Reklamy z przyciskiem CTA w Instagram Stories
Nowość w sekcji Instagram Stories – od teraz reklamodawcy mają możliwość dodania przycisków Call To Action do swoich treści. Do jakich działań mogą oni zachęcić użytkowników?
Wprowdzona w sierpniu ubiegłego roku przez Instagrama sekcja Stories obecnie cieszy się bardzo dużą popularnością wśród użytkowników. Wedle danych z konńca kwietnia, ze znikających historii na Instagramie korzysta już ponad 200 milionów aktywnych użytkowników, czyli więcej niż na Snapchacie, gdzie mówi się o około 170 milionach korzystających z funkcji każdego dnia. Na fali popularności w styczniu tego roku uruchomiono możliwość reklamowania tam produktów.
Dotąd reklamy na Instagram Stories umożliwiały głównie dotarcie do szerokich grup odbiorców za pomocą zaprezentowanych treści. Aktualnie pozwalają także na bezpośrednie podjęcie działań. Jak infomował w maju portal Ad Age, Instagram przeprowadzał testy reklam w sekcji Instagram Stories, które umożliwiały bezpośrednie reakcje Dziennikarze portalu zauważyli wówczas, że na Instagramie pojawiła się reklama firmy SumUp oferującej płatności elektroniczne…
Czytaj więcej na: https://socialpress.pl
CASE: Jak promować muzykę w Social Media?
W ostatnim kwartale 2016 roku łączyliśmy świat internetu z niełatwą branżą muzyczną. Na wrześniowej Konferencji Internet Beta 2016 o pomoc w promocji swojej nowej płyty poprosił nas Mateusz Górny, znany jako Gooral. Płyta nosiła tytuł „Khabaya”, a o pomoc zaapelował w dość specyficzny sposób, bo prosto ze sceny. Spytał, która z agencji marketingowych obecnych na konferencji „pomogłaby mu w internetach”. Podnieśliśmy rękawicę i przyjęliśmy wyzwanie!
WYZWANIA W PRACY Z MUZYKIEM
1. WYZNACZENIE CELÓW
W przypadku większości naszych klientów, czyli e-commerce’ów, oczywistym celem nr 1 jest sprzedaż produktów. Natomiast w B2B jest to sprzedaż określonych usług.
Branża muzyczna to połączenie tych dwóch elementów, a więc produktów i usług. Produktem są płyty, z których sprzedaży muzyk czerpie określoną (raz mniejszą, raz większą) marżę. Z kolei za usługę można uznać koncert. Widzowie w czasie występu na żywo, stają się klientami, którzy kupując bilet i przychodząc na występ, mają pewne oczekiwania wobec tego, co za chwilę ich spotka. Podobnie jak konsumenci wszystkich innych usług, mają prawo być niezadowoleni i często wyrażają swoje rozczarowanie w mediach społecznościowych.
Podsumowując: produkt – płyta, usługa – koncert. Naszym celem była zatem sprzedaż płyty oraz biletów na koncerty.
2. TWORZENIE CONTENTU
Content artysty powinien wręcz ociekać nim samym. Na pierwszy rzut oka widać, że posty ze zdjęciami i filmami, na których jest Mateusz, cieszą się dużo większym zainteresowaniem niż pozostałe. Opracowanie strategii i publikowanie treści według harmonogramu, który wcześniej akceptował by Gooral, od początku nie wydawało nam się dobrym pomysłem. W ten sposób fanpage straciłby swój oryginalny sposób komunikacji.
Dlatego zamiast na produkowaniu postów, skupiliśmy się na podsuwaniu pomysłów na nie. W proces ich tworzenia zaangażowaliśmy samego Mateusza. To był strzał w dziesiątkę, dzięki któremu komunikacja z fanami zachowała charakterystyczny język. Przykład: my napisalibyśmy „Cześć, wydajemy nowy album” zamiast „Hej ludziska, idymy z nowym”. A tak: Gooral pozostał Gooralem, a Semahead Semaheadem.
Nasza relacja nie ograniczała się jedynie do tworzenia postów. Wzięliśmy również udział w koncercie w Krakowie, z którego zrobiliśmy transmisję live na Facebooku. Wyjście z biura w teren, było kolejnym krokiem do skrócenia dystansu pomiędzy artystą a jego fanami oraz wspaniałym sposobem na budowę zaangażowania…
Czytaj więcej na: http://semahead.pl
Jak wypromować markę na YouTube? Oto 5 zasad udanej współpracy z influencerami
O tym, że warto współpracować z twórcami internetowymi mówi się dużo, ale o tym, jak to robić z głową, już trochę mniej. Przyjrzyjmy się zatem przykładom kampanii, które pokochali internauci i zastanówmy się, jakie wnioski mogą wyciągnąć z nich marki, które stawiają pierwsze kroki w influencer marketingu.
1. Dopasuj twórców do kampanii
„Studio konesera” będące internetowym programem kulturalnym marki Samsung jest przykładem na to, że kluczem do sukcesu kampanii z influencerami jest odpowiedni wybór twórcy, który będzie płynnie poruszał się w świecie marki – będzie ją znał, utożsamiał się z nią i miał pomysł na narrację.
W przypadku wyżej wymienionej współpracy gospodarzem audycji był youtuber Jakub Dębski, który w każdym odcinku programu omawiał z zaproszonymi gośćmi ich ulubione “dzieła”, dostępne w Samsung Smart TV.
Efekt kampanii, w postaci 1,6 mln wyświetleń, jest zasługą jego doskonałych umiejętności interpersonalnych – angażowania rozmówcy w dyskusję, humoru i inteligentnego puentowania.
2. Planuj długofalową współpracę
Coraz więcej marek dostrzega potencjał z długofalowej współpracy z influencerami. Korzyścią długoterminowych działań jest stworzenie ambasadorów, a tym samym korzystanie z ich zasięgów, wiarygodności, a także ich wizerunku. Influencerzy podkreślają, że chętnie nawiązują takie współprace. Warunkiem jest jednak to, by były to marki, z których wartościami się utożsamiają. Dzięki temu nie tracą autentyczności wśród swojej społeczności. Planując wielomiesięczną kampanię na kanale Twórcy zyskujemy o wiele więcej benefitów, niż w przypadku jednorazowych realizacji. Możemy konsekwentnie budować wizerunek marki oraz zwiększać jej świadomość wśród odbiorców. Zyskujemy także wiedzę na temat danej społeczności – jej potrzeb i reakcji na publikowany przez nas content…
Czytaj więcej na: http://interaktywnie.com