Z ostatniej chwili

Taktyka cenowa dla e-commerce. Jak przyciągnąć ponownie do e-sklepu klientów? Co jest niezbędne w sklepie internetowym? Jak prezentować cenę

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

6 konkurencyjnych taktyk cenowych dla e-commerce

Sprzedawany w sieci produkt można statystycznie znaleźć jeszcze u pięciu innych internetowych sprzedawców, a cena produktów u takich gigantów jak Amazon zmienia się średnio co 10 minut. Dlatego sklepy szukają sposobów na konkurencyjną politykę cenową.

Niestety zwyczajne zejście do najniższego pułapu z cenami albo dostosowanie się do oferty konkurencji nie wystarcza, by zdobyć silną pozycję na rynku. Aby we właściwy sposób konkurować w sieci należy dodatkowo zebrać niezbędne dane o produktach i klientach, a także przeprowadzić inteligentny wywiad konkurencji.

Jest parę sprawdzonych taktyk opartych o monitoring cen i innych parametrów w sieci, z których może skorzystać sklep internetowy i które nie muszą opierać się na rezygnowaniu z marży czy drastycznym zaniżaniu cen…

Więcej dowiesz sie na: https://nowymarketing.pl

Jak przyciągnąć ponownie do e-sklepu klientów, którzy od dawna nie kupowali

Każdy internetowy sklep, niezależnie od sprzedawanego rodzaju produktów, w pewnym momencie będzie musiał zmierzyć się z problemem nieaktywnych użytkowników, którzy od dłuższego czasu nie dokonali żadnego zakupu. W skrajnych przypadkach grupa użytkowników, gdzie konwersja wynosi zero, może stanowić nawet kilkadziesiąt procent naszych klientów. Czy warto zainteresować się tą grupą odbiorców? Oczywiście, że tak, choćby dlatego, że znacznie łatwiej przekonać takich klientów do ponownego zakupu niż nakłonić do tego nowych użytkowników. Jak zatem zadbać o poprawę konwersji z długiego ogona na tej grupie klientów?

Dla nieprzekonanych warto podkreślić, że wg książki Marketing Metrics prawdopodobieństwo sprzedaży produktu stałemu klientowi wynosi między 60 a 70%, a w przypadku klienta odwiedzającego nasz sklep internetowy po raz pierwszy ma ono wartość między 5 a 20%. Pomiędzy tymi dwoma rodzajami klientów znajduje się jeszcze trzecia grupa – ta, która kiedyś dokonała zakupu i od dawna pozostaje nieaktywna. Jeśli skorzystali oni już raz z naszej oferty, to znacznie łatwiej będzie ich namówić do ponownego zakupu niż szukać nowych kupców…

Więcej dowiesz sie na: https://www.grupa-tense.pl

Czego tak naprawdę oczekujemy od sklepu internetowego, a co jest nam zbędne?

Sklepy internetowe dla wielu z nas są miejscami, które codziennie odwiedzamy w internecie. Z biegiem lat i ich rozwojem, zmianie uległy ścieżki zakupowe, sposoby płatności czy dodawania produktów do koszyka, modyfikacje wstępnego zamówienia, metody poruszania się pomiędzy kategoriami czy kartami produktów. Słowem – progres dotknął właściwie każdej sfery zakupów w internecie.

Wykonywanie zakupów w sklepach internetowych stało się zupełnie zwyczajne i nikogo nie dziwią już często zjawiający się w biurach czy recepcjach kurierzy z paczkami dla pracowników firmy. Zakupy internetowe są względnie szybkie i wygodne, chociaż oczywiście mają zupełnie inne właściwości aniżeli zakupy w sklepach stacjonarnych.

Produkty są nam przedstawione tylko na zdjęciach, animacjach lub krótkich filmikach. Nie możemy ich dotknąć, wypróbować, przymierzyć (jeżeli są to ciuchy) czy chociażby porównać ich wielkość względem otoczenia. Nie możemy w szybki sposób nawiązać kontaktu ze sprzedawcą, który nie tylko nam doradzi ale również pokaże inne produkty i wskaże ich zalety. Często bazujemy wyłącznie na własnym instynkcie, przekonaniu o wysokiej jakości danego produktu, doświadczeniu z danym brandem czy na ocenach, opiniach oraz komentarzach.

Chociaż zakupy w e-sklepach mają wiele minusów, to i tak często to na ich wybór się decydujemy. W niniejszym artykule nie skupię się jednak na wskazaniu przewag lub ich braków dla obu wersji sklepów; przedstawię oczekiwania, które pojawiają się w głowach przeciętnego użytkownika e-commerce – zarówno w sferze wymagań jak i preferencji związanych z nieobecnością pewnych elementów…

Więcej dowiesz sie na: https://nowymarketing.pl

Jak prezentować cenę w rozmowach telefonicznych i korespondencji mailowej?

Temat ceny jest obecny w każdej rozmowie między sprzedawcą czy też osobą obsługującą klienta, a właśnie samym klientem. Rozmowa na temat ceny produktu, czy też usługi, bardzo często u sprzedawców wywołuje stres, boją się o niej mówić klientowi z różnych względów. Często uważają, że jest wysoka i w życiu sami by nie zakupili produktu bądź usługi w tej cenie, nie potrafią jej po prostu obronić i wyjaśnić z czego ona wynika.

Zdarza się, że nikt wcześniej nie nauczył ich jak rozmawiać z klientem o pieniądzach. Podobnie ma się temat rabatów, któż z nas nie lubi go otrzymywać? Jednak by dawał klientowi odpowiednią satysfakcję musi być należycie przedstawiony.

I o tym dziś mój artykuł. Przedstawię Ci w nim proste mechanizmy, które sprawdzają się niezależnie od branży, którą prowadzisz.

Musisz zdać sobie sprawę z tego, że klienci są w stanie zapłacić naprawdę duże pieniądze za produkty i usługi, które spełniają ich oczekiwania. Nie każdy klient wybiera produkt najtańszy, a często jest wręcz przeciwnie. Natomiast klient musi wiedzieć za co płaci, musisz więc poinformować go dokładnie o składowych swojej ceny. Jeżeli sprzedajesz klientowi np. szkolenie za 5 tysięcy zł, to musi on wiedzieć, co w tej kwocie się mieści…

Więcej dowiesz sie na: https://marketingdlaludzi.pl

Zaprojektuj funkcjonalny sklep internetowy zgodnie z zasadami usability

O sukcesie serwisu internetowego decyduje jego budowa pozwalająca na sprawne i szybkie poruszanie się pomiędzy jego stronami. Aby osiągnąć ten sukces, wystarczy pamiętać o najważniejszych zasadach usability.

Po prostu usability

Podstawowym założeniem usability jest intuicyjna nawigacja ułatwiająca poszukiwanie informacji w obrębie serwisu – nawet bardzo rozbudowanego. Dlatego struktura serwisu powinna być zgodna z obowiązującymi zasadami, a całość musi odpowiadać oczekiwaniom użytkowników, którzy korzystają z serwisu w jakimś określonym celu.

Usability jest ważnym elementem każdego serwisu, w tym także sklepów internetowych, gdzie, wbrew pozorom, dobrze przygotowana i wyeksponowana oferta nie jest wystarczająca dla osiągnięcia sukcesu. Efektywność tej „atrakcyjnej i widocznej” oferty sprzedażowej zwiększa się właśnie dzięki zasadom usability, na którą składają się…

Więcej dowiesz sie na: https://www.ideoforce.pl

eBay zachęca polskich sprzedawców

Właściciele platformy eBay pochwalili się, że w 2017 roku przyciągnęli do siebie wielu nowych sprzedawców. Dzięki kolejnym działaniom mają nadzieję na kolejną poprawę wyniku w 2018 roku. Na start ruszyła specjalna Strefa Sprzedawcy – co się w niej znajduje?

Polscy sprzedawcy zainteresowani sektorem e-commerce mają wiele możliwości. Właściciele serwisu eBay twierdzą, że ich propozycja powinna być szczególnie atrakcyjna. Przedsiębiorcy są zresztą chyba tego samego zdania, bo w 2017 roku liczba profesjonalnych sprzedawców z naszego kraju wzrosła o 20 proc…

Więcej dowiesz sie na: http://www.benchmark.pl

10 mitów o kampaniach AdWords dla e-commerce

O kampaniach AdWords krąży wiele mitów, wiara w ich prawdziwość może zaszkodzić prowadzonym kampaniom i narazić Cię na zbędne koszty. U progu nowego roku, przed opracowaniem nowej strategii reklamowej, warto przyjrzeć się najpopularniejszym branżowym bajkom i rozwiać wszelkie wątpliwości związane z kampaniami AdWords.

Zgodnie z definicją Słownika języka polskiego PWN mit to „opowieść o bogach, demonach, legendarnych bohaterach i nadnaturalnych wydarzeniach, będąca próbą wyjaśnienia odwiecznych zagadnień bytu, świata, życia i śmierci, dobra i zła […] ”. Dowiedz się, z jakimi nieczystymi siłami muszą się bohatersko zmierzyć specjaliści SEM w poszukiwaniu najefektywniejszych strategii, które zapewnią ich klientom wieczną chwałę w świecie, w którym, niczym Zeus na Olimpie, króluje Google.

MIT 1: PIERWSZA POZYCJA ZAWSZE ZAPEWNI CI SUKCES

To, co sprawdza się w branżach usługowych, typu pomoc drogowa czy awaryjne otwieranie zamków, niekoniecznie przekłada się na działania e-commerce. Pierwsza pozycja w wynikach wyszukiwania nie zawsze oznacza, że użytkownik kliknie w reklamę i od razu kupi Twój produkt, zwłaszcza jeśli jest dopiero na początku ścieżki zakupowej. Ta sytuacja może narazić Cię co najwyżej na utratę środków w ramach budżetu na kliknięcia i sprawić, że zakładany zwrot nie zostanie osiągnięty…

Więcej dowiesz sie na: http://edytawsol.pl

O Legiobiznes.pl

Legiobiznes.pl
Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Wzrost sprzedaży online z powodu pandemii. Optymalizacja sklepu internetowego. Jak tworzyć opisy produktów dla sklepu internetowego

Wzrost sprzedaży online z powodu pandemii. Optymalizacja sklepu internetowego. Jak tworzyć opisy produktów dla sklepu internetowego?

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0]Wzrost sprzedaży online z powodu pandemii na przykładzie 3 różnych …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

DARMOWE OGŁOSZENIA