Facebook podsłuchuje? Jak to jest (lub: może być)?
Serwis Facebook zapewnia, że nie podsłuchuje swoich użytkowników. Oszukuje nas wszystkich? A może oszukują nas własne mózgi?
Od wielu miesięcy w sieci można natknąć się na wpisy, artykuły czy filmy, których autorzy twierdzą, że Facebook znacząco naruszył ich prawo do prywatności, podsłuchując ich rozmowy głosowe, by precyzyjnie dobrać dla nich najlepsze reklamy. Czy coś takiego rzeczywiście ma lub może mieć miejsce?…
Czytaj więcej na: http://www.benchmark.pl
3 nowości w grupach na Facebooku
Wczorajsze święto i przedłużony długi weekend nieco uśpił moją czujność, a tymczasem Facebook wprowadził nowe funkcje dla administratorów grup. Wśród nich między innymi wiadomości powitalne czy rozszerzone statystyki grup.
Nowe funkcje udostępnione administratorom grup to pierwsze efekty tego, co twórcy Facebooka ogłosili w trakcie czerwcowego Facebook Communities Summit. A wszystko po to, by jeszcze lepiej zarządzać społecznością skupioną wokół danego tematu i pewnie wkrótce wprowadzić możliwości reklamowe – o czym od kilku miesięcy mówi się właśnie w kontekście grup. Przyjrzyjmy się więc temu, co Mark Zuckerberg i jego pracownicy zaoferowali w ubiegłym tygodniu administratorom facebookowych grup…
Czytaj więcej na: https://dailyweb.pl
Snapchat pozwoli reklamodawcom na monitorowanie zachowań odbiorców ich treści
Snapchat idzie w ślady Facebooka i Google’a – pozwoli na użycie piksela, aby jeszcze lepiej wykorzystywać reklamy w aplikacji. Dzięki temu reklamodawcy będą mogli zbierać dane, które umożliwią im efektywniejsze docieranie do odbiorców.
Wygląda na to, że reklamy na Snapchacie będą jeszcze lepiej dopasowane, ponieważ aplikacja finalnie zdecydowała się na umożliwienie reklamodawcom korzystania z piksela i śledzenia wyników reklam. Umieszczający reklamy w aplikacji z duszkiem będą mogli wykorzystać piksel, czyli unikalny fragment kodu, który umożliwi pomiar i obserwację efektów działań na podstawie aktywności użytkowników. Zgromadzone dane pomogą w docieraniu do właściwych osób, optymalizacji kampanii lub retargetingu…
Czytaj więcej na: https://socialpress.pl
YouTube na smartfonach ze wsparciem dla HDR tylko w jakości do 1080p
Google zdecydowało się na zmianę obsługi w funkcji HDR w aplikacji YouTube na urządzeniach z Androidem. Ta w wyższych rozdzielczościach była dosyć kłopotliwa i dlatego firma z Mountain View zdecydowała się na obniżenie maksymalnej rozdzielczości, w jakiej można oglądać materiały w lepszej jakości.
YouTube na Androida od niedawna wspiera HDR i dzięki temu można oglądać filmy w lepszej jakości na wybranych smartfonach…
Czytaj więcej na: http://www.komputerswiat.pl
Facebook wprowadza sondy z obsługą GIF-ów
Facebook postanowił nieco urozmaicić sondy, które głównie kojarzą nam się z tekstowymi odpowiedziami na zadane pytanie. Mark Zuckerberg i spółka doszli do wniosku, że można tam wprowadzić możliwość umieszczania obrazków, a nawet animowanych GIF-ów. Nastąpiło to po tym, jak w Instagramie dodano do ankiet naklejki.
Typowa sonda internetowa składa się z pytania i dwóch czy kilku tekstowych odpowiedzi. Facebook postanowił to zmienić. Gigant rynku społecznościówek wdraża do ankiet możliwość wklejania obrazków czy animowanych GIF-ów…
Czytaj więcej na: http://www.komputerswiat.pl
Jak napisać przyciągający uwagę biogram na Instagramie?
Instagram to ostatnio jedna z moich ulubionych platform społecznościowych. I to do tego stopnia, że sprawdzam go o wiele więcej niż newsfeed na Facebooku – ten służy mi raczej jako narzędzie do komunikacji, Instagram zaś – jako mój wirtualny pamiętnik, jakkolwiek to nie zabrzmi.
Ania, jedna z naszych czytelniczek kilka dni temu zapytała mnie, czy jest coś, o czym należy pamiętać, by napisać dobry instagramowy biogram. Od razu obudziła się we mnie moja dziennikarska natura i stwierdziłem, że to dobry pomysł na wpis. Dzięki, Aniu!…
Czytaj więcej na: https://dailyweb.pl
Dark posty na Facebooku wkrótce zostaną wyłączone
W jednym z poprzednich artykułów przybliżyliśmy pojęcie wpisów niepublikowanych na Facebooku. Dark posty stanowiły formę reklamy na portalu społecznościowym, widoczną dla wybranej grupy odbiorczej, ale jednocześnie niepublikowane na samym fanpage’u. Co zmienia Facebook i jak może to wpłynąć na reklamodawców?
Dlaczego warto było korzystać z Dark Postów?
Na początku warto wspomnieć kilka słów o tym, co oferowały niepublikowane posty na Facebooku.
- tworzenie kilku osobnych komunikatów reklamowych, skierowanych do różnych grup odbiorców, widocznych tylko dla nich…
Czytaj więcej na: https://www.emarketing.pl