Zaakceptuj albo usuń. Przeczytaliśmy nowy Regulamin Facebooka (żebyście Wy nie musieli)
W ostatnich dniach użytkownicy portalu społecznościowego Facebook otrzymali maile z prośbą o zaakceptowanie nowego regulaminu. Aktualizacja, jak sugeruje sam portal, wynika ze zmiany unijnych przepisów.
Wchodzące w życie 25 maja RODO miało zapewnić lepszą ochronę naszych danych, między innymi dzięki zakazowi ich przetwarzania bez naszej wiedzy i zgody. Facebook rozwiązał ten problem, stawiając swoim użytkownikom ultimatum.
Zaproponowana przez Facebooka formuła informowania użytkowników o przetwarzaniu ich danych i zbieranie zgód na poszczególne cele tego przetwarzania, zapowiadała się bardzo rzetelnie. Biorąc pod uwagę skandal z udziałem Facebooka i Cambridge Analytica oraz fakt, że Mark Zuckerberg spędził sporo czasu, będąc przesłuchiwanym przez Kongres Stanów Zjednoczonych, można by sądzić, że amerykański gigant dostał nauczkę, nabrał pokory i postanowił naprawić swój błąd…
Więcej dowiesz się na: https://nowymarketing.pl
Facebook przygotowuje się na przepisy RODO
W związku z wejściem w życie zmian w przepisach Unii Europejskiej, dotyczących ochrony danych osobowych, Facebook ponownie zachęca do sprawdzenia swoich ustawień prywatności i tłumaczy swój model biznesowy. Przy okazji zbiera wszystkie wymagane od swoich użytkowników zgody.
Od kilku dni użytkownikom Facebooka po wejściu do serwisu wyświetla się komunikat o „aktualizacji i ustawieniach do sprawdzenia”. Klikając „rozpocznij”, internauta prowadzony jest przez kilka ekranów, na których w możliwie przystępny sposób, rozłożone na czynniki pierwsze zostały kwestie udostępniania i zarządzania danymi…
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl
Facebook chwali się wynikami i bije w pierś w reklamie
Facebook przygotował nową reklamę, gdzie pokazuje, jakie ostatnio problemy pojawiły się w serwisie. Mark Zuckerberg i spółka są obecnie na celowniku mediów z racji dużej wpadki z danymi przejętymi przez firmę Cambridge Analytica. Facebook obiecuje jednak poprawę i dołoży starań, aby serwis nadal był przyjaznym miejscem dla wszystkich.
Kwiecień nie był dla Facebooka wizerunkowo zbyt udany. Jak dobrze pamiętamy, dane kilkudziesięciu milionów użytkowników wpadły w ręce firmy Cambridge Analytica. Doszło nawet do tego, że Mark Zuckerberg był przesłuchiwany przez amerykański Senat. Teraz twórcy popularnej społecznościówki przygotowali nową reklamę, która jest o tyle ciekawa, że pokazuje wady Facebooka…
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl
Facebook ujawnia publicznie wytyczne dla moderatorów
Niedawne wydarzenia związane z nieetycznym wykorzystaniem danych przetwarzanych przez Facebooka wpłynęły najwidoczniej na transparentność działań serwisu Zuckerberga. Facebook opublikował właśnie dokument przeznaczony dla moderatorów, zawierający wskazówki jakimi mają się oni kierować usuwając z sieci społecznościowej niewłaściwe treści. Takie dokumenty przekazywane są moderatorom od dawna, ale po raz pierwszy Facebook zdecydował się na ich powszechne upublicznienie.
Informację o upublicznieniu wytycznych, którymi mają się kierować moderatorzy największej sieci społecznościowej świata opublikowała na oficjalnej stronie newsroomu Facebooka Monika Bickert, odpowiadająca w serwisie za zarządzanie polityką. W swoim wpisie Bickert argumentuje publikację tym, że jednym z najczęściej zadawanych Facebookowi pytań jest to, w jaki sposób ta sieć społecznościowa decyduje, co jest dozwolone…
Więcej dowiesz się na: http://www.chip.pl
Facebook prawdopodobnie pracuje nad odpowiednikiem Google Glass
Pamiętacie Google Glass? To interesujący projekt Google’a, który w ostateczności został uznany za zbyt mocno ingerujący w prywatność. Biorąc pod uwagę kontrowersje, jakie wzbudziło tamto urządzenie, zastanawiamy się, czy podobny los nie spotka projektowanego sprzętu Oculusa.
Oculus poinformował, że wkrótce wyda nowe dokumenty, określające zasady oferowanych usług oraz polityki prywatności (ang. Terms of Service and Privacy Policy). Podobna dokumentacja jest wymagana chociażby po to, żeby móc działać na rynku Unii Europejskiej. Należąca do Facebooka firma wspomniała przy okazji o obsłudze rozszerzonej rzeczywistości…
Więcej dowiesz się na: http://www.chip.pl
Dobre wyniki finansowe Twittera, ale inwestorzy bez entuzjazmu
Twitter opublikował dziś wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2018 roku. Wygląda na to, że po latach strat, firma wreszcie znalazła sposób na osiąganie stabilnych zysków. Zgodnie z opublikowanymi danymi Twitter osiągnął za ostatni kwartał zysk na poziomie 61 milionów dolarów przy 665 milionach dolarów całkowitego przychodu.
To drugi kwartał z rzędu, kiedy firma odnotowuje zysk. Takiej sytuacji Twitter jeszcze nie miał, wcześniej firma osiągała wyłącznie straty. Niestety, dobre wyniki z ostatnich dwóch kwartałów nie przekładają się na zwyżkę cen akcji spowodowaną większym zainteresowaniem inwestorów papierami wartościowymi tej spółki…
Więcej dowiesz się na: http://www.chip.pl