JAK ZORGANIZOWAĆ KONKURS NA FACEBOOKU TAK, BY PRZYNIÓSŁ TWOJEJ MARCE JAK NAJWIĘCEJ KORZYŚCI?
Konkurs na Facebooku wydaje się być bardzo prostym i szybko przynoszącym efekty sposobem na to, by zyskać nowych followersów dla twojej marki. W końcu na Facebooku konto ma już aż 2,2 MILIARDA ludzi na całym świecie – to znacznie większy zasięg, niż jakakolwiek telewizja, radio czy gazeta byłaby w stanie osiągnąć. Jednak jak to zwykle w takich przypadkach bywa – zorganizowanie SKUTECZNEGO (czyli realizującego nasze cele) konkursu na Facebooku wcale nie jest takie proste.
Te źle przeprowadzone często mogą mieć skutek odwrotny od zamierzonego i w dłuższej perspektywie – przynieść więcej szkody niż pożytku. Dlatego organizując konkurs na Facebooku powinniśmy mu poświęcić wystarczająco dużo czasu by mieć pewność, że środki wydane na jego promocję i nagrody nie okażą się wyrzuconymi w błoto…
Więcej dowiesz się na: http://promotraffic.pl
Ubuntu – szybsza instalacja dzięki Facebookowi
A właściwie dzięki algorytmowi kompresji zstd, który został stworzony przez jego specjalistów. Zostanie on wykorzystany w nadchodzących wersjach Ubuntu, dzięki czemu jego instalacja będzie przebiegać szybciej.
Może to nie sama instalacja Ubuntu zajmuje najwięcej czasu, lecz to, co robi się po niej, ale jeśli może odbywać się szybciej, to nikt też chyba nie będzie narzekać. Najlepsze zaś, że faktycznie nie tylko może, ale wręcz będzie – i to (w pewnym sensie) dzięki Facebookowi…
Więcej dowiesz się na: http://www.benchmark.pl
Messenger jako naturalne środowisko komunikacji między marką a młodym pokoleniem
Z Messengera korzystamy już od 7 lat. W ciągu tego czasu stał się komunikatorem z ogromnym potencjałem, a nie tylko kolejną funkcjonalnością Facebooka, jak mogło się wydawać na początku. Dziś marki zaprzęgają go do wyścigu o serca klientów. Kilka z nich robi to naprawdę rewelacyjnie!
Głupia ze mnie maszyna
O botach czy reklamach na Messengerze słyszeliśmy już nieraz. Boty niewątpliwie usprawniają komunikację, ale są jeszcze na tyle niedoskonałe, że przy bardziej skomplikowanych sprawach musimy jednak wybrać chat z konsultantem z krwi i kości. Co innego, jeśli chodzi o proste czynności, jak zamawianie jedzenia czy kupowanie biletu do kina – tutaj sprawdzają się świetnie. Pizza Hut, Da Grasso, Pizzaportal czy Multikino już mają swoje chatboty. Niektóre z nich są nawet dowcipne i świadome swojej ułomności, jak ten z Pizzy Hut, który na przykład pisze: „Kurde głupia maszyna ze mnie albo taki adres rzeczywiście nie istnieje”…
Więcej dowiesz się na: https://nowymarketing.pl
Facebook zablokował firmę obsługującą kampanię Donalda Trumpa
Dane pozyskane przez Cambridge Analytica były wykorzystywane w kampanii wyborczej obecnego prezydenta USA, Donalda Trumpa. Administracja Facebooka usunęła również Strategic Communication Laboratories, do której należy Cambridge Analytica z Facebooka za łamanie regulaminu serwisu.
Cambridge Analytica, która sięgnęła po dane z FB, należy do Roberta Mercera, a przez pewien czas jej wiceprezesem był Steve Bannon, szef kampanii wyborczej i doradca Donalda Trumpa. Dane zostały wykradzione z Facebooka w 2014 r. przez firmę zatrudnioną przez Cambridge Analytica…
Więcej dowiesz się na: http://www.chip.pl
Google Maps z nawigacją dla niepełnosprawnych
Google Maps, najpopularniejszy system map i nawigacji nie przestaje się rozwijać. Już pomaga milionom użytkowników dotrzeć nam do celu niezależnie od tego, czy poruszają się samochodem, pieszo, rowerem czy środkami komunikacji zbiorowej. A teraz ułatwi to też osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim.
Schody, powszechny element miejskiej przestrzeni, mogą być dużym utrudnieniem dla osób z różnymi rodzajami niesprawności ruchowej. Na szczęście coraz częściej potrzeby tych ostatnich bierze się pod uwagę już na etapie projektowania nowych inwestycji. Wprowadza się także wiele udogodnień, jak windy i podnośniki do istniejących już budowli…
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl
Treści z zawartością seksualną w podpowiedziach wyników wyszukiwania na FB i TT
Część użytkowników portalu Marka Zuckerberga zauważyła, że po wpisaniu w wewnętrznej wyszukiwarce serwisu hasła „video of” – narzędzie podpowiada zawartość o seksualnym charakterze. Facebook komentuje sytuację i przeprasza za incydent:
– Jak tylko dowiedzieliśmy się o tych niewłaściwych podpowiedziach, usunęliśmy je. Sprawdzamy teraz, jak to się stało, że w wyszukiwarce pojawiły się podobne sugestie – zaznacza przedstawiciel portalu w rozmowie z amerykańskim wydaniem Newsweeka.
Więcej dowiesz się na: http://www.chip.pl
YouTube testuje tryb obraz w obrazie w przeglądarce
YouTube rozpoczął testy kolejnej funkcji, które dobrze znają właściciele smartfonów z nowszymi wersjami Androida. To tryb obraz w obrazie, który pozwala na oglądanie wideo w osobnym okienku, gdzie następnie można pracować z innymi aplikacjami. Teraz podobne rozwiązanie testowane jest w serwisie uruchamianym z poziomu przeglądarki.
YouTube uruchomił beta testy nowej funkcji, do której dostęp mają nieliczni użytkownicy serwisu. Serwis 9to5Google wspomina, że tryb obraz w obrazie udało się uruchomić tylko na jednym z wielu redakcyjnych kont. Jeśli jednak już zadziała na jednym koncie, to z jego poziomu dostęp do funkcji można uzyskiwać na różnych urządzeniach i przeglądarkach. Jak to dokładnie działa?…
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl
W social media wszyscy bezrefleksyjnie przeklejają te same informacje. Gdzie tu miejsce na indywidualizm?
Kiedy tylko na świecie wydarzy się coś ważnego, przez Facebooka i Twittera przechodzi fala powielanych bezmyślnie informacji. Nie mówię tu o fake newsach. Ale kiedy w przeciągu 30 minut widzę 20 linków na ten sam temat, klikam „wyloguj” i czekam 2-3 dni aż sprawa ucichnie.
Temat nie jest nowy – nagle Facebook i Twitter nie stanęły na głowie i nie zaczęły działać w inny niż dotychczas sposób. Choć tak naprawdę tym razem nie mam im nic do zarzucenia, chodzi bowiem o ludzi używających obu platform. Naprawdę – jakaś wiadomość powielona dziesiątki razy zyska na wiarygodności?
Doskonały przykładem potwierdzających moją tezę była wczorajsza informacja o śmierci Stephena Hawkinga. O tym smutnym wydarzeniu napisały wszystkie media, niezależnie od tego czy miały cokolwiek wspólnego z nauką czy nie…
Więcej dowiesz się na: http://antyweb.pl
Jakie formaty na Facebooku warto wykorzystywać?
Zmiana algorytmu Facebooka martwi nie tylko osoby zajmujące się marketingiem internetowym, ale także właścicieli stron i e-sklepów. Mniejszy zasięg postów oznacza przecież, że coraz mniej osób będzie miało szansę zobaczyć dany post. Nie zawsze będzie on też na tyle ciekawy, żeby wywołać reakcje fanów. Dlatego bardzo ważne jest wykorzystywanie formatów, które uatrakcyjnią treści oraz profil, ale wpłyną również na zasięg publikacji.
Dlaczego formaty powinny być dla Ciebie istotne?
Tworzenie postów o ciekawych tekstach jest oczywiście bardzo ważną kwestią. Jednak bez dodania do nich właściwej komunikacji wizualnej pozostaną one po prostu niezauważone. Pomysłowe grafiki czy wideo zachęcają do polubień i komentarzy. Co najważniejsze – zapadają w pamięć! Liczy się to szczególnie teraz, gdy treści z fanpage wyświetlane są dużo rzadziej na tablicy użytkowników, niż działo się to kilka miesięcy temu…
Więcej dowiesz się na: https://www.blog.altemedia.pl