Facebook usunął ponad 1,5 mld fałszywych kont w ciągu ostatnich sześciu miesięcy
Wyniki półrocznego raportu transparentności Facebooka mogą szokować. Wynika z niego, że od kwietnia do września tego roku skasowano ponad 1,5 mld fałszywych kont w najpopularniejszym na świecie serwisie społecznościowym.
Tu chyba najlepiej widać ogromną skalę zjawiska znanego pod nazwą fake news. Dla porównania, poprzednie półrocze Facebook zakończył z wynikiem 1,3 mld fałszywych kont, które usunięto z bazy serwisu. Oczywiście to nie jedyna kategoria naruszeń, z którymi musi walczyć ekipa Marka Zuckerberga…
Więcej dowiesz się u źródła >Facebook będzie współpracować z Francją w zwalczaniu mowy nienawiści
Rząd francuski wygrał batalię z Facebookiem. Zawarta niedawno przez oba te podmioty umowa jest bezprecedensowa. Przewiduje bowiem, że francuskie organy nadzoruj elektronicznego będą miały wzgląd do stosowanych przez Facebook mechanizmów kontrolujących treści, jakie użytkownicy umieszczają w tej największej na sieci społecznościowej.
Umowa koncertuje się na walce z tzw. mową nienawiści. Obserwatorzy zwracają uwagę na fakt, że do podpasania umowy walnie przyczynił się Emmanuel Macron (Prezydent Francji), który od dawno lobuje na rzecz przyjęcia przez społeczność międzynarodową regulacji zapobiegających temu groźnemu zjawisku…
Więcej dowiesz się u źródła >Już można usuwać wysłane wiadomości na Messengerze
Facebook wprowadził dziś wyczekiwaną od kilku dni funkcję Messengera – usuwanie wiadomości, które już zostały wysłane. Taka wiadomość nie tylko zniknie z archiwum nadawcy, ale także ze skrzynki odbiorczej osoby do której została wysłana.
Do tej pory opcja ta była w fazie ograniczonych testów. Wcześniej można było bez problemów usuwać archiwum rozmów, ale nie dało się w żaden sposób usunąć wysłanych wiadomości. Pojawienie się nowej opcji zostało zakomunikowane w opisie zeszłotygodniowej aktualizacji Messengera…
Więcej dowiesz się u źródła >Bądź jak Zuckerberg! Messenger już pozwala na usuwanie wiadomości
Jakiś czas temu na głowę Marka Zuckerberga posypały się gromy w związku z usuwaniem wiadomości w platformie Messenger, które dla CEO Facebooka były co najmniej kompromitujące. Choć nie jest to rekompensata za tego typu praktyki, wreszcie doczekaliśmy się możliwości wymazania konkretnych wypowiedzi w komunikatorze. Jest jednak jeden zasadniczy haczyk o którym warto pamiętać.
Przede wszystkim, niemożliwe będzie usunięcie wybranej wiadomości przez cały czas. Użytkownik ma 10 minut na to, by naprawić swój błąd – cofnąć emocjonalny wylew skierowany do byłej, poprawić literówkę lub zwyczajnie zapobiec sytuacji, w której konkretna treść trafia do niewłaściwego odbiorcy. To wystarczający czas na to, aby się zreflektować i wprowadzić poprawkę…
Więcej dowiesz się u źródła >3 nowe możliwości dla zakupów na Instagramie
Tuż przed szaleństwem świątecznych zakupów Instagram zaprezentował nowe możliwości dla zakupów za pomocą aplikacji. Od teraz możliwe będzie gromadzenie inspiracji, nowe wyświetlanie produktów na profilach marek oraz oznaczanie ich w wideo.
W kwietniu pisaliśmy o tym, że możliwość zakupów za pomocą Instagrama trafiła także do Polski. Dzięki temu marki mogą oznaczać na zdjęciach swoje produkty, a użytkownicy odkrywać je i dokonywać zakupów. Z kolei we wrześniu informowaliśmyo rozszerzeniu o tę opcję sekcji Stories i Eksploruj w aplikacji. To jednak koniec nowości, jakie na tym polu zaprezentował Instagram. Kilka dni temu przedstawiono trzy nowe sposoby na odkrywanie nowych produktów, zakupy u ulubionych marek, a także śledzenie zakupowych inspiracji…
Więcej dowiesz się u źródła >Już ponad miliard dolarów zebrano na ważne społecznie cele za pomocą Facebooka
Facebook poinformował, że dzięki narzędziom do zbierania środków udało się zgromadzić już ponad miliard dolarów na społecznie ważne cele.
Gdy ludzie organizują się dla wspólnej sprawy, która jest im bliska, tworzą bezpieczną i dającą wsparcie wspólnotę, opartą na silnych więziach społecznych. To samo wzmacnianie więzi społecznych i budowanie globalnej wspólnoty jest celem, w którego realizację zaangażowany jest Facebook. Dzięki narzędziom do zbierania funduszy w serwisie udało się zebrać już ponad miliard dolarów na ważne społecznie cele…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak stworzyć kampanię reklamową na LinkedIn?
Social media to już nie tylko platformy do podtrzymywania relacji ze znajomymi, ale kompleksowe systemy reklamowe, których celem jest zwrócenie uwagi klientów biznesowych. To wielkie społeczności, które są na wyciągniecię Twojej ręki. Jak po nie sięgnąć? Wystarczy wykorzystać potencjał drzemiący w reklamach na LinkedIn.
Spis treści
- Mniej nie znaczy gorzej
- Poznaj typy reklam na LinkedIn
- Pierwsze kroki w świecie reklamy na LinkedIn
- Ustawianie reklam – czas start!
- Biznesowy target
- Koszty – ustawianie budżetu
- InMail – koszt za wiadomość
- Jeśli nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o…?
- Cele kampanii – nowe podejście do reklam
- Akcja optymalizacja
- Monitorowanie
- Reklama na LinkedIn – gra warta świeczki?