ZUS sprawdzi na Facebooku, czy używamy fałszywych zwolnień lekarskich
Pracownicy ZUS będą mogli legalnie sprawdzać nas na Facebooku, w celu weryfikacji czy faktycznie jesteśmy chorzy i legalnie korzystamy ze zwolnienia lekarskiego, informuje Generalny Inspektorat Ochrony Danych Osobowych.
Dziś w życie wchodzą przepisy RODO mające usprawnić ochronę naszych danych osobowych i jak jeszcze niedawno donosiło np. Radio ZET w związku z tym, ZUS miał stracić możliwość śledzenia wpisów na Facebooku w celu weryfikacji osób korzystających ze zwolnień lekarskich. Okazuje się jednak, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby ZUS monitorował Facebooka i śledził ogólnodostępne, publiczne wpisy użytkowników tego serwisu…
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl
SI od Facebooka potrafi zamienić styl dowolnej melodii
Wyobraź sobie, że do głowy wpada Ci pewna melodia, którą zaczynasz gwizdać, a Twój komputer przysłuchuje się jej i dokonuje całej aranżacji – nie w jednym ale w dowolnie wybranym stylu. To nie fikcja. Algorytmy Facebooka już to potrafią.
Naukowcom z Facebooka udało się stworzyć neuronową sieć, która bez informacji zwrotnych nauczyła się tworzyć podobne dźwięki dostosowane do konkretnego stylu. Ta sztuczna inteligencja nie przetwarza zatem zapisu nutowego, lecz wsłuchuje się w dźwięk i stara się wygenerować zbliżony…
Więcej dowiesz się na: https://www.chip.pl
YouTube na Androida z nowym miniplayerem
YouTube na Androida doczekał się nowej aktualizacji, która wprowadza nowy miniplayer. Ten doskonale jest znany użytkownikom popularnej aplikacji Google’a na urządzeniach z iOS. Teraz zdecydowano się na wprowadzenie takiego samego, małego odtwarzacza także na smartfony z zielonym robotem. Stosowna aktualizacja jest już wdrażana.
YouTube na Androida do tej pory miał inny miniodtwarzacz wideo od tego, który jest w aplikacji na sprzętach z iOS. Google chyba jednak doszło do wniosku, że pora to zmienić i ujednolić wygląd tej funkcji. Aktualizacja jest już wdrażana, choć nie widzą jej wszyscy…
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl
YouTube: przewodnik po typach reklamowych
O rosnącej roli wideo w promocji marki mówi się już od kilku dobrych lat. Rok wideo w Polsce trwa nieprzerwanie od 2015 roku 😉 Dlaczego warto uwzględnić promocję marki w YouTube w budżecie marketingowym na najbliższe lata?
Przemawiają też za tym następujące statystyki:
- W Youtube loguje się miesięcznie 1,5 mld użytkowników (wewnętrzne globalne dane Youtube, maj 2017)
w ciągu ostatnich 2 lat liczba małych i średnich firm reklamujących się w Youtube wzrosła dwukrotnie (wewnętrzne globalne dane Youtube, 2016). - Youtube oferuje kilka typów reklam wideo, różniących się od siebie m.in. czasem trwania, modelem rozliczeń, umiejscowieniem czy też możliwością (lub brakiem) pominięcia…
Więcej dowiesz się na: https://www.sempai.pl
YouTube zbanowane na miesiąc w Egipcie
Egipt postanowił spełnić dawną groźbę i czasowo zbanować dostęp do YouTube w całym kraju. Najwyższy organ sądowy w Egipcie właśnie zadecydował, że oficjele muszą zablokować na miesiąc całą stronę strumieniującą różnorakie wideo, łącznie z każdym linkiem, który może odtwarzać jakiś klip z YouTube.
Władze Egiptu zdecydowały się na spełnienie dawnej groźby o zbanowaniu YouTube po tym, jak serwis przepuścił antyislamski filmik „Innocence of Muslims” z 2012 roku...
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl
3 grupy odbiorców reklam na Facebooku, które mogą pomóc Ci sprzedawać więcej
Działasz w branży e-commerce, korzystasz z różnych form promocji, także z reklamy na Facebooku – możesz spotkać się ze stwierdzeniem, że FB nie sprzedaje. Być może sam tak uważasz. Oczywiście większość osób (nikt?) nie loguje się w tym serwisie z myślą o przeglądaniu produktów i zakupach. Jednak stworzenie odpowiednich grup, którym zostaną wyświetlone reklamy, może zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie. Sprawdź, czy wykorzystujesz te grupy odbiorców.
1. Odbiorcy reagujący na publikowane treści
Jeśli Twój sklep oferuje produkty, o których zakupie użytkownik raczej nie decyduje spontanicznie, musisz “dać się poznać”. Pomocne w tym procesie będą treści, których celem nie jest sprzedaż. Oczywiście nie oznacza to, że musisz wystrzegać się wspominania o produkcie 🙂 Możesz informować o nowościach, które pojawiły się w sklepie, publikować zestawienia produktów, opisywać te najciekawsze. Wszystko zależy od branży, w której działasz…
Więcej dowiesz się na: https://redseo.pl
Nowa reakcja na Facebooku zwiastuje zmianę podejścia do tej funkcji
Niedawno niektórzy użytkownicy Facebooka otrzymali możliwość zareagowania na post… kwiatkiem. W taki sposób, przy okazji Dnia Matki, serwis testował nowe podejście do mechanizmu bezpośredniego wyrażania emocji związanych z opublikowanym materiałem.
Możliwość zareagowania przy pomocy fioletowego kwiatka otrzymali w połowie maja m.in. użytkownicy z USA. Pojawiła się ona jako alternatywa dla klasycznego „Lubię to” oraz ikon wyrażających smutek, złość, zaskoczenie czy śmiech i a jej wymowa miała pełnić podobną funkcję jak kwiaty dawane na dzień matki…
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl