Z ostatniej chwili

Facebook: jaki ma na nas wpływ, poprawia clickbait, nowa reakcja – tęcza. YouTube blokuje reklamy…

Czy Facebook sprawia, że się radykalizujemy i izolujemy?

Moim zdaniem Jon Evans opublikował na łamach TechCrunch świetny tekst na temat Facebooka, zjawiska jakim jest social media oraz tego w jaki sposób to wszystko może wpływać na współczesnych ludzi.

Facebook jest zepsuty?

Facebook jest zepsuty, mówi autor wspomnianego tekstu, a następnie przechodzi do tłumaczenia skąd wzięła się u niego taka opinia. Mechanizmy takie jak targetowanie behawioralne, które stosowane są na tak dużą skalę jak to ma miejsce w przypadku Facebooka (można by powiedzieć, że w skali Facebooka) mogą stanowić nie tylko odzwierciedlenie naszych zachowań, ale również na nie wpływać – to bardzo ciekawa obserwacja. Coś co z zamysłu powinno sprawnie zinterpretować moje zainteresowania i niemal niezauważalnie się w nie wkomponować, tym samym sprawiając, że wyświetlane mi treści i reklamy będą dla mnie interesujące, ma jeszcze coś w postaci efektu ubocznego.

Błędna spirala

Tym działaniem ubocznym jest fakt, że wpadam w błędną spiralę oglądania tego samego. Okno wyświetlanych mi treści, aktywności innych ludzi oraz reklam, zaczyna się zawężać, a ja zamiast poszerzać swoje horyzonty, coraz bardziej ograniczam się do czytania o tych samych tematach i oglądania aktywności tej samej grupy ludzi…

Czytaj więcej na: http://antyweb.pl

Facebook rozpozna clickbait w aż 10 językach

Facebook od dłuższego czasu mierzy się z problemem wprowadzających w błąd odnośników do stron. Dotychczasowe mechanizmy nie wystarczyły, aby je ograniczyć, dlatego też od teraz portal rozpozna clickbait nie tylko w języku angielskim, ale i 9 innych językach.

Facebook nieustannie walczy z różnego typu negatywnymi zjawiskami, które mają miejsce w jego obrębie i sprawiają, że traktowanie portalu jako pierwszorzędne źródło informacji jest utrudnione. W ostatnim czasie pojawiło się wiele aktualizacji i zmian dla sekcji Aktualności, które pomagają w walce z fake newsami i clickbaitem. Jedna z nich, wprowadzona niedawno, pozwala na rozpoznanie i walkę z błędnymi odnośnikami do stron.

Jak wspomina portal We Are Social Media, trzy lata temu twórcy portalu zorientowali się, że użytkownikom zależy na klarowności publikowanych treści. Dlatego, aby pobyć się niejasnych tytułów, wprowadzono zmiany w Aktualnościach. W ubiegłym roku dokonano także aktualizacji doboru treści na podstawie zachowań i preferencji użytkowników, uwzględniając czas spędzony na każdym z linków. Jednak i to nie zredukowało całkowicie problemu…

Czytaj więcej na: https://socialpress.pl

Facebook z nową reakcją. Tym razem to tęcza z okazji Miesiąca Dumy

Facebook wprowadza nową reakcję i tym razem związana jest ona z Miesiącem Dumy, czyli czerwcem. To miesiąc, który ma upamiętniać wydarzenia z czerwca 1969 roku w Stonewall w Nowym Jorku, gdzie wybuchły zamieszki i ich efektem było powstanie LGBT. Nowy przycisk reakcji na Facebooku to, jak nietrudno się domyślić, tęcza.

Facebook zapowiedział, że wprowadza kolejną reakcję w serwisie. Tym razem będzie to kolorowa tęcza, którą znajdziecie obok istniejących przycisków reakcji. Na tym nie koniec, bo użytkownikom serwisu zostaną oddane także inne opcje, z pomocą których będą mogli wyrazić swoje poparcie dla Miesiąca Dumy…

Czytaj więcej na: http://www.komputerswiat.pl

YouTube zablokuje reklamy przy ekstremistycznych treściach

Reklamy przy treściach, które w jakikolwiek sposób propagują nienawiść będą blokowane – zapowiedzieli szefowie serwisu na swoim blogu. Treści kontrowersyjne nadal będą dostępne, ale ich twórcy przestaną na nich zarabiać.

A wszystko to pokłosie zamieszania z najbogatszym youtuberem na świecie. PewDiePie kilka miesięcy temu zamieścił w serwisie film uznany w mediach za antysemicki. Twórca tłumaczył co prawda, że nie nie chciał nikogo obrazić, ale firmy zaczęły zamrażać budżety przeznaczone na promocje w YouTube.

Miało to zmusić Google do pochylenia się nad problemem i stworzenia rozwiązań, które zapewnią ich markom większe bezpieczeństwo, a być może i renegocjowania stawek. Koncerny reklamowe takie jak WPP, Omnicom raczej nie przegapiłyby momentu, w którym mogły skutecznie wywrzeć na presję na Google…

Czytaj więcej na: http://interaktywnie.com

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Filmy na TikToku będą jeszcze dłuższe. Co zrobić, żeby skutecznie prowadzić fanpage Instagram tagowanie produktów

Filmy na TikToku będą jeszcze dłuższe. Co zrobić, żeby skutecznie prowadzić fanpage? Instagram tagowanie produktów

Filmy na TikToku będą jeszcze dłuższe. Czy YouTube ma się czego obawiać? Filmy na TikToku …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA