Facebook szykuje zmiany, a Internet huczy!
Kilka dni temu na Facebooku Marka Zuckerberga pojawił się tajemniczy post, który…wywołał burzę. Post, jak pewnie zauważyliście wywołał ogromną burzę. Zwłaszcza w środowisku marketingowym.
ZASTANAWIACIE SIĘ JEDNAK O CO W TYM NAPRAWDĘ CHODZI? SPRAWDŹMY:
Chodzi konkretnie o wyświetlanie aktualności. Priorytet zyskają te posty, które inicjują dyskusję i pogłębiające relację. Rewolucja rozpocznie się w przeciągu najbliższych miesięcy…
Więcej dowiesz się na: https://dailyweb.pl
Spore zmiany na Facebooku – spadki zasięgów organicznych na fanpage’ach oficjalnie potwierdzone
Zapowiedź zmian na Facebooku mogła być w ostatnim czasie łatwa do przewidzenia. Poczynając od testów polegających na przeniesieniu postów z fanpage’y w osobne miejsce, oddzielając je od wpisów osób prywatnych, po pojawiające się coraz częściej informacje dotyczące spadku zasięgów organicznych. Teraz już wiemy, że nie były to jedynie chwilowe testy lub błędy – to świadomie podejście Facebooka do tego, jak w przyszłości będzie wyglądał ten serwis społecznościowy.
Facebook wraca do korzeni
Co głównie zmieni się na Facebooku? Jak przeczytać można w oficjalnym oświadczeniu opublikowanym na stronach portalu, Facebook powstał głównie po to, aby łączyć ludzi, pozwolić im na swobodny kontakt i nawiązywać nowe relacje…
Więcej dowiesz się na: https://www.emarketing.pl
Facebook testuje udostępnianie treści w Stories na desktopach
Facebook chce zwiększyć zainteresowanie funkcją Stories, która w tym serwisie na razie nie odniosła jeszcze tak dużego sukcesu, jak na Instagramie. Dlatego rozpoczęto testy nowej funkcji. Po tym, jak Stories pojawiło się także w przeglądarkowej wersji Facebooka, twórcy serwisu testują możliwość umieszczania zdjęć i wideo z poziomu desktopów.
Facebook Stories nie odniosło tak dużego sukcesu, jak na Instagramie. Pomimo tego, że od jakiegoś czasu funkcja dostępna jest nie tylko w aplikacji mobilnej, ale także na desktopach…
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl
Facebook Messenger zostanie przebudowany
Facebook Messenger doczeka się w tym roku wielu zmian, które zapowiedział David Marcus, szef popularnego komunikatora. Firma zamierza skupić się na czatach grupowych, gdzie pojawi się sporo udoskonaleń oraz komunikacji w czasie rzeczywistym. Nie zabraknie także nowych opcji z myślą o wiadomościach wizualnych.
Facebook Messenger z roku na rok ma coraz więcej funkcji, ale to wszystko sprawia, że komunikator staje się także mniej przyjazny dla użytkowników. David Marcus, szef tej platformy w Facebooku, zapowiada jednak zmiany. Te zostaną wdrożone w popularnym komunikatorze jeszcze w tym roku…
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl
Facebook podpisał umowy z kolejnymi firmami muzycznymi
Światowy gigant podpisał kolejne umowy z trzema firmami muzycznymi, w ramach których użytkownicy Facebooka oraz Instagrama zyskają możliwość wykorzystania popularnych utworów. Z kim tym razem zawarto porozumienie?
W grudniu ubiegłego roku Facebook poinformował o podpisaniu umowy licencyjnej z Universal Music, w ramach której użytkownicy portalu, Instagrama oraz korzystający z Oculusa będą mogli używać zasobów wytwórni (wśród jej artystów znajdują się m.in. Taylor Swift, Lady Gaga, Coldplay, Metallica, Adele czy Jay-Z). Szczegóły umowy nie są znane, jednakże krok ten postrzegany jest jako wyjście naprzeciw trendom dotyczącym wideo i tym samym stanie się konkurencją dla serwisu YouTube…
Więcej dowiesz się na: https://socialpress.pl
Facebook znowu zakpił z wydawców. I dobrze, bo sobie zasłużyli
Wydawcy są wstrząśnięci, Marek ogłosił, że znowu im obetnie zasięgi. Nie powiedział kiedy i o ile, ale wystarczyła zapowiedź, że tak się stanie, aby wywołać panikę. Nikt przecież się tego nie spodziewał, prawda?
Marka niedawno olśniło, wymyślił po raz kolejny jak zwiększyć wpływy reklamowe od wydawców i marek. Wystarczy znowu obciąć im zasięg… Zaraz, ale czy tego nie robił już wcześniej pod hasłem “teraz ważne jest video, live stream itp?” Robił – no to teraz trzeba wymyślić inną teorię…
Więcej dowiesz się na: http://antyweb.pl
Instagram testuje opcje tekstowe w Stories
Instagram testouje kolejną funkcję w swojej aplikacji. Nosi ona nazwę „Type” i pojawi się w Stories. Pozwoli na udostępnianie wyłącznie tekstowych wiadomości. Będzie to alternatywa do wrzucania fotografii czy klipów wideo, które znamy już ze Stories.
Funkcja Type pojawiła się w Japonii już w grudniu zeszłego roku. Teraz jednak można z niej korzystać także w Europie. Jest to osobna opcja, którą możemy uruchomić podczas tworzenia Story, znajduje się ona obok przycisków Live czy Boomerang…
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl
Snapchat w końcu podzielił się danymi swoich użytkowników
Snapchat nigdy nie był hojny, jeśli chodzi o dzielenie się danymi na temat użytkowników swojej aplikacji. Jednak serwis DailyBeast zaprezentował ostatnio kilka statystyk, które mogą pomóc marketerom w prowadzeniu efektywniejszej komunikacji z odbiorcami.
Nie oszukujmy się – wprowadzenie funkcji Stories na Instagramie spowodowało spadek popularności aplikacji z duszkiem. Zauważam to nawet po swoich znajomych – coraz rzadziej korzystają oni ze Snapchata, wybierając narzędzie od Facebooka. Z czego może to wynikać? Przede wszystkim z tego, że ludzie są zbyt leniwi i jeśli mają korzystać z dwóch aplikacji, które oferują – nie oszukujmy się – te same funkcje, wybiorą jedną, gdzie: po pierwsze mają często większe grono odbiorców, po drugie – aplikacja oferuje także inny rodzaj treści, do którego wcześniej przywykliśmy…
Więcej dowiesz się na: https://dailyweb.pl
YouTube ogłasza zmiany w polityce monetyzacji wideo
YouTube ostatnio stał się celem krytyki. Wszystko zaczęło się od kontrowersyjnego wideo youtubera Logana Paula, który pokazał ciało samobójcy. Choć Google już odcięło się od youtubera, poinformowało także, że będzie zmieniać nieco podejście do najpopularniejszych kanałów. Okazuje się, że poza ręczną moderacją czeka nas coś jeszcze.
O zmianach Google poinformowało na swoim blogu. Firma odnotowała, że w 2017 roku doświadczono 40-procentowego wzrostu w liczbie twórców zarabiających pieniądze za pośrednictwem YouTube. Teraz firma zmienia politykę monetyzacji wideo, by mieć pewność, że niepożądani twórcy treści nie będą bezkarnie zarabiać na odsłonach…
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl
Twitter odpowiada na zarzuty dot. przeglądania prywatnych wiadomości
Project Veritas opublikował film, według którego Twitter płaci setkom pracowników za to, by ci czytali prywatne wiadomości użytkowników. Właściciele portalu społecznościowego odpierają te zarzuty i zapewniają, że posty są oglądane tylko w uzasadnionych sytuacjach.
„Są zespoły powołane specjalnie w tym celu – mówimy o trzech, może czterech setkach ludzi, którzy otrzymują pieniądze za patrzenie na zdjęcia penisów […] , za oglądanie wszystkiego, co wrzucają użytkownicy”
Więcej dowiesz się na: http://www.benchmark.pl