5 najczęściej popełnianych błędów w mediach społecznościowych
Internauci korzystający z Instagrama, Twittera, Facebooka czy TikToka chętnie dzielą się aspektami swojego życia osobistego, upodobaniami, antypatiami, a także poufnymi informacjami. Nie wszyscy biorą pod uwagę fakt, iż Internet oprócz wielu zalet, niesie ze sobą poważne zagrożenia w postaci inwigilacji, dezinformacji czy narażenia się na ataki oszustów i prześladowców. Eksperci od bezpieczeństwa wskazują na pięć najczęściej popełnianych błędów przez użytkowników mediów społecznościowych, które mogą prowadzić do utraty prywatności, a czasami uszczuplenia domowego budżetu.
Silne hasła są kluczem do osobistych i finansowych informacji online. Unikalne hasło do każdego konta w mediach społecznościowych utrudnia cyberprzestępcom uzyskanie dostępu do nich, jeśli dane zostaną ujawnione w wyniku naruszenia lub oszustwa internetowego. Dlatego warto przejrzeć wszystkie konta na mediach społecznościowych i zmienić te, które mają te same dane logowania…
Więcej dowiesz się u źródła >LinkedIn dodaje nowe narzędzia dla freelancerów
Na LinkedIn pojawią się nowe narzędzia dla freelancerów, których zadaniem jest ułatwienie im pracy i szukania zleceń.
Coraz więcej osób postanawia pracować w charakterze freelancerów. Po części za wzrost liczby takich osób odpowiada pandemia. Natomiast równie duży wpływ na zmianę sposobu myślenia o pracy, ma chęć poczucia wolności i pracy z każdego miejsca na świecie. Widząc ten trend, LinkedIn postanowił wprowadzić narzędzia ułatwiające zdobycie zleceń przez freelancerów…
Więcej dowiesz się u źródła >Stało się! Facebook zmienił swoją nazwę na Meta
Marka Facebook zmieniła swoją nazwę na Meta. Firma poszła tym samym w ślady innego giganta – Google.
Firma Marka Zuckerberga chce się prężnie rozwijać. W związku z tym nowy, technologiczny początek pragnie zwieńczyć również nową nazwę. Meta to nowa nazwa giganta, którą chce zapoczątkować nowe spojrzenie na świat wirtualny, który zamierza stworzyć dzięki Metaversum…
Więcej dowiesz się u źródła >Dobra zmiana na Facebooku. Koniec z rozpoznawaniem twarzy!
Facebook zapowiedział, że z serwisu zniknie opcja rozpoznawania twarzy. Usunięte zostaną także dane na ten temat, które były przechowywane na serwerach.
Wpoście na blogu Facebooka korporacja zapowiedziała wycofanie się z rozpoznawania twarzy na zdjęciach i filmach. Usunięte zostaną także zgromadzone do tej pory dane na ten temat…
Więcej dowiesz się u źródła >
Kolejne kłopoty Facebooka
Do wielu zarzutów wysuwanych ostatnio pod adresem tej firmy doszedł kolejny. Wiele wskazuje bowiem na to, że Facebook nie moderuje treści zamieszczanych w jej sieci społecznościowej w taki sam sposób niezależnie od tego, o jaki kraj chodzi. I tak np. najwięcej uwagi ma poświęcać treściom pojawiającym się w USA, Indiach i Brazylii, traktując resztę świata zupełnie inaczej.
Biorąc pod uwagę fakt, że sieć obejmuje swym zasięgiem prawie 3 mld osób na całym świecie, Facebook musi zmienić tę regułę. Obecnie firma skupia swoja uwagę przede wszystkim na tych krajach, w których cieszy się największa popularnością i w związku z tym przynosi najwięcej profitów…
Więcej dowiesz się u źródła >Teraz każdy może dodawać linki na Instagram Stories!
Nowa opcja na Instagramie pozwala dodawać linki w Instagram Stories (Relacjach).
Wcześniej było tak, że na dodawania linków typu „Swipe Up” do Stories na Instagramie trzeba było sobie zasłużyć. Większość użytkowników rozwiązywało to w sposób banalny, czyli dodając do takiej relacji info „link in bio”, co stało się częstym widokiem podczas przeglądania instagramowych relacji…
Więcej dowiesz się u źródła >YOUTUBE CENNIEJSZY NIŻ TELEWIZJA. NA CO ZWRACAJĄ UWAGĘ UŻYTKOWNICY? [BADANIE]
Coraz częściej oglądamy YouTube na telewizorach i doceniamy unikalne treści na platformie oraz ich autentyczność – wynika z badań zaprezentowanych podczas tegorocznego YouTube Brandcast. Wynika z nich również, że gdyby serwis zniknął, tęskniło by za nim 4 razy więcej osób niż za telewizją. DO tego, aż 81% użytkowników YouTube uważa, że oferuje on treści, jakich nie mogą znaleźć nigdzie indziej.
W lipcu tego roku przeprowadzone zostało badanie etnograficzne użytkowników YouTube. Mieli oni wyobrazić sobie, że YouTube znika całkowicie z ich życia. Ćwiczenie to pokazało, jak wiele dziedzin życia bez YouTube byłoby znacznie trudniejsze, jak wielu podpowiedzi dotyczących codziennego życia brakowałoby użytkownikom: np. co ugotować, co kupić, jak rozwiązać konkretne problemy…
Więcej dowiesz się u źródła >