić oczekiwania polityków, zamierza zwiększyć transparentność swoich zasad dotyczących reklamowania się w serwisie. Wcześniej podobne zmiany ogłosił Twitter.
– Ten poziom przejrzystości jest dobry dla demokracji i jest dobry dla procesu wyborczego. Przejrzystość pomaga wszystkim, zwłaszcza instytucjom nadzorującym i dziennikarzom, utrzymywać odpowiedzialność reklamodawców…
Czytaj więcej na: https://interaktywnie.com
Facebook zaprzecza, jakoby targetował reklamy podsłuchując użytkowników
Facebook spotkał się z zarzutem, gdzie stwierdzono, że może podsłuchiwać mikrofony użytkowników aplikacji. Po to, aby lepiej dobierać dla nich reklamy. Jeden z pracowników firmy, który odpowiada za obsługę reklam w serwisie stwierdził jednak, że to nieprawda i popularna społecznościówka nigdy tego nie robiła.
Facebook jest gigantem reklamy i co jakiś czas spotyka się z różnymi zarzutami związanymi z ich dobieraniem. Ostatni z nich to rzekome podsłuchiwanie użytkowników w aplikacji…
Czytaj więcej na: http://www.komputerswiat.pl
Jak zwiększyć zasięg na Facebooku?
Jak zdobyć więcej lajków? Jak zwiększyć zaangażowanie fanów? Jak sprzedawać w social media? Wszystkie te i wiele mniejszych pytań stawia przed sobą każdy, kto zajmuje się marketingiem w mediach społecznościowych. Razem wiążą się z jednym, nadrzędnym pytaniem: jak zwiększyć zasięg na Facebooku? Porozmawiajmy więc dziś o tym.
Zasięgi organiczne na Facebooku spadają
Zacznijmy od tego, dlaczego w ogóle warto zastanawiać się nad tym, jak zwiększyć zasięg na Facebooku. Otóż zasięgi organiczne – czyli te darmowe – są coraz mniejsze. Facebook w ten sposób “zachęca” nas do inwestowania w płatną reklamę…
Czytaj więcej na: https://arturjablonski.com
TrendSignals w Social Mediach
Media społecznościowe to wciąż, bodaj najbardziej dynamicznie zmieniający się obszar pełen botów, hashtagów, efemerycznych treści, gifów, emoji i kontentu. Mija czas myślenia kanałami, gdyż najważniejsze jest obecnie myślenie potrzebami odbiorców. Marki łączą działania na różnych kanałach…
…i różnych typów – kontentowe, efektywnościowe, komunikacyjne, reklamowe itd., w jedną spójną historię. Poniżej przedstawiamy istotne i bieżące trendy dotyczące komunikacji w mediach społecznościowych.
Trend: Video i live video
Wideo jest coraz intensywniej obecne w social mediach. Według raportu Cisco, w tym roku będzie stanowić 69% całego ruchu internetowego, aby do roku 2019 osiągnąć już 80%. W trend ten wpisuje się Facebook, który mocno stawia na ten rodzaj treści…
Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl
Co publikować w mediach społecznościowych? – 11 pomysłów
Nie wiesz, co publikować w mediach społecznościowych? Sprawdź kilka naszych pomysłów, które pomogą Ci zwiększyć zasięg i nawiązać kontakt z odbiorcami.
Jako osoba odpowiedzialna za social media, Twoim obowiązkiem i zapewne największym problemem jest wymyślanie nowych pomysłów na treści, które przyciągną uwagę odbiorców. Dlatego dzień w dzień zadajesz sobie pytanie: co publikować w mediach społecznościowych, żeby zwiększyć zasięgi?…
http://mobiletry.com/blog/co-publikowac-w-mediach-spolecznosciowych
Czytaj więcej na: http://mobiletry.com
Powstaje „Swipe Right” – serial o randkowaniu przez Tindera
Serial o Tinderze? Już wkrótce użytkownicy YouTube Red będą mogli obejrzeć „Swipe Right”, w którym przedstawione zostaną historie randkowania za pomocą aplikacji.
Aplikacja randkowa Tinder od pewnego czasu jest elementem wielu historii miłosnych. Chyba większość z nas zna kogoś, kto odnalazł swoją drugą połówkę za pomocą tejże aplikacji i mógłby opowiedzieć zarówno zabawne, romantyczne, jak i przerażające historie z tym związane. Nic więc dziwnego, że serwis YouTube pracuje nad nowym serialem komediowym pt.„Swipe Right”, którego fabuła bazuje właśnie na randkowaniu za pomocą Tindera…
https://socialpress.pl/2017/10/powstaje-swipe-right-serial-o-randkowaniu-przez-tindera/
Czytaj więcej na: https://socialpress.pl
Co czeka nas w mediach społecznościowych w 2018 roku?
Pomimo iż do Świąt Bożego Narodzenia, a tym samym do końcówki roku pozostało jeszcze trochę czasu w sklepach, wyjątkowo wcześnie w tym sezonie, obok zniczy rozgościły się już Mikołaje z czekolady i ozdoby choinkowe. Marketerzy też nie zapadają w sen zimowy i już prognozują jakie trendy czekają nas w 2018 roku w mediach społecznościowych. Postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej tym prognozom i wybraliśmy dla Was najważniejsze aspekty, których nie będzie można pominąć w nadchodzącym roku.
Bieżący rok był bardzo dynamiczny pod względem nowinek jakie twórcy serwisów społecznościowych serwowali nam raz po raz, m.in. uruchomienie Facebook Stories, Reklama w Messengerze, Snap Map, Reklama w Insta Stories, Facebook Analytics i wiele innych. W kolejnym roku możemy zapewne spodziewać się nowych ficzerów, dlatego już dzisiaj warto zacząć myśleć o nowych działaniach w swojej strategii Social Media na najbliższy rok…
Czytaj więcej na: https://www.ideoforce.pl
WhatsApp pozwoli skasować wysłaną wiadomość
Wiadomość wysłana nie do tej osoby, z rażącym błędem, a może po prostu nieprzemyślana? WhatsApp pozwoli ją prędko skasować.
Niestety czasem kciuk działa szybciej niż rozum i zdarza się człowiekowi szybko wysłać wiadomość, a potem marzyć, by coś takiego jak wehikuł czasu naprawdę istniało. Zespół rozwijający komunikator WhatsApp chce do pewnego stopnia umożliwić takie „cofnięcie zdarzeń”…
Czytaj więcej na: http://www.benchmark.pl
Instagram testuje animację poklatkową w Stories
Instagram dopiero co wypuścił swoje nowe narzędzie Superzoom. Jak sama nazwa wskazuje narzędzie to pozwala na stworzenie trzysekundowego filmiku Superzoom, który od razu opatrzony będzie dramatyczną muzyką na wzór viralowych filmików z pieskiem preriowym. Teraz, jak się okazuje, Instagram dokłada do tego nowe narzędzie dla kreatywnych użytkowników.
Stop Motion to nowe narzędzie w instagramowej miniaplikacji kamerki, które pozwala zrobić długą serię zdjęć. Tę Instagram składa w GIF, który można opublikować jako swoją dzienną historyjkę…
Czytaj więcej na: http://www.komputerswiat.pl