Kryzys w social media – jak sobie radzić krok po kroku?
Więc masz kryzys. Obojętnie czy chodzi o tysiące bojkotujących Cię klientów, jednego niezadowolonego blogera czy dziennikarza, który Cię obsmarował i wiesz, że będzie problem. Niezależnie od definicji są pewne elementy wspólne dla różnych sytuacji – przejdźmy przez zarządzanie kryzysem krok po kroku.
To właściwie coś, co trzeba mieć przed kryzysem. Dzięki niemu masz możliwość dowiedzieć się co pisze się o Twoich produktach czy marce. Nie zawsze sytuacja kryzysowa dzieje się na naszej stronie czy na kanałach, które obserwujemy. Monitoring pomoże w identyfikacji miejsca, gdzie coś się dzieje, określeniu aktorów, a także wpływowiczów, których możemy wykorzystać i pomoże w ustaleniu czy dominują wypowiedzi neutralne, pozytywne czy negatywne.
Australijskie linie lotnicze Qantas zauważyły kryzys w momencie kiedy zaczęły spadać im ceny akcji. Wszystko przez to, że jeden z pasażerów uszkodzonego samolotu zaćwierkał o palącym się silniku. Ktoś wrzucił do sieci zdjęcia wraku – a to wzbudziło panikę wśród akcjonariuszy. Monitoring pomógłby firmie zorientować się w sytuacji i zareagować…
Więcej dowiesz się na: http://czaplicka.eu
Facebook kończy z sekcją Trending
Facebook poinformował o zlikwidowaniu sekcji „Trending”, która cztery lata temu zapowiadana była jako sposób na ułatwienie użytkownikom dotarcia do najpopularniejszych tematów w serwisie. Okazało się bowiem, że ruch, który generowała, nie przekraczał 1,5 proc. udziału. W przyszłym tygodniu zostanie więc zlikwidowana, a produkty z nią powiązane – usunięte.
Usunięcie sekcji Trending, o czym Facebook nie wspomina w komunikacie, może być jednak związane nie tylko z kiepskimi rezultatami, jakie przynosiła. W 2014, kiedy została uruchomiona, problem fake newsów nie istniał i podsunięcie użytkownikom zwykłej listy nagłówków z boku News Feeda wydawało się logicznym i najprostszym sposobem na zatrzymanie ich w serwisie…
Więcej dowiesz się na: https://interaktywnie.com
Facebook zrezygnuje z sekcji trendów. W zamian szykuje coś nowego
Facebook poinformował, że rezygnuje z sekcji trendy, którą wprowadzono do platformy w 2014 roku. Zostanie ona usunięta z serwisu w przyszłym tygodniu. Funkcja ta była dostępna tylko w pięciu krajach i nie przekładała się jakoś specjalnie na kliki u wydawców. W zamian Facebook przygotowuje dla użytkowników coś nowego.
Facebook uśmierci sekcję trendy. Firma poinformowała, że „wyciągnie wtyczkę” w przyszłym tygodniu. Wtedy sekcja zniknie z serwisu. Przy okazji znikną także usługi działające w oparciu o Trends API…
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl
Jak chronić prywatność na Facebooku i w usługach Google
Powietrze wokół Facebooka gęstnieje, a pod presją znalazła się już cała branża. Jak dbać o naszą prywatność?
Szok nie minie jeszcze przez długi czas: największy w historii Facebooka skandal związany z nadużyciem powierzonych danych dotknął przynajmniej 87 milionów użytkowników. Firmie Cambridge Analytica za pomocą aplikacji z ankietą udało się dotrzeć nie tylko do kont użytkowników portalu społecznościowego, ale także odczytać konta ich facebookowych znajomych i w ten sposób stworzyć ich szczegółowe profile…
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl
Facebook zablokowany w Papui-Nowej Gwinei. Powód? Fake newsy
Papua-Nowa Gwinea postanowiła tymczasowo zablokować dostęp do Facebooka. Wszystko przez fake newsy oraz to, że region ten, nieopodal Australii, zmaga się z tym, w jaki sposób na Facebooku pojawiały się informacje i jak mogły zaszkodzić obywatelom Papui-Nowej Gwinei. Okres blokady to miesiąc.
Rząd Papui-Nowej Gwinei postanowił zablokować na miesiąc Facebooka. Ma to pozwolić na zbadanie, w jaki sposób platforma jest wykorzystywana w tym kraju. Rząd chce się konkretnie skupić na fake newsach, czyli fałszywych wiadomościach oraz fałszywych kontach…
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl
Facebook rezygnuje z tymczasowych przycisków reakcji
Facebook co jakiś czas wprowadza tak zwane tymczasowe przyciski reakcji. Co jednak, ciekawe, z okazji rozpoczęcia Miesiąca Dumy w popularnym serwisie nie pojawiła się tęczowa flaga czy podobna reakcja. Facebook przyznał, że rezygnuje w przyciskach reakcji z tych dodawanych okazjonalnie, ale w zamian ma coś innego.
Facebook normalnie oferuje sześć przycisków reakcji, które wprowadzono w 2016 roku. Jednak co jakiś czas, te okazjonalnie są modyfikowane i pojawia się jakaś nowość…
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl
Lider wśród fanów – Facebook gratyfikuje zaangażowanie fanów odznaką
Od maja na Facebooku przy profilach niektórych użytkowników pojawiła się tajemnicza gwiazdka w kole, wraz z podpisem „Lider wśród fanów”. Facebook tłumaczy, że jest to odznaka, którą zdobyć możemy będąc jednym z najaktywniejszych fanów na danej stronie – reagującym i komentującym posty na stronach.
Na tą chwilę nie można tej odznaki nadać z poziomu administratora strony – jest ona samoistnie przyznawana przez Facebooka, a sam odznaczony widzi powiadomienie „Jesteś liderem wśród fanów! Angażuj się na tej stronie, by utrzymać swój status top fana”…
Więcej dowiesz się na: https://blog.clearsense.pl
Pierwszy filtr na Snapchacie, który reaguje na dźwięki
Snapchat z nowym filtrem, który reaguje na… dźwięki. W zależności od tego, co zarejestruje mikrofon, elementy maski zmieniają swój rozmiar.
Jeżeli jesteście już znudzeni obecnymi możliwościami Snapchata, nowa opcja może wzbudzić Wasze zainteresowanie. W aplikacji z duszkiem pojawił się pierwszy filtr reagujący na… dźwięki. Dotąd mogliśmy skorzystać z filtrów, które odpowiadały na mimikę twarzy, jak np. uwielbiany przez użytkowników aplikacji filtr z pieskiem…
Więcej dowiesz się na: https://socialpress.pl