RODO w mediach społecznościowych. Czy nowe przepisy wymuszą zmiany w kampaniach na Facebooku?
Czy nowe przepisy będą miały wpływ na sposób funkcjonowania mediów społecznościowych? Zapewne żadnej zmiany nie odczują masowi użytkownicy Facebooka, Twittera czy Instagrama, ale z całą pewnością, z wielką uwagą, zweryfikować swoje bazy będą musiały firmy, które za pośrednictwem społecznych platform prowadzą kampanie reklamowe. No i te, które z tych platformą je pobierają. Czy więc kampania polityczne, o których było niedawno głośno na całym świecie, w jakikolwiek sposób będą mogły być jeszcze prowadzone? A co ze sprzedażą przez social? Wyjaśniamy zawiłości RODO.
Uczciwość i jasne intencje w zbieraniu i przetwarzaniu danych, kontrolowany i przemyślany proces przepływu danych w firmie oraz utrzymywanie relacji jedynie z tymi klientami, którzy w sposób świadomy i konkretny wyrażą wolę komunikacji, widząc w tym wartość dla siebie i potwierdzą to udostępnieniem swoich danych…
Więcej dowiesz się na: https://interaktywnie.com
Snapchat wprowadza 6-sekundowe reklamy, których nie da się pominąć
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Snapchat zmienia sposób wyświetlania reklam. W zakładce Shows znajdą się 6-sekundowe, całoekranowe klipy. Nie będzie można ich wyłączyć.
Do tej pory reklamy wyświetlane na Snapchacie można było pominąć. Firma, oferując swoje usługi reklamodawcom, podkreślała, że użytkownicy oglądają to, czym są naprawdę zainteresowani. Gdy jednak okazało się, że internauci wyłączają reklamy, a czas wyświetlenia spotów jest bardzo krótki, firma Snap poszukała innej drogi…
Więcej dowiesz się na: https://www.chip.pl
Aplikacja Facebooka prosiła użytkowników o uprawnienia roota
Użytkownicy serwisu Reddit zauważyli dziwne zachowanie aplikacji Facebooka. Prawdopodobnie przez pomyłkę portal domagał się przyznania uprawnień administratora w telefonie. Usterka została już usunięta, a serwis przeprasza.
Problem został wywołany przez błąd w bibliotece programistycznej WhiteOps odpowiedzialnej za wykrywanie złośliwych linków i reklam publikowanych przez oszustów…
Więcej dowiesz się na: https://www.chip.pl
Nie lubisz Facebook Stories? Ta „funkcja” sprawi, że będziesz go unikać jeszcze bardziej
Facebook Stories zyskuje na popularności. Co prawda, funkcja ta na Instagramie cieszy się większym zainteresowaniem użytkowników, ale na Facebooku również używa jej już aż 150 mln użytkowników. Mark Zuckerberg doszedł więc do wniosku, że to dobry moment na uruchomienie monetyzacji. Wiecie co to oznacza?
Facebook Stories początkowo nie spotkało się ze zbyt dużym zainteresowaniem użytkowników, jak to miało miejsce na Instagramie. Z czasem jednak wprowadzono funkcję także na desktopach i okazuje się, że używa jej już 150 mln użytkowników…
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl
Facebook chwali się liczbami. Usunięto mnóstwo kont oraz spamu
Facebook opublikował informacje na temat działań, które podjęto przez pierwsze trzy miesiące tego roku. Te związane były z poprawą jakości w serwisie, jak i walką ze spamem czy mową nienawiści. W pierwszym kwartale Facebook pozbył z serwisu prawie 600 mln nieprawdziwych kont i jeszcze więcej wpisów oznaczonych jako spam.
Facebook w pierwszym kwartale tego roku miał prawie 1,5 mld użytkowników. To naprawdę wiele osób, ale mimo to Mark Zuckerberg oraz spółka podjęli się moderacji serwisu i okazuje się, że czynności przeprowadzone od początku stycznia do końca marca przyniosły całkiem pozytywne efekty…
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl
Jak właściwie kreować wizerunek za pomocą treści na LinkedIn?
Dynamiczny rozwój mediów społecznościowych sprawił, że zaczęło z nich korzystać coraz więcej firm, celem wykreowania pozytywnego wizerunku w sieci i dotarcia z ofertą do pożądanej grupy odbiorców. Dobrym narzędziem do kreowania wizerunku jest portal LinkedIn. W jaki sposób można go wykorzystać?
Moc mediów społecznościowych
Marketing w mediach społecznościowych opiera się dziś nie tylko na komunikowaniu i monitorowaniu treści zamieszczanych przez użytkowników. Niezwykle istotne jest przede wszystkim przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów i poszerzenie grona odbiorców — a jest to możliwe dzięki publikowaniu angażujących treści, różnego rodzaju ciekawostek i zdjęć, z którymi łatwo potem dotrzeć do szerokiej grupy internautów dzięki wirusowemu charakterowi mediów społecznościowych. Aby dobrze zaprezentować swoją firmę w sieci, trzeba najpierw zrozumieć, jaki jest cel zaistnienia użytkowników w profilach na social media. Dopiero w następnym kroku można podjąć działania komunikacyjne i oceniające rezultat prowadzonej przez nas aktywności…
Więcej dowiesz się na: https://nowymarketing.pl
WhatsApp dostaje długo wyczekiwaną funkcję
WhatsApp wdraża nową funkcję, na którą Facebook kazał nam bardzo długo czekać. Mowa o grupowych wideorozmowach. Taka opcja zaczyna już pojawiać się zarówno w popularnym komunikatorze na urządzeniach z Androidem, jak i iOS. W ten sposób do jednej konwersacji wideo można dołączyć maksymalnie cztery osoby.
WhatsApp przygotowywał się do wprowadzenia grupowych wideorozmów już od dłuższego czasu. Już w lutym, w becie popularnej aplikacji, dostrzeżono, że pojawia się nowa ikonka, której dotknięcie wyświetla listę z kontaktami, które następnie można dodać do rozpoczętej rozmowy. Teraz funkcja zaczyna pojawiać się w stabilnej wersji komunikatora…
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl
Instagram poinformuje cię, ile czasu marnujesz na „food porn” i selfie
Instagram jest kolejną usługą, która zwraca uwagę na ten problem. Urządzenia elektroniczne i aplikacje uzależniają nas od siebie. Prawdopodobnie producenci zdali sobie sprawę, że podobny stan niekoniecznie będzie im sprzyjał.
Kevin Systrom, szef Instagrama, poinformował o zmianie, która ma uświadamiać użytkownikom jak wiele cennego czasu marnują. Nowa funkcja, „Usage Insight”, będzie mówiła użytkownikom, jak długo już przeglądają kwadratowe zdjęcia posiłków, selfie, celebrytów, fotografie psów i kotów. Sugestia oderwania się od aplikacji będzie zatem raczej subtelna…
Więcej dowiesz się na: https://www.chip.pl