Blog firmowy dla B2B
Czy istnieje narzędzie, dzięki któremu możesz zwiększyć zasięg strony B2B, zainteresowanie ofertą dla klienta biznesowego i liczbę leadów? Otóż tak. Ten kombajn możliwości nazywa się blogiem firmowym i coraz więcej marek decyduje się na jego prowadzenie w ramach własnej witryny. W tym artykule przybliżę znaczenie bloga dla sektora B2B.
Blog B2B – zainteresowanie tematem
W sektorze B2B blog jest szczególnie atrakcyjną formą promocji, choć wciąż niedocenianą. Jeśli prowadzenie bloga jest strategicznie i merytorycznie rozplanowane, może generować aż do 67% leadów więcej.
Brzmi dobrze, rozbudza wyobraźnię. Piszmy więc bloga, a klienci sami będą pukać do naszych drzwi i okien. I z własnego doświadczenia wiemy, że tak właśnie jest, a Marketing dla Ludzi generuje kolejne zapytania i umowy. Dlatego wraz z zespołem piszemy kolejne artykuły na stronie, którą właśnie teraz czytasz.
67% więcej generowania leadów w B2B według raportu HubSpot z 2010 roku.
Zwróćmy się jednak do wszechwiedzącego Google’a i w plannerze AdWords sprawdźmy, jakie jest rzeczywiste zainteresowanie prowadzeniem bloga w Polsce. Wpisując frazy związane z blogiem dla e-commerce, firmowym oraz B2B otrzymałam następujące dane:
Wyniki nie są wcale monumentalne. Powiedziałabym, że mizerne. Hasło „blog firmowy” przoduje, jednak 140 wyszukiwań w skali miesiąca to niski wynik.
Dla porównania fraza: „jak pisać blog” była googlowana 880 razy. Statystki wyszukań mogą nam obrazować świadomość zagadnienia. Temat bloga jako forma promocji biznesu jest poruszany stosunkowo rzadko. Z tego prostego testu jasno wynika, że nie ma dużego zainteresowania tematem prowadzenia bloga firmowego…
Czytaj więcej na: https://marketingdlaludzi.pl
Strony z direct answer nie pojawią się w wynikach organicznych – zmiany w Google
Dotychczas największe strony www zdolne do bezproblemowego lokowania własnych wyników w czołowej dziesiątce czy piątce wyników wyszukiwania Google, bardzo mocno korzystały na funkcjonowaniu specjalnego snippetu Direct Answer. Został on wprowadzony do Google stosunkowo niedawno i stale podlega pewnym zmianom, modyfikacjom i reorganizacji. Jego główny cel jest jednak ten sam – zaprezentowanie użytkownikowi na szybko bezpośredniej odpowiedzi na jego zapytanie, o ile było ono dość jednoznaczne.
Działanie Direct Answer
I tak na przykład osoba wpisująca nazwę stolicy jakiegoś państwa do wyszukiwarki gogle, oprócz listy najważniejszych witryn www odpowiadających na tak zadane pytanie, otrzymywała także małą ramkę z kluczowymi informacjami o tejże stolicy – łącznie z grafiką czy materiałem wideo wybranym przez administratora czy redaktora witryny. Dzięki temu…
Czytaj więcej na: http://blog.seosklep24.pl