Z ostatniej chwili

SEO: optymalizacja grafiki, mobilne pozycjonowanie. Twoja firma jest mobile? Listy remarketingowe w sprzedaży. Kontakt telefoniczny Google AdWords

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

Optymalizacja grafiki pod SEO

Podczas optymalizacji strony internetowej pod kątem SEO należy pamiętać o grafikach, które stanowią nieodłączną część każdego serwisu. Dobrze zoptymalizowane zdjęcia mają większą szansę na pojawienie się wyżej w wynikach wyszukiwania grafiki, dając tym samym możliwość zyskania dodatkowego ruchu na stronie.

Jak wybrać zdjęcia na stronę internetową?

Zdjęcia lub różnego rodzaju grafiki to elementy, które pojawiają się praktycznie w każdej zakładce na stronach internetowych. Jak je dobrze wybierać? Przede wszystkim starajmy się powiązać je tematycznie z konkretną zakładką. Warto również zdobywać “perełki”, które swoim wyglądem będą przyciągać wzrok użytkowników. Ma to szczególne znaczenie przy wybieraniu zdjęć jako obrazków wyróżniających do artykułów na blogu. Interesujące zdjęcie może skłonić użytkownika do kliknięcia w link i przeczytania artykułu.

Więcej o wyszukiwaniu zdjęć na swojego bloga znajdziesz w artykule:

Darmowe zdjęcia na bloga – skąd pobierać?

Nazwy grafik

Nazwy grafik umieszczanych w serwisach bardzo często są przypadkowe lub generowane automatycznie jak np. IMG025054.jpg. Jest to duży błąd. Nazwa plików jest czytana przez roboty i pozwala na wskazanie robotowi, co konkretnie znajduje się na zdjęciu. Nazwa musi odnosić się do tego co przedstawia grafika.

Zamiast standardowego 1245.jpg warto zastosować nazwę: Czarny-zegarek-meski-timex.jpg

Oprócz samej treści zawartej w nazwie zwróćmy uwagę na separatory i znaki specjalne. Należy unikać pauz dolnych, polskich znaków, znaków specjalnych typu: !@#$%^&.

Znaki specjalne, pauzy dolne czy spacje zamieniamy na zwykłą pauzę “-“.

Skalowanie grafik

Rozmiary obrazków nie są bez znaczenia. Jeśli wiemy, że na naszej stronie potrzebujemy grafiki o wymiarach 500x500px to właśnie grafikę takich rozmiarów wgrajmy na serwer. Oczywiście popularne CMS-y pozwalają na automatyczne skalowanie grafiki, która będzie widoczna na stronie, lecz pamiętajmy o tym, że czym większe rozmiary grafiki tym większa jej waga. Jeśli więc wgramy kilka obrazków na jedną podstronę o wymiarach faktycznych 3000x3000px, które będą w kodzie skalowane to czas wczytywania strony znacznie się zwiększy…

Czytaj więcej na: https://bugno.net

Mobilne SEO – podstawowe zagadnienia

Według badań przeprowadzonych w 2016 roku w Polsce na 38,60 miliona mieszkańców używanych jest aż 58,84 miliona urządzeń mobilnych. 75% Polaków aktywnych w sieci posiada urządzenia mobilne, a średnio na jednego Polaka przypada 1,7 urządzenia połączonego z internetem. Wszystko to przekłada się także na rosnącą ilość transakcji przeprowadzanych poprzez kanał mobilny. Ponadto mobilne SEO wspierane jest przez Google poprzez wdrożenie nowego indeksu, który ocenia strony na podstawie przystosowania jej pod urządzenia mobilne. Nic zatem dziwnego, że obecnie optymalizacja witryn mobilnych jest niezbędna, a z każdą zmianą w Google staje się coraz ważniejsza.

Millenialsi zaczynają kręcić światem

Badania wyraźnie wykazują, że przestajemy korzystać z urządzeń stacjonarnych i laptopów, na rzecz tabletów oraz smartfonów. Ponadto do głosu zaczyna dochodzić pokolenie nazywane Millenialsami. Obie te rzeczy mają niemały wpływ na biznes oraz marketing internetowy.

Millenialsi to grupa społeczna, która charakteryzuje się przeświadczeniem o własnej wyjątkowości, sporą przedsiębiorczością i do tego z ogromną pewnością siebie. Oni chcą decydować o własnych wyborach. Przedstawiciele tej grupy są generacją nastawioną na relacje utrzymywane w świecie wirtualnym. Świadczyć o tym mogą chociażby profile na portalach społecznościowych oraz chętnie przez nich prowadzone blogi. I to, co dla nas najważniejsze – nie wyobrażają sobie życia bez internetu i przenośnych urządzeń elektronicznych.

Czytaj więcej na:http://rocketmedia.pl

Czy wiesz jak bardzo Twoja branża jest mobile?

Przez ostatnie 2 lata branża marketingu internetowego aż ugina się od artykułów mówiących o zwiększającym się udziale ruchu mobilnego na stronach oraz wskazówek dotyczących właściwej optymalizacji strony mobilnej. Dużo mówi się o tym jak ważne jest dostosowanie strony mobilnej do wyszukiwarki Google oraz do samego użytkownika. Zanim jednak zaczniemy tworzyć Audyt Mobile pod kątem SEO lub UX musimy trafić na klienta, który tego naprawdę potrzebuje. Ale czy nasi potencjalni klienci wiedzą, że ich strona musi być mobilna? W jakich branżach szczególnie trzeba zadbać o dostosowanie do urządzeń mobilnych i odpowiednią dla nich optymalizację?

Kim są użytkownicy mobilni i co robią w Internecie?

Użytkownikiem mobilnym jest niemal każdy z nas. Każdy kto posiada smartphone lub tablet z dostępem do Internetu. Narzędzia te towarzyszą nam wszędzie: w drodze do pracy, w pracy, w domu, w restauracji i w sklepie. Wszędzie. Ten nieograniczony dostęp sprawił, że stały się one naszym nieodłączonym partnerem dnia codziennego.

 

Jak podaje raport Polacy na zakupach mobilnych 2016 przygotowany przez mShopper 59% polskich internautów korzysta z urządzeń mobilnych głównie do przeglądania Internetu. Ponad połowa z nich decyduje się także na zakupy w sklepach internetowych za pośrednictwem swojego telefonu. Niemal każdy z nas używa swojego smartphona także do zlokalizowania najbliższych miejsc takich jak restauracja czy postój taxi oraz poszukuje porad i wskazówek dotyczących różnych sfer życia. Ten sam raport wskazuje również najczęstsze czynności wykonywane na urządzeniach mobilnych przez Polaków:

Źródło: Raport Polacy na zakupach mobilnych 2016, mShopper, str.16

 

Jak widać ponad 60% osób wykorzystuje urządzenie mobilne głównie do przeglądania Internetu. Z roku na rok wzrasta także ilość osób korzystających z wyszukań głosowych, poprzez które użytkownik może bez ręcznego wpisywania pytania otrzymać dopasowane do niego odpowiedzi.

Nie bez znaczenia pozostają także aplikacje mobilne. Są one coraz bardziej popularne wśród sklepów internetowych i stacjonarnych, które wykorzystują je do nawiązania bliższych relacji z klientem poprzez serwowanie gazetek z promocjami, kuponów itp. Warto więc pamiętać również o tych dodatkowych opcjach podczas optymalizacji swojej strony mobilnej.

Jaki biznes musi być mobile?

Wciąż rosnąca liczba użytkowników mobilnych, a także wzrost ich oczekiwań co do strony internetowej skłania do wyróżnienia branż, które są im najbliższe i szczególnie wymagają odpowiedniej optymalizacji i dostosowania do urządzeń mobilnych i wyników wyszukiwania widocznych na smartphonach. Strony te zostały podzielone na 3 kategorie:

  • Lokalny biznes
  • Blogi i poradniki
  • Sklepy internetowe (m-commerce)

Dlaczego strony lokalnych biznesów muszą być mobile?

Wyszukania lokalne stanowią jedne z najczęstszych zapytań na urządzeniach mobilnych. Mamy tu na myśli sytuację, kiedy znajdujemy się w jakimś rejonie miasta i szukamy najbliższej restauracji, apteki czy postoju taksówek. Dzięki możliwości lokalizowania przez Google miejsca naszego pobytu, wpisując w wyszukiwarkę „restauracja”, otrzymamy adresy najbliżej położonych restauracji. Np. znajdując się w centrum Krakowa wyniki wyszukiwania będą prezentowały się następująco…

Czytaj więcej na: http://promotraffic.pl

10 pomysłów na listy remarketingowe na 5 etapach sprzedaży

Remarketing (re-marketing, retargeting) pozwala ponownie docierać do osób, które odwiedziły witrynę internetową lub e-sklep. Remarketing jest wspaniałym pomysłem na obniżenie kosztów reklamy, gdyż pozwala przekonać do działania klienta, który wcześniej nie złożył zapytania lub nie dokonał zakupu po odwiedzeniu strony. Zobacz 10 wskazówek do tworzenia list remarketingowych które sprawią, że pomnożysz sprzedaż i zyski w Twoim biznesie.

Remarketing w systemie Google AWords pozwala na docieranie do zaangażowanych wcześniej odbiorców na wiele sposobów, z rożną częstotliwością (dzięki czemu można unikać „denerwowania” odbiorcy i odpowiednio dawkować treści, wyświetlając reklamę według dokładnych ustawień częstotliwości). Do wyboru mamy między innymi:

  • Reklamy graficzne na portalach internetowych (sieć reklamowa),
  • Reklamy na urządzeniach mobilnych (aplikacje i strony internetowe),
  • Remarketing statyczny (przypominanie o Twoich produktach lub usługach),
  • Remarketing dynamiczny (wyświetla w reklamie konkretne produkty, które oglądał odbiorca),
  • Dedykowane reklamy tekstowe (inny tekst dla osoby, która już kliknęła reklamę – dostępne przy bardziej rozbudowanych listach remarketingowych),
  • Filmy na Youtube.

Możliwości do kreacji jest naprawdę sporo. Aby reklama trafiła jednak do właściwych osób, warto poświęcić utworzeniu właściwych list odbiorców (na które chcesz kierować reklamy remarketingowe) proporcjonalnie dużo czasu. Ułatwi Ci to zastosowanie poniższych 10 wskazówek do utworzenia skutecznych list remarketingowych:

1. Remarketing na „opuszczone koszyki”

Problem opuszczonych koszyków dotyka każdego sklepu internetowego. Dlatego pierwsza, najważniejsza lista docelowa powinna składać się z osób, które odwiedziły Twoją stronę, dodały produkty do koszyka… i nie złożyły zamówienia. Niezwykle istotny jest tu aspekt wykluczenia osób, które dokonały zakupów. W innym wypadku bannery i teksty remarketingowe będą przepalać budżet…

Czytaj więcej na: http://webmetro.pl

GOOGLE ADWORDS CZYLI ROZWIĄZANIA UŁATWIAJĄCE KONTAKT TELEFONICZNY

Google AdWords to doskonałe narzędzie nie tylko zwiększające pozyskiwanie nowych klientów, ale także ułatwiające kontakt telefoniczny. Dowiedz się jak to zrobić!

Dlaczego kontakt telefoniczny jest tak ważny?

Kontakt telefoniczny jest niezwykle istotny podczas prowadzenia działań reklamowych. Bardzo często podczas poszukiwania produktu lub usługi pojawia się wiele niewiadomych, o które potencjalny klient może zapytać, aby się upewnić przed ostatecznym podjęciem decyzji, sfinalizowaniem transakcji czy też po prostu chce dopytać o to czego nie udało mu się znaleźć na stronie internetowej. Większość klientów dzwoni, aby po prostu połączyć się z osobą, która udzieli niezbędnych informacji.

Rozszerzenia połączeń

Stosowanie rozszerzenia połączeń sprawia, że klienci mogą zadzwonić bezpośrednio z poziomu reklamy, o czym świadczy poniższa grafika (Fot.1). Co ważne takie wyświetlenie reklamy i potencjalny kontakt jest bezpłatne, jeśli klient nie wejdzie na stronę po kliknięciu w nią. Rozszerzenie połączeń może być stosowane zarówno na komputerach oraz urządzeniach mobilnych.

Czytaj więcej na:https://blog.verseo.pl

 

O Legiobiznes.pl

Legiobiznes.pl
Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Funkcjonalność strony internetowej. Nagłówki a pozycjonowanie – jak tworzyć nagłówki SEO Jak przygotować stronę 404 Co to jest URL

Funkcjonalność strony internetowej. Nagłówki a pozycjonowanie – jak tworzyć nagłówki SEO? Jak przygotować stronę 404? Co to jest URL?

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0]Funkcjonalność strony internetowej – dlaczego warto o nią dbać? Jeśli masz …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

DARMOWE OGŁOSZENIA