Raport: jak rozpoznawać i zwalczać fake news
Trend Micro analizuje w swoim najnowszym raporcie The Fake News Machine zjawisko cyberpropagandy. To interesujący temat, bowiem grupy przestępcze coraz częściej stosują fałszywe informacje w celu wprowadzenia opinii publicznej w błąd.
W raporcie The Fake News Machine można przeczytać, że proces ten bazuje na trzech filarach: motywacji, odpowiednich narzędziach i usługach oraz mediach społecznościowych. Wszystkie one umożliwiają rozpowszechnianie fałszywych wiadomości. To właśnie wykorzystanie sieci społecznościowych daje cyberprzestępcom nowe możliwości i pozwala na rozprzestrzenianie się fałszywych informacji w błyskawicznym tempie.
„Obecnie do Internetu podłączona jest prawie połowa globalnej populacji – wprowadzenie opinii publicznej w błąd może mieć więc tragiczne skutki. Zgodnie z prognozą Trend Micro na 2017 r. cyberprzestępcy coraz prężniej działają w obszarze internetowej propagandy, co potwierdzają ostatnie kampanie mające na celu wywarcie wpływu na wyniki wyborów prezydenckich we Francji. Właśnie dlatego tak istotne jest uświadamianie użytkowników internetu o zagrożeniach wynikających z celowej dezinformacji”, mówi Paweł Malak, Dyrektor Regionalny ds. Sprzedaży w Trend Micro…
Czytaj więcej na: http://www.computerworld.pl
Jak stworzyć konto firmowe na LinkedIn?
Oprócz tego, że LinkedIn – jako portal społecznościowy przeznaczony dla profesjonalistów – pozwala na budowanie relacji biznesowych, jest także dobrym miejscem na promowanie swojej firmy. W jaki sposób? Podobnie jak Facebook, umożliwia on stworzenie strony biznesowej. Jak stworzyć konto firmowe na LinkedIn?
Profil firmowy na LinkedIn
Posiadanie konta firmowego na portalu LinkedIn daje szereg możliwości. Przede wszystkim pozwala ono na zaznaczenie obecności firmy w sieci i promowanie biznesu wśród potencjalnych klientów, a także dodawanie ofert pracy czy analizowanie statystyk konta.
Zakładanie konta firmowego na LinkedIn jest niezwykle proste. W pierwszej kolejności konieczne jest posiadanie standardowego profilu na tym portalu. Następnie wystarczy w prawym górnym rogu rozwinąć menu „Praca”.
Po kliknięciu opcji „Stwórz stronę firmową” zostanie wyświetlone okno, w którym należy podać nazwę firmy oraz określić jej adres URL. Uwaga– warto przemyśleć jaki adres zostanie wpisany, ponieważ nie ma możliwości jego późniejszej zmiany!…
Czytaj więcej na: https://www.emarketing.pl
7 rad jak skutecznie wykorzystać profil na Linkedin
Jeśli budujesz swój ekspercki wizerunek, jednym z narzędzi, które warto wykorzystać jest Linkedin. Ale czy wiesz na pewno jak budować swoją mark osobistą przy pomocy tego kanału komunikacji i jak skutecznie wykorzystywać swój profil np. do szukania pracy czy pozyskiwania klientów?
Oto 7 rad jak poprawić widoczność swojego profilu, osiągać lepsze efekty i wykorzystać skutecznie Linkedin.
- Zadbaj o swoje SEO. Używaj słów kluczowych, dobranych pod kątem tego, pod czym chcesz się dać wyszukać. Jeśli oferujesz usługi z zakresu social media, możesz wpisać w swoim nagłówku, że jesteś np. social media specialist, w opisie (bio) napisać, że pracujesz w social media, potem dodać też social media (również naprzemiennie z mediami społecznościowymi) w opisać swoich dotychczasowych stanowisk zawodowych i oczywiście wykorzystywać social media w postach i artykułach.
Pomoże Ci to nie tylko dać się łatwo wyszukać w wyszukiwarce osób na Linkedin, ale pamięta, że pomoże również na wyniki wyszukiwania w Google. - Bądź profesjonalny. Linkedin to sieć dedykowana profesjonalnym kontaktom. Nie znaczy to, że trzeba być zawsze poważnym i zadętym, ale należy dbać o swój wizerunek. Uzupełnij profil, dbaj o aktualność danych, dobierz odpowiednie zdjęcie (nie musi być „paszportowe”, ale z wakacji bez koszulki nie polecam). Jeśli komentujesz, to z sensem. Na Linkedin nie chodzi o liczbę lajków czy znajomości, ale o to, jak jesteś odbierany przez innych.
- Zachowuj się na Linkedin tak, jakbyś się zachował na konferencji. Nie ośmieszaj się, zadbaj o profesjonalność profilu, chwal się (jak nie Ty, to kto?), ale nie przechwalaj. Komentuj tam, gdzie masz coś do powiedzenia. Zdjęcie dobierz takie, które będziesz umieszczać również na inne profile społecznościowe. Albo przynajmniej takie, żeby łatwo było Cię rozpoznać. Nie ma nic gorszego, niż zastanawianie się czy osoba, której profil przeglądamy jest tą samą osobą z innych profili. Nie wstydź się prosić o rekomendacje. Naprawdę większość ludzi z chęcią Ci je da! Proś również o potwierdzanie Twoich umiejętności…
Czytaj więcej na: http://czaplicka.eu
Czy Facebook sprzedaje?
Na początku artykułu zadam Ci pytanie – czy Facebook sprzedaje? Założę się, że Twoją odpowiedzią będzie: „Nie.”. Moim zadaniem jest, abyś na końcu tego artykułu zmienił zdanie.
Jeszcze jakiś czas temu moja odpowiedź byłaby podobna. Facebook służył praktycznie wyłącznie do celów wizerunkowych, konsekwentnego projektowania potrzeb naszych odbiorców, tworzenia społeczności wokół danej marki, budowania relacji z tą społecznością czy komunikowania się z gośćmi.
Zakładając, że profil społecznościowy Twojego obiektu na Facebooku prowadzi świetny marketingowiec, który ma strategię i pomysł na fanpage, wtedy zapewne wykorzystujecie skutecznie powyższe możliwości Facebooka.
Strategia Marka Zuckerberga
Facebook natomiast wymyślił sobie długofalową strategię, która w skrócie polegać ma na tym, żeby pozostawić Cię jak najdłużej w jego serwisie. Im dłużej jesteś, tym więcej reklam może Ci pokazać, a tym samym zarobić więcej! Dążąc do tego celu Facebook rozwija się i zmienia w bardzo szybkim tempie, wymyślając kolejne ciekawe rozwiązania dla swoich użytkowników. Jednym z nich, na którym chciałabym się dziś skupić jest sklep.
Sklep na Facebooku w hotelarstwie
Zauważyłam, że jeszcze niewiele hoteli poszło za ciosem i skorzystało z tej opcji, a szkoda. Skoro już skrupulatnie kreujesz potrzeby swoich odbiorców, komunikujesz się z nimi kilka razy w tygodniu i nawiązujesz relację, naturalnym jest aby takie „zaloty” zakończyć… transakcją. Nie wiesz jak? Dotrwaj do końca, a obiecuję, że się dowiesz.
Dla kogo taki sklep będzie najkorzystniejszym rozwiązaniem? Zdecydowanie dla tych hoteli, które mają zintegrowany ze swoją stroną www system rezerwacji online. Każdy produkt czy usługa w sklepie są bowiem podlinkowane. Lepiej aby link kierował do strony własnej hotelu niż do oferty u pośrednika, chociaż taka opcja też wchodzi w grę.
Jak się do tego zabrać?
Dobrze. Przemyślałeś sobie sprawę i powiesz pewnie, że to kolejne narzędzie linkujące dalej, a nie żaden tam prawdziwy sklep. A gdybym powiedziała Ci, że pod każdym postem mógłbyś umieszczać produkty ze swojego sklepu?…
Czytaj więcej na: http://travelmarketing.pl
Jak założyć fanpage na Facebooku?
Obecność firmy w mediach społecznościowych to obecnie niemal konieczność. Wiele portali oferuje przedsiębiorcom stworzenie osobnego profilu marki, który posiada dodatkowe – niedostępne dla użytkowników prywatnych – funkcje. Dla osób, które zastanawiają się nad tym, jak stworzyć profil firmowy na jednym z najpopularniejszych portali społecznościowy, przygotowaliśmy poradnik na temat tego, jak założyć fanpage na Facebooku.
Po co firmie fanpage?
Fanpage, albo inaczej strona firmowa, to witryna na Facebooku, która powiązana jest z kontem prywatnym, jednak stanowi jednocześnie osobne miejsce, w którym zaprezentować się może firma. Zastosowanie fanpage’a nie ogranicza się wyłącznie do firm, ponieważ mogą one dotyczyć także miejsc, organizacji, poszczególnych produktów, osób publicznych (artystów, zespołów, polityków, dziennikarzy itp.) lub inicjatyw i społeczności.
Dodatkowo fanpage pozwala na wiele więcej, niż standardowe konto na Facebooku – można między innymi:
- analizować statystyki strony firmowej;
- tworzyć reklamy;
- planować wpisy;
- dodawać przycisk wzywający do działania (CTA).
Jak założyć fanpage?
Aby móc skorzystać z możliwości stworzenia fanpage’a, w pierwszej kolejności wymagane jest posiadanie konta prywatnego na Facebooku. Dzięki temu strona firmowa będzie przypisana do konkretnej osoby i będzie można skorzystać ze wszystkich możliwości.
Po zalogowaniu się na swoje konto, istnieją dwa sposoby na stworzenie fanpage’a:
- z lewej strony, w sekcji „Eksploruj” klikamy „Strony”, a następnie „Utwórz stronę”;
- na górnej belce, z prawej strony, klikamy strzałkę w dół, która znajduje się tuż obok znaku zapytania – z rozwijanego menu wystarczy wybrać odpowiednią opcję.
Niezależnie od tego, który sposób stworzenia strony zostanie wybrany, użytkownik zostanie przeniesiony do kolejnej sekcji, gdzie można wybrać rodzaj fanpage’a. Jak już wspominaliśmy – jest ich kilka i niektóre z nich oferują różne funkcje.
Czytaj więcej na: https://www.emarketing.pl
Internauci przypuścili zmasowany atak na YouTube. Poszło o uchodźców
W obliczu ostatnich wydarzeń, sprawa kryzysu migracyjnego w Europie oraz uchodźców z krajów dotkniętych wojną z Państwem Islamskich stała się bardzo paląca. Powstały dwa skrajne obozy – popierający przyjmowanie obywateli krajów z Bliskiego Wschodu oraz ten, który absolutnie się temu sprzeciwia. YouTube włożył natomiast kij w mrowisko i… poległ, również pod naporem polskich internautów.
Zaczęło się niewinnie ze strony YouTube’a. Zapoczątkowano akcję „More Than a Refugee”, która w mediach społecznościowych otrzymała własny hashtag, a YouTube w logo umieszczał wizerunki uchodźców. Dodatkowo, stworzono film prezentujący losy osób, którym udało się uciec przed wojną i znaleźć schronienie w bezpiecznym kraju. Od razu do ataku ruszyli przeciwnicy obecnej polityki migracyjnej, którzy podnosili argumenty o tym, iż jest to prosta droga do wyniszczenia kultury zachodniej. Według nich przyjmowanie osób odległych kulturowo może spowodować załamanie się równowagi wewnątrz społeczeństw – głównie Europy Zachodniej, gdzie rządy za Unią Europejską bardzo chętnie przyjmują obywateli krajów dotkniętych wojną. To akurat nie jest żadna tajemnica – wraz z nimi przedostają się również ekstremiści, którzy są w stanie zagrozić bezpieczeństwu tych państw…
Czytaj więcej na: http://antyweb.pl