Z ostatniej chwili

Jak stworzyć wygodny sklep internetowy dla klientów mobilnych? Pisanie dobrych tekstów informacyjnych dla produktów

TWORZENIE WYGODNEGO SKLEPU INTERNETOWEGO DLA KLIENTA MOBILNEGO

Z roku na rok zwiększa się ilość użytkowników, którzy korzystają z Internetu przez urządzenia mobilne takie jak telefony czy tablety. Na niektórych rynkach, wg. Statystyk Google, ilość osób używających urządzeń mobilnych stanowi ponad 50% wszystkich użytkowników. Dlatego warto przygotować nasz sklep internetowy, by był przystosowany właśnie do ekranów, z których korzystają mobilni internauci.

1. Czy moja strona jest responsywna?

Na początek warto sprawdzić, czy nasza strona jest przystosowana do telefonów i tabletów. Zrobić to można za pomocą oficjalnego narzędzia od Google. Tutaj dowiemy się, czy szerokość strony jest odpowiednia, czy wielkość treści oraz przycisków nie jest zbyt mała lub za duża, a także zweryfikujemy wiele innych aspektów, które należałoby skorygować w szablonie witryny. Jest to podstawowy krok przystosowania strony pod urządzenia mobilne.

2. Czas wczytywania się strony

Znalezienie odpowiedniego produktu wymaga często kilkukrotnego przeładowania całej witryny. Jeżeli użytkownik każdorazowo będzie musiał czekać kilkanaście sekund na wczytanie wszystkich elementów, może w trakcie zrezygnować z zakupów. Aby zminimalizować tego typu ryzyko, warto odpowiednio przyśpieszyć stronę poprzez zastosowanie pamięci podręcznej przeglądarki czy optymalizację obrazków oraz kodu (CSS i JS) na stronie. Z pomocą narzędzia Google Speed Insights możemy przeanalizować, co na witrynie warto poprawić.

Należy jednak pamiętać, że ukrywanie treści jest zabronione, dlatego starając się przyśpieszyć działanie witryny, nie należy usuwać czy też ukrywać treści dla mniejszych rozdzielczości…

Czytaj więcej na: https://www.grupa-tense.pl

Teksty do sklepu internetowego – dobre praktyki, cz. I

Sama forma sklepu internetowego nie daje gwarancji sprzedaży. Trzeba go jeszcze wypełnić treścią. Dosłownie i w przenośni. Sprawdź, jak pisać i gdzie zamieszczać dobre teksty do sklepu internetowego.

Treści do zadań specjalnych

Założenie, że samo posiadanie sklepu internetowego załatwia sprawę można odłożyć na półkę z bajkami i to tymi słabszego gatunku. Postawienie sklepu to jedynie skok na głęboką wodę. By się utrzymać na jej powierzchni, należy się porządnie namęczyć. Czynników sukcesu wirtualnego biznesu jest wiele, np.: analiza konkurencji, rozeznanie potrzeb rynku, jakość produktów, konkurencyjne ceny, sprawna obsługa zamówień, integracje, pomysł na promocję, czy wreszcie te, które odnoszą się stricte do funkcjonalności i wyglądu samego sklepu. Ta litania ma jeszcze wiele wezwań, ale to nie czas i miejsce, by się nad nimi pochylać. Spróbujmy skupić się dziś na słowie pisanym, które z biegiem czasu będzie miało duży wpływ na dynamikę sprzedaży w Twoim sklepie.

Pismo zniesie wszystko. Zniesie też różnorodność wymagań, które spoczywają na jego barkach w e-biznesie. Wyróżniam trzy główne typy zdań, które mają do spełnienia treści w sklepie internetowym, a które będą tworzyć strukturę tego artykułu. Chodzi o dostarczenie informacji (I część wpisu), zachęcenie do zakupu i pozycjonowanie serwisu – czyli coś, co niektórzy nazywają SEO copywriting (II część wpisu).

Teksty do sklepu internetowego – treści informacyjne

Opisy produktów

Zacznijmy od tego, co jest pierwszorzędne z punktu widzenia potencjalnego klienta, a więc informacji na temat oferowanych produktów i procesu zakupowego. Oferta e-sklepów jest dla nas najczęściej dopełnieniem tego, czego nie potrafimy kupić w sklepie stacjonarnym. Klikamy zwykle nie po dobra pierwszej potrzeby, ale te, które będą nam służyć przez dłuższy czas, a których zakup często traktujemy jak inwestycję (może niekoniecznie od razu inwestycję w kategoriach biznesowych, ale np. inwestycję w siebie). Łatwy dostęp do różnorodnej oferty sprawia, że mamy bardzo szeroki wybór, a tym samym często zagwozdkę, co wybrać. Problem wzrasta, kiedy okaże się oferowany przez sklep uchodzi za specjalistyczny, a jego asortyment różni się w detalach. Każdy z nas chce jak najlepiej ulokować swoje środki i kupić to, co faktycznie będzie odpowiadało jego oczekiwaniom. By móc dobrze wybrać, potrzebujemy informacji podanych w klarownej i wyczerpującej formie.

Jasne, możesz stwierdzić cytując ewangelię, że kto szuka, ten znajdzie w internecie wszystko, czego potrzebuje. Trudno z tym polemizować. Pytanie tylko, czy kiedy kupujący zaspokoi swój głód wiedzy na innej witrynie zechce wrócić właśnie do Ciebie? Wątpliwe. Dlatego warto, by treści w Twoim sklepie internetowym dawały odpowiedzi na jak najwięcej pytań, które mogą zaświtać w głowie kupującego.

Rozwiązań ku temu jest całe mnóstwo. Zacznijmy od tego obligatoryjnego, czyli precyzyjnego opisu produktów. Jeśli to tylko możliwe, warto w tej sztuce znaleźć jakiś własny wzorzec. Myślę tutaj o pewnej standaryzacji opisów uwzględniającej specyfikę produktów, ich atuty i potrzeby użytkowników. Ujednolicenie warto stosować z co najmniej dwóch przyczyn. Po pierwsze, będzie to bardziej czytelne dla internauty i pozwoli mu łatwiej porównywać poszczególne modele w Twoim sklepie (jeśli ten nie posiada opcji porównywarki). Po drugie, przyjęty plastyczny schemat może ułatwić także pracę osobom przygotowującym opisy kolejnych, niejednokrotnie bardzo podobnych do siebie produktów…

Czytaj więcej na: https://marketingdlaludzi.pl

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Zakupy w sieci coraz bardziej niebezpieczne. Polscy konsumenci w Internecie najwięcej wydają na obuwie. Optymalizacja konwersji

Zakupy w sieci coraz bardziej niebezpieczne. Polscy konsumenci w Internecie najwięcej wydają na obuwie. Optymalizacja konwersji

Zakupy w sieci coraz bardziej niebezpieczne. Polska na szarym końcu europejskiego rankingu cyberbezpieczeństwa 77% internautów …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA