Ile kosztuje prowadzenie fanpage?
Wciąż wiele osób wierzy, że prowadzenie fanpage to zadanie, którym można się zająć z doskoku. Pracownicy otrzymują polecenie, by moderować media społecznościowe jako dodatek do innych obowiązków. W konsekwencji profil na Facebooku nie funkcjonuje tak, jak powinien.
W takiej sytuacji firma dochodzi czasami do wniosku, że warto skorzystać z zewnętrznej pomocy – agencji czy freelancera. Pojawia się jednak pytanie: ile kosztuje prowadzenie fanpage?
Niestety, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Ba, ciężko nawet o widełki. Dlaczego? Bo fanpage fanpage’owi nierówny…
Więcej dowiesz się na: https://arturjablonski.com
Facebook jak Google – również stawia na lokalność
Facebook nie tylko wyświetli więcej postów od znajomych, lecz także pomoże ci dowiedzieć się, co dzieje się w twoim najbliższym sąsiedztwie.
Zaledwie 2 dni temu pisaliśmy o Bulletin – nowym produkcie Google mającym w założeniu ułatwić użytkownikom dostęp do najświeższych informacji o wydarzeniach z ich lokalnego podwórka. Wydaje się, że strategia „go local” staje się jednym z wiodących trendów na rynku digitalowych mediów. Tak przynajmniej wynika z najnowszego komunikatu CEO Facebooka…
Więcej dowiesz się na: https://dailyweb.pl
Instagram nareszcie pozwoli na planowanie postów
Instagram robi ukłon w stronę wszystkich (raczej) bardziej zaawansowanych użytkowników swojej aplikacji i nareszcie wprowadza możliwość planowania postów. Jak dokładnie ma wyglądać ta nowość?
Instagram to miejsce, gdzie swoją komunikację prowadzi coraz więcej marek. Działalność jednak była tam znacznie utrudniona – wszystko przez brak możliwości planowania postów takiej, jaką znamy z innych platform społecznościowych. Owszem, dało się zaplanować post przez zewnętrzne narzędzia, ale działały one jedynie jako przypomnienie. By opublikować post, trzeba swoje „odklikać”. Niejeden specjalista od mediów społecznościowych marzył więc o dniu, kiedy Instagram udostępni pełni funkcjonalną możliwość planowania postów…
Więcej dowiesz się na: https://dailyweb.pl
Komentarze na Facebooku. Jak oceniać wielkość i jakość dyskusji?
Facebook stawia na „znaczące interakcje”. Liczyć mają się nie lajki i nie share’y, ale komentarze. O ile jednak ich liczbę i czas odpowiedzi marek śledzić bardzo łatwo, o tyle jakość i wielkość dyskusji znacznie trudniej jest analizować. Firma IRCenter postanowiła zbadać te wskaźniki, których zwykłe narzędzia do analityki social media nie prezentują – liczbę komentarzy odpowiadających na komentarze innych osób i liczbę różnych osób, które odpowiadają na te komentarze. Do porównania wybranych zostało kilka największych fanpejdży z różnych branż i kategorii.
Na Allegro najwięcej wzajemnych dyskusji wywołują komentarze o zmianach funkcjonalności na Allegro (zwłaszcza w styczniu 2018 skasowanie opcji „wystawiony w ciągu”) i niezadowolonych przebiegów z akcji specjalnych. Wśród pozytywnych dyskusji wyróżniały się też akcje związane z WOŚP na tym fanpage…
Więcej dowiesz się na: https://interaktywnie.com
Facebook: 200 mln kont to duplikaty i fałszywki
Rejestracja na Facebooku jest śmiesznie prosta. Nietrudno się zatem domyślić, że wiele osób zakłada drugie konto, inne niż to „normalne” z naszymi danymi personalnymi. Każdy spotkał się z takim przypadkiem, gdy jakaś nieznana, „goła” osoba chce nas zaprosić do znajomych albo wysyła spamerskie wiadomości. Facebook ujawnił ile mniej więcej jest takich kont.
Według Facebooka kont duplikujących jakieś dane personalne albo po prostu fałszywych jest w sieci społecznościowej około 10% w stosunku do aktywnych użytkowników miesięcznie. Według raportu Facebooka w czwartym kwartale 2017 roku właśnie ok. 10 procent było fałszywkami…
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl
200 milionów kont na Facebooku to „fejki”
Facebook podzielił się ostatnio nowymi statystykami. Właściciele najpopularniejszego portalu społecznościowego na świecie zdradzili, że około 200 milionów tworzonych kont to profile fałszywe lub duplikaty.
Utworzenie konta w internetowym serwisie jest niezwykle proste i nie inaczej wygląda sytuacja na Facebooku, będącym aktualnie jednym z najważniejszych miejsc w sieci. Nietrudno jest więc założyć fałszywy profil, ale czy jest to duży problem?…
Więcej dowiesz się na: http://www.benchmark.pl
Facebook podzieli nas na biednych i bogatych?
Otrzymywane wynagrodzenie to delikatny temat, którego publicznie wielu z nas stara się nie poruszać. Patent, który wyciekł właśnie do sieci, pokazuje, że Facebook dysponuje narzędziem, które na podstawie zgromadzonych w serwisie danych potrafi określić status socjoekonomiczny danego użytkownika.
Nawet jeśli korzystasz z Facebooka w sposób umiarkowany, to na pewno zdarzyło Ci się opublikować kilka zdjęć z wakacji czy zameldować się w jakimś miejscu…
Więcej dowiesz się na: http://www.chip.pl
Tryb pisania i karuzela, dwie nowości na Instagramie
Gratka dla zwykłych użytkowników i..gratka dla reklamodawców! Być może jedną z funkcji już zauważyliście i wyczekiwaliście jej już wcześniej. Co do drugiej…no cóż, zaczynamy wyższy level reklamy.
Dzięki temu można wzbogacić swoje insta story o przerywnik (planszę w dowolnym kolorze lub gradiencie) na którą naniesiony zostanie dowolny tekst. Opcja ta była wcześniej dostępna na Facebooku i dość mocno oczekiwana również na Instagramie…
Więcej dowiesz się na: https://dailyweb.pl
Jak dotrzeć do turystów reklamą na Facebooku?
Dziś mam dla Ciebie konkretną instrukcję – jak dotrzeć do turystów przez Facebooka. Jeżeli prowadzisz biznes, którego celem jest przyciągnąć tego typu osoby (na przykład restaurację, sklep, muzeum czy kawiarnię), to nie możesz go przegapić. Przyjemnej lektury – przejdźmy do konkretów.
Jak dotrzeć do turystów na Facebooku – “Zachowania”
Facebook udostępnia kilka możliwości dotarcia do turystów i osób podróżujących przez Facebooka. Pierwszą z dróg znajdziesz w sekcji związanej z kierowaniem reklam po zainteresowaniach i zachowaniach na etapie tworzenia Zestawu Reklam…
Więcej dowiesz się na: https://arturjablonski.com