Facbook i Google pozwane na 8,2 miliarda euro. Wszystko przez RODO
Wystarczyło kilka godzin obowiązywania ustawy RODO (za granicą: GDPR) i już pojawiły się pierwsze pozwy zbiorowe. Tym razem chodzi o dwie wielkie firmy: Facebooka oraz Google. Obie zostały zasypane zalewem pozwów dotyczących namawiania użytkowników do udostępniania swoich danych osobowych.
Za pozwami stoi austriacki aktywista ds. prywatności, Max Schrems. Schrems od dawna krytykuje wielkie firmy za ich praktyki kolekcjonowania danych…
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl
Facebook i Google pozwane w związku z RODO
W trakcie pierwszego dnia obowiązywania Unijnego Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych walczący o prywatność aktywista i adwokat Max Schrems, złożył pozwy przeciwko dwóm gigantom technologii. Austriak żąda kar finansowych sięgających ponad 3 miliardy euro.
Max Schrems walczy z Facebookiem od dekady w kontekście ochrony danych osobowych. Po wejściu w życie RODO zyskał kolejny argument, którego nie wahał się wykorzystać. Tuż po północy w dniu, w którym rozporządzenie zaczęło obowiązywać, adwokat złożył pozwy przeciwko Facebookowi i należącym do niego Instagramowi i WhatsAppowi oraz przeciwko firmie Google odpowiedzialnej za system Android…
Więcej dowiesz się na: https://www.chip.pl
RODO już zbiera żniwo. Amerykańskie serwisy zamknięte dla europejskich użytkowników
RODO, które dla europejskich internautów wyraża się przede wszystkim w lawinie maili, których nikt nie czyta, dla wydawców oznacza poważne konsekwencje biznesowe. W niektórych przypadkach – donosi serwis Digiday – sieci reklamowe odnotowały spadek popytu między 25 a 40 procent. W związku z tym część wydawców z USA zdecydowała się ograniczyli swoją aktywność biznesową w Europie.
Tytuły takie jak Los Angeles Times i Chicago Tribune zamknęły swoje europejskie witryny…
Więcej dowiesz się na: https://interaktywnie.com
RODO – główne zasady, zmiany, obowiązki, definicje
RODO to unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych, które z dniem 25 maja 2018zaczęło obowiązywać w Polsce. Zostało ono wprowadzone, aby z jednej strony wzmocnić ochronę danych, a z drugiej ujednolicić politykę w zakresie ochronny danych osobowych w Unii Europejskiej.
Cały dokument rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) w formacie PDF można pobrać tutaj.
Dotychczas każdy z krajów członkowskich miał swoje definicje, zasady i przepisy w tym zakresie. Jedne kraje ostrzejsze, inne nieco mniej. Warto wspomnieć, że samo rozporządzenie zostało uchwalone już w 2016r. Firmy miały dwa lata, aby się do niego dostosować…
Więcej dowiesz się na: http://consider.pl
RODO a rekrutacja nowych pracowników
Kandydaci wysyłają swoje CV w odpowiedzi na konkretną ofertę pracy wybranego pracodawcy, ale 8 na 10 nie miałoby nic przeciwko temu, by ich dane były brane pod uwagę w innych procesach rekrutacyjnych tej firmy. Po wejściu RODO pracodawcy są zobligowani do określenia oraz przedstawiania aplikującym, jak długo ich dane będą wykorzystywane.
Kandydaci, którzy zgadzają się na wykorzystanie ich danych w przyszłych procesach rekrutacyjnych chcieliby, aby te informacje były usuwane po roku (47%) lub przechowywane maksymalnie do 3 lat (28%). 9% aplikujących zadeklarowało, że pracodawca w takiej sytuacji powinien wykorzystywać ich dane bez ograniczeń. Pośród badanych znaleźli się również tacy kandydaci, którzy nie wyrażają zgody na udział w innych procesach rekrutacyjnych. Z badania „RODO w rekrutacji 2018” wynika, że niemal połowa tej grupy, oczekuje, że pracodawca skasuje ich dane zaraz po zakończeniu naboru…
Więcej dowiesz się na: http://di.com.pl
Samsung musi zapłacić Apple prawie 2 miliardy złotych
Chodzi o naruszenie trzech patentów Apple związanych z wyglądem urządzeń, jakie według amerykańskiej firmy naruszył Samsung. Sąd uznał winę koreańskiego koncernu i kazał mu zapłacić 539 milionów dolarów (prawie 2 miliardy złotych) na rzecz konkurenta.
Samsung sprzedał 8,6 miliona smartfonów o łącznej wartości 3,3 miliardów dolarów (około 12,2 miliarda złotych), które według Apple naruszyły patenty amerykańskiego koncernu. Apple domagało się miliarda dolarów (3,5 miliarda złotych), czyli całego zysku jaki Samsung uzyskał ze sprzedaży samrtfonów, których dotyczyła sprawa…
Więcej dowiesz się na: https://www.chip.pl
Ile zapłacimy za abonament RTV w 2019 roku? KRRiT ujawnia opłaty i zwolnienia
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ujawniła, ile zapłacimy za abonament radiowo-telewizyjny w 2019 roku. Oprócz tego komisja poinformowała o zwolnieniach przysługujących od tej opłaty.
W przyszłym roku nie wzrośnie opłata za abonament RTV, poinformowała KRRiT. Miesięczna opłata pozostaje zatem na poziomie 22,70 złotych, choć płacąc za abonament kilka miesięcy z góry kwota ta będzie odpowiednio pomniejszona. Wykonując opłatę za rok z góry zapłacimy więc 245,15 złotych…
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl
21-latek aresztowany za umieszczenie pirackiego filmu na Facebooku
Trevon Maurice Franklin z Kalifornii dwa dni po oficjalnej premierze filmu „Deadpool” umieścił na Facebooku jego piracką kopię, którą obejrzało ponad 5 milionów osób. Teraz musi zmierzyć się z konsekwencjami swego czynu.
Niektórzy wciąż myślą, że są anonimowi w internecie i że wystarczy korzystać z nicka, by nikt nikt ich nie znalazł. 21-latek z Kalifornii używający pseudonimu „Tre-Von M.King” na fali popularności bohatera amerykańskich komiksów udostępnił na swoim profilu na Facebooku piracką kopię filmu…
Więcej dowiesz się na: https://www.chip.pl
Koniec samodzielnie wypełnianych PIT-ów?
Minister Teresa Czerwińska obiecuje, że już 2019 r. Krajowa Administracja Skarbowa przygotuje dla podatników i udostępni w wersji elektronicznej ich rozliczenia PIT-37 i PIT-38 za rok 2018.
Według ministerstwa oznacza to, że prawie 50 proc. podatników rozliczy się za pomocą kilku kliknięć. Ministerialna usługa nazywa się „Twój e-PIT”. W ramach tej usługi już 15 lutego 2019 r. na portalu MFbędą czekały wypełnione deklaracje podatku rocznego. Uzupełnione one zostaną na bazie danych o zaliczkach na podatek dochodowy wpływający przez cały rok podatkowy. Ulgi zostaną również wliczone, na podstawie danych z poprzednich lat…
Więcej dowiesz się na: https://www.chip.pl
Zagórski: RODO to dla obywateli większa ochrona, a dla firm większe obowiązki
RODO to dla obywateli dodatkowe uprawnienia, większa ochrona, a dla przedsiębiorców większe obowiązki – powiedział w piątek podczas spotkania z dziennikarzami minister cyfryzacji Marek Zagórski.
Przypomniał, że w piątek wchodzą w życie dwa akty prawne: Ustawa o ochronie danych osobowych i rozporządzenie o ochronie danych osobowych. „Zmienia się ten aspekt naszego życia (…), ale też nie mamy jakiegoś kataklizmu. To są oczywiście dla obywateli uprawnienia, to jest większa ochrona, dla przedsiębiorców większe obowiązki. Zarówno w jednym, jak i w drugim przypadku należy zachować zdrowy rozsądek i o to też apelujemy” – powiedział minister…
Więcej dowiesz się na: https://mambiznes.pl
Ustawa o ochronie danych osobowych 2018. Do 31 lipca trzeba wyznaczyć i zgłosić inspektora ochrony danych
Rzutem na taśmę w miniony czwartek, niecałą godzinę przed wejściem w życie RODO, została opublikowana w Dzienniku Ustaw nowa Ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r., która weszła w życie 25 maja 2018 roku. Określa ona także przepisy przejściowe. Według nich jeśli kogoś obejmuje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych, musi to zrobić najpóźniej do 31 lipca. Ale kiedy go powała, ma tylko 14 dni na zgłoszenie jego danych do dawnego GIODO, teraz Prezesa Urzędu Ochrony Danych.
Poprzednia ustawa o ochronie danych osobowych została prawie całkowicie uchylona. Nowa w medialnej burzy wywołanej wejściem w życie samego RODO praktycznie przeszła bez echa. A wprowadza kilka istotnych terminów, na które trzeba zwrócić uwagę. Warto też dodać, że dopiero w lipcu parlament ma zająć się specustawą, która hurtowo zmieni około 200 innych w zakresie dotyczącym danych osobowych w różnych branżach, sektorach gospodarki, urzędach i instytucjach np. w służbie zdrowia…
Więcej dowiesz się na: https://interaktywnie.com
Podatek od reklam na Facebooku – kto musi zapłacić podatek dochodowy i podatek VAT?
Korzystając z Facebook Ads, decydujemy się na usługi świadczone przez najpopularniejszy serwis społecznościowy, które wiążą się ze spełnieniem obowiązków podatkowych. Za reklamy na Facebooku należy uiścić podatek VAT oraz podatek dochodowy. Czy wszyscy muszą rozliczyć się fiskusem? Jakie formalności wiążą się z facebookowymi kampaniami? Wyjaśniamy zawiłe kwestie podatkowe dotyczące płatnej promocji na Facebooku.
Reklama na Facebooku a podatki – promocja w celach prywatnych i w celach biznesowych
Podczas tworzenia konta Menedżera Reklam zostaniemy poproszeni o wybór celu reklam: prywatny albo biznesowy. Jest to ważne ustawienie – od zaznaczonej opcji będzie zależał sposób rozliczeń podatkowych…
Więcej dowiesz się na: https://www.artefakt.pl
Programy RevShare (Revenue Share). Jak rozliczać się z fiskusem?
Coraz większa popularnością cieszą się rozmaite formy zarabiania przez internet. Obrót kryptowalutami czy forex to nie jedyne popularne źródła uzyskania przychodu. W dzisiejszym artykule przedstawię, czym są programy typu RevShare (Revenue Share) i jakie stanowisko odnośnie opodatkowania tych przychodów prezentują urzędy.
Jak działa Revenue Share?
Revenue Share działają na zasadzie podziału przychodów pomiędzy uczestników danego projektu. Programy umożliwiają uzyskania przychodów na kilka sposobów. Podstawowymi źródłami uzyskania przychodów jest sprzedaż AdPacków, generowanie ruchu na stronie lub możliwość uzyskania przychodu poprzez program referencyjny (system poleceń)…
Więcej dowiesz się na: https://interaktywnie.com