Polak kontra Facebook. Nasz rodak stworzył „socialowego robaka”
Światowe media rozpisują się o Polaku, któremu udało się stworzyć „facebookowego robaka”. Zanim specjalista przystąpił do jakichkolwiek działań związanych z funkcjonowaniem złośliwego kodu, podzielił się swoim odkryciem ze światem: po to, aby ustrzec i Facebooka i użytkowników przed możliwym wykorzystaniem podatności w serwisie społecznościowym.
Lasq, bo tak nazywa się odkrywca luki i twórca proof of concept (dla „facebookowego robaka” wykorzystującego podatność) twierdzi, że zauważył możliwość stworzenia takiego narzędzia, gdy natrafił na kampanię spamerską w serwisie Facebook. Jak wynika z jego ustaleń, błąd zawiera się w oknie dialogowym udostępniania treści w medium społecznościowym – jedynie w wersji mobilnej. Odsłona desktopowa jest wolna od tej luki…
Więcej dowiesz się u źródła >Nowy wygląd Osi Czasu na Instagramie. Czy to kolejna rewolucja Facebooka?
A gdyby tak zamiast przewijać w dół, zaczniemy przewijać w bok? Wygląda na to, że na Instagramie szykuje się niemała rewolucja, która już teraz wzbudza ogromne kontrowersje.
Przeglądanie Osi Czasu na Instagramie jest bardzo intuicyjne — wystarczy palcem przewinąć w dół, by zobaczyć zdjęcia odwiedzanych przez nas kont. Co prawda nie zawsze są one ułożone chronologicznie, jednak wciąż jest to lepsze rozwiązanie niż to, które niespodziewanie zostało zaprezentowane dzisiaj…
Więcej dowiesz się u źródła >Bardzo angażujące pomysły na posty na Facebooku
Wielu administratorów stron na Facebooku szybko popada w rutynę, publikując codziennie wielce podobne treści. Oto garść inspiracyjnych postów, które nie są takie typowe, a ich ogromną zaletą jest to, że pomagają angażować naszych odbiorców – a co za tym idzie, zwiększają nam zasięgi i skuteczność fanpage!
Zagadki
Wszelkiego typu gry i zabawy, a także zagadki mogą zaangażować naszych fanów i obserwatorów. Oczywiście, nie wszystkie marki mogą pozwolić sobie na rozrywkowy content, ale wbrew pozorom, dobrze przygotowana zabawa czy zagadka może się pojawić na stronie praktycznie każdej firmy…
Więcej dowiesz się u źródła >Twitter to nie jest przyjazne kobietom miejsce
Jak wynika z danych przedstawionych przez Amnesty International aż 7,1 procent wszystkich twittów na świecie zostało ocenionych jako „problematyczne” lub obraźliwe. Organizacja międzynarodowa sprawdziła to z użyciem SI.
Badanie przeprowadzone przez Amnesty International i firmę Element AI pokazuje skalę problemu, z którym spotkało się wiele kobiet: Twitter, podobnie jak inne portali społecznościowych, jest miejscem nękania. W przeprowadzeniu badania określonego uczestniczyło 6500 wolontariuszy. Samo badanie Amnesty International określiła jako „największe w historii” dotyczące przemocy wobec kobiet w Internecie…
Więcej dowiesz się u źródła >Facebook ma prywatność użytkowników dalej niż w poważaniu? Oto kolejny skandal
Wiecie, nawet nie wiem od czego zacząć. Bo nakreślenie tła poprzez „Facebook znany jest ze skandali związanych z prywatnością” to już zabieg wyświechtany i będzie stanowił eufemizm wobec tego, czego dowiedzieliśmy się teraz. A może warto byłoby napisać: „Facebook ma nas daleko w poważaniu i robi z nami co chce”? A może jeszcze ostrzej?
Jak wynika z ustaleń New York Times, Facebook udostępniał prywatne informacje użytkowników platformy gigantom technologicznym takim jak Spotify, Microsoft, Amazon, Netflix i innym. Razem to ponad 150 różnych firm na całym świecie, którym dane z Facebooka mogłyby się przydać…
Więcej dowiesz się u źródła >Facebook uruchomił sekcję inspiracji dla reklamodawców
Facebook uruchomił nową sekcję poświęconą inspiracjom i kreatywności w ramach zasobów Facebook for Business. Znajdziemy tam materiały szkoleniowe i przykłady realizacji, zachęcające twórców oraz reklamodawców do wykorzystywania nowych rozwiązań i zwiększania efektywności działań na Facebooku.
Odwiedzający sekcję inspiracji znajdą w niej najbardziej skuteczne i udane reklamy filmowe, wybrane przez Creative Shop, jak również ranking najbardziej skutecznych realizacji w danym miesiącu, skategoryzowanych według branży. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą łatwo dowiedzieć się, jakie rozwiązania działają najlepiej w przypadku firm z ich sektora…
Więcej dowiesz się u źródła >