Badanie E-commerce w Europie w 100 sklepach z 13 państw
W połowie 2017 roku zespół ShopAlike przeprowadził badanie wśród 100 sklepów partnerskich z 13 państw w Europie. Zapytał ich zdanie na temat obecnego stanu rynku e-commerce we własnym kraju, jego główne trendy i szanse rozwoju. Sprawdźmy jakie są wyniki badania.
Optymistyczni i zadowoleni Europejczycy
Większość przedstawicieli sklepów jest umiarkowanie zadowolona (56%) lub zadowolona (31%) z aktualnego stanu rynku e-commerce we własnym kraju. Ankietowani zdecydowanie optymistycznie oceniają dalszy rozwój swojego rynku online: optymistycznie (52%) i bardzo optymistycznie (19%). Ciekawostką jest, że żadna z podanych odpowiedzi nie wskazała na stanowczo pesymistyczną wizję e-commerce, a tylko 3% respondentów zaznaczyło „raczej pesymistycznie”…
Czytaj więcej na: https://www.silesiasem.pl
10 narzędzi “must have” dla e-commerce menedżera
Codzienna praca menedżera e-commerce to wiele różnych obowiązków. Jesteśmy odpowiedzialni zarówno za zwiększanie sprzedaży, jak i za satysfakcję klientów. Multidyscyplinarność naszego zawodu daje dużą satysfakcję, ale jest też bardzo wymagająca. Na szczęście szybko rozwijający się i dostosowujący rynek dostarcza nam pomocnych narzędzi, które pomogą oszczędzić nasz cenny czas, zwiększą efektywność i pozwolą nawigować po często niezbadanych wodach. Poniżej przedstawiam Wam zbiór 10 niezwykle przydatnych narzędzi z różnych kategorii, które powinien znać każdy menedżer e-commerce.
Nazwa: Google Analytics i moduł e-commerce
Typ: Analiza danych
Krótka charakterystyka: Google Analytics powinno być jednym z podstawowych narzędzi pracy dla menedżera e-commerce. Nieprzypadkowo napisałem “powinno”, ponieważ nadal w wielu sklepach się go nie wykorzystuje lub nie docenia jego zaawansowanych możliwości…
Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl
Jak pływać w oceanie e-commerce. Lekcje od najlepszych [case studies]
W łóżku, w samochodzie, w łazience, przez komórkę i smartwatch – kupujemy już niemal wszędzie i wszystkimi kanałami. Trudno dziwić się, że e-klienci są coraz bardziej wymagający, a w zakupy wplatają nowinki. Jak radzą sobie z tym NHL, Adidas, IKEA czy SAP?
Podajemy kilka przydatnych pomysłów, opartych na sukcesach gigantów.
Globalny rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się i stale zmieniających. Wystarczy spojrzeć na dane. Według badania Deloitte, w 2016 roku w Wielkiej Brytanii po raz pierwszy liczba osób, które dokonały zakupu online (48%), była większa niż liczba osób kupujących w sklepach stacjonarnych – 45%. Z kolei w USA z zakupów w sklepie e-commerce skorzystało przynajmniej raz aż 96% Amerykanów. W Polsce także liczba osób kupujących w internecie rośnie. W ubiegłym roku już ponad połowa Polaków (55%) dokonała zakupu w e-sklepie…
Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl
Co każdy menedżer e-commerce powinien wiedzieć o chmurze w okresie zbliżających się promocji?
Specyfika chmury obliczeniowej sprawia, że jest ona stworzona dla wszelkiego rodzaju biznesów internetowych. Dlaczego to właśnie cloud computing, a nie serwer dedykowany, VPS czy zwykły tradycyjny hosting zdobywa uznanie branży e-commerce?
Drzemiąca moc e-commerce
Branża e-handlu rozwija się na świecie bardzo dynamicznie, a pomyśleć, że jeszcze 10 lat temu zakupy w Internecie budziły wiele obaw wśród potencjalnych klientów – zarówno pod względem bezpieczeństwa transakcji, jak i komfortu korzystania z danej platformy. Dzisiaj jest zupełnie inaczej, a zmiany widać nawet na naszym rodzimym rynku…
Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl
To się samo nie sprzeda
Start-upy, technologie, nowe produkty i usługi to tematy, które same sprzedają się w mediach. Po co nam ten cały PR!? Przecież nasz pomysł sam się broni. Prawda? Niekoniecznie. A nawet zdecydowanie nieprawda. Wierz mi lub nie, ale dziś nie tylko potencjalni klienci, ale także inwestorzy analitycy, partnerzy biznesowi czy nawet pracownicy szukają w Internecie oraz w mediach, także społecznościowych, informacji o nowych, ciekawych projektach i firmach. Jeśli Cię wśród nich nie znajdą, zainteresują się bardziej medialną konkurencją. Dodatkowo, jeśli nikt nie wie o Twoim produkcie czy usłudze, jak może pomyśleć o jego kupnie? Logiczne, prawda?
Mimo iż PR nie jest narzędziem sprzedaży, bez niego sprzedaż jest bardzo trudna. Potwierdza to badanie firmy Attention Marketing Research, z którego wynika, że w większości dużych, polskich firm działy marketingu i public relations są bezpośrednio zaangażowane w prowadzone procesy sprzedażowe oraz współtworzenie strategii sprzedaży…
Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl