Polskie prawo nie nadąża za technologią
Na rozwój sztucznej inteligencji Europa będzie przeznaczać 20 mld euro rocznie. Wszystko po to, by dogonić potentatów w tym obszarze, czyli Stany Zjednoczone i Chiny. SI w przyszłości może stanowić o przewadze gospodarczej poszczególnych krajów, zwłaszcza w kontekście rewolucji 4.0. Za technologią nie nadąża jednak prawo. Brakuje opracowanych zasad etycznych korzystania ze sztucznej inteligencji oraz odpowiedzialności za jej działanie – ocenia dr Agnieszka Besiekierska z Kancelarii Noerr.
Wyzwania prawne związane z przemysłem 4.0 są wszędzie właściwie takie same i w Polsce nie różnią się one od innych krajów. Są to nowe tematy, na które prawo nie znajduje odpowiedzi. Można powiedzieć, że prawo nie nadąża za technologią. Bardzo dużo inicjatyw w tym zakresie pojawia się na poziomie UE i jest realizowanych w ramach jednolitego rynku cyfrowego– mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes dr Agnieszka Besiekierska, adwokat, szefowa Praktyki Digitalizacji Biznesuw Kancelarii Noerr…
Więcej dowiesz się u źródła >Ministerstwo planuje dotacje do zakupu aut elektrycznych. Ile można oszczędzić?
Zgodnie z ogłoszonym niedawno projektem rozporządzenia Ministra Energii, nabywcy aut elektrycznych będą mogli liczyć na dofinansowanie z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu, w wysokości 30% ceny pojazdu, ale nie więcej niż 36 tys. zł.
Portal carsmile przeanalizował pod względem praktycznym, jakie oszczędności zyski może przynieść zakup samochodu elektrycznego. W teorii, to ponad 50 tys. zł – składają się na to maksymalna dotacja proponowana przez resort energii oraz potencjalne oszczędności na paliwie…
Więcej dowiesz się u źródła >Czy zakaz handlu zabił małe sklepy?
Od wprowadzenia ustawy ograniczającej handel w niedziele minął już ponad rok. Jednak czy miało to pozytywne skutki dla małych sklepów? Między innymi o tym rozmawialiśmy w programie Wartości DoDane z Ignacym Morawskim, szefem platformy SpotData…
Więcej dowiesz się u źródła >Umowa o pozycjonowanie a polski system prawny
Klienci często zastanawiają się jak wygląda umowa o pozycjonowanie. Postarajmy się zatem przejrzeć polski system prawny w celu ustalenia jakie regulacje omawiają ten problem.
Brak ustawowej regulacji umowy o pozycjonowanie
W polskim systemie prawnym nie istnieje ustawowa regulacja dotycząca umowy o pozycjonowanie strony internetowej. W związku z powyższym nie istnieją ograniczenia podmiotowe dotyczące zasad jej zawarcia. Oznacza to tyle, że stronami takiej umowy mogą być…
Więcej dowiesz się u źródła >T-Mobile zapłacił 15,3 mln zł kary – pierwsza uregulowana kara nałożona przez UOKiK na operatora
Puls Biznesu poinformował dziś na swoich łamach, iż T-Mobile uregulował karę finansową, jaką nałożył na niego UOKiK jeszcze w 2001 roku, kiedy to dzisiejsze T-Mobile działał jeszcze jako Era. To pierwsza uregulowana kara przez któryś z telekomów w takiej wysokości.
W ostatnich latach regularnie przyglądaliśmy się karom wymierzanym przez UOKiK naszym operatorom, którzy swojego czasu naginali trochę zapisy w umowach czy wprowadzali konsumentów w błąd w swoich reklamach. Jednak częścią wspólną tych wszystkich kar był fakt, że operatorzy zwyczajnie w świecie odwoływali się od kolejnych decyzji…
Więcej dowiesz się u źródła >Są pieniądze na zakładanie firm. Jak zdobyć 91 tys. zł na start w biznesie?
Szukasz pieniędzy na rozkręcenie własnego biznesu? Myślałeś o dotacji, ale się nie udało? Jedną z alternatyw dla bezzwrotnych dotacji unijnych lub z urzędu pracy jest program „Pierwszy biznes – wsparcie w starcie”. Na start w biznesie można pozyskać 91 tys. zł atrakcyjnie oprocentowanej pożyczki. W tym roku na młodych przedsiębiorców czeka pula 30 mln zł – dowiedział się MamBiznes.pl. Jak zdobyć te środki i kiedy trzeba je zwrócić?
Brak pieniędzy na rozpoczęcie przygody z biznesem to jedna z głównych barier wskazywanych przez osoby myślące o „pójściu na swoje”. Wbrew powszechnie powtarzanym opiniom możliwości finansowania własnej działalności jest całkiem sporo. Jedną z nich jest uruchomiona kilka lat temu inicjatywa „Pierwszy biznes – wsparcie w starcie”. Z tej formy w 2018 roku skorzystało ponad 700 młodych przedsiębiorców – dowiedział się portal MamBiznes.pl…
Więcej dowiesz się u źródła >Google brutalnie rozprawia się z fake newsami. Oto jak to robi
Oczywiście bardzo istotnym pytaniem w kontekście tej sprawy jest to, które traktuje o decyzjach wedle których konkretna informacja staje się „fake newsem”. Wiadomo jednak w jaki sposób wyszukiwarkowy gigant karze nieprawdziwe przekazy za to, że mają charakter dezinformacyjny.
W trakcie Munich Security Conference Google pochwaliło się tym, co już robi w kontekście fake newsów. Z pewnością takie obszary jak sama wyszukiwarka, Google News czy YouTube są już wyposażone w mechanizmy rozpoznające i „zakopujące” takie przekazy w taki sposób, że trudniej jest na nie natrafić. Niedawno donosiliśmy o tym, że np. „płaskoziemcy” mogą być nieco niezadowoleni z tego jak działa serwis wideo należący do Google – materiały promujące ideę „płaskiej Ziemi” z pewnością nie będą znajdowały się w sferze materiałów promowanych…
Więcej dowiesz się u źródła >