Jak zdobyć nowych fanów na Facebooku? Skuteczne rozwiązania płatne
Dużo mówi się o tym, jak zdobyć nowych fanów na Facebooku bezpłatnymi metodami. Ja dziś postanowiłem skupić się na pokrewnym temacie: jak ustawić reklamę na pozyskiwanie nowych fanów, by była tania i efektywna. Przed Tobą kilka wykorzystywanych przeze mnie strategii. Miłej lektury!
Pozyskiwanie nowych fanów na Facebooku reklamą
Najpewniejsza, prawdopodobnie najszybsza i najbardziej przewidywalna metoda pozyskiwania nowych fanów na Facebooku to oczywiście płatna reklama…
Więcej dowiesz się na: https://arturjablonski.com
Facebook i Cambridge Analytica. O co chodzi w tej aferze?
Wrażliwe dane 50 milionów amerykańskich i brytyjskich obywateli trafiły w ręce prywatnej firmy, specjalizującej się w profilowaniu internautów pod kątem zainteresowań i poglądów politycznych. Ujawniona przez „Observera” afera w niczym nie przypomina „kolejnego naruszenia prywatności” do jakich przywykliśmy w internecie i zamiast wygasać, zatacza coraz szersze kręgi. Czy stoimy w obliczu ważnej zmiany?
Czy problem amerykańskich i brytyjskich obywateli powinien w ogóle obchodzić polskich internautów? Tak, bo wykorzystywane mechanizmy mogły być też użyte do manipulacji obywatelami w innych państwach. Tylko, czy dla kogokolwiek jest to zaskoczeniem?…
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl
Dane z Facebooka zostały wykorzystane kampanii Donalda Trumpa
Cambridge Analytica współpracująca m.in. przy kampanii nawołującej do Brexitu, a także przy kampanii Donalda Trumpa nielegalnie zdobyła dane na temat 50 milionów użytkowników serwisu i wykorzystała je potem w celach politycznych. Takie informacje przekazał m.in. „Observerowi” pracownik tej firmy, Christopher Wylie.
Dane zostały wykorzystane do stworzenia profili psychologicznych, a potem do przygotowania spersonalizowanych kampanii, które – grając na odkrytych resentymentach, lękach i przekonaniach – miały skłaniać do podejmowania określonych decyzji…
Więcej dowiesz się na: https://interaktywnie.com
Nowy algorytm Facebooka: jak przygotować się na zmianę?
Na początku tego roku Mark Zuckerberg ogłosił wprowadzenie dużych zmian na platformie Facebook. Podczas konferencji w siedzibie firmy „Zuck” zaprezentował projekt nowego sposobu na pozycjonowanie zawartości w serwisie – i wywołał burzę. Chociaż zmiany zostały już szeroko omówione, warto podsumować zebrane informacje. Zamieszane wywołana wystąpieniem Zuckerberga była bowiem na tyle duża, że dotyczy właściwie każdej osoby w branży e-marketingu.
Według pomysłu szefa najpopularniejszego portalu społecznościowego, nowy algorytm pozycjonujący treści na facebookowym feedzie miałby preferować przede wszystkim treści publikowane przez konta prywatne. Co oznacza to dla e-marketerów? Jak łatwo się domyślać, na nowej formule stracą przede przede wszystkim fanpage komercyjne. Tzw. materiały publiczne udostępniane z firmowych profilów pozycjonowane będą niżej, co zapewne negatywnie odbije się na zasięgu postów i tym samym utrudni dotarcie do większej liczby odbiorców…
Więcej dowiesz się na: https://www.netim.pl
4 NAJPOPULARNIEJSZE RODZAJE KAMPANII NA FACEBOOKU DLA E-COMMERCE
Poznajcie Tomka. Tomek prowadzi swój własny sklep internetowy. Zadbał o stworzenie wysokiej jakości treści oraz grafik, maksymalne uproszczenie procesu płatności, a także dopasowanie poszczególnych elementów do kolejnych etapów ścieżki zakupowej. Wszystko wydawało się OK, jednak Tomek nie jest zadowolony z liczby konwersji i wysokości dochodu. Pomyślał więc, że zacznie intensywne działania na Facebooku. Nie minęło dużo czasu, a ilość odwiedzin oraz zyski wzrosły kilkukrotnie. Teraz Tomek ma mnóstwo czasu na poszerzanie i ulepszanie swojej oferty i z radością obserwuję kolejne sukcesy reklamowe. Chcecie być, jak Tomek? Przeczytajcie, co należy zrobić!
F – commerce. Czym jest i dlaczego warto w niego inwestować?
Definicji e-commerce nie trzeba nikomu przedstawiać. Co jednak w przypadku F-commerce? Krótko mówiąc, jest to silne powiązanie między rynkiem e-commerce, a sferą społecznościową, wykorzystującą tak potężne medium, jakim jest Facebook. Obecnie, każda firma, niezależnie od rodzaju produktów czy świadczonych usług, musi w swojej strategii komunikacji uwzględnić działania w mediach społecznościowych. Dlaczego jest to tak ważne? Facebook skupia coraz więcej użytkowników. Jak wynika z raportu Gemiusa z 2015 roku, korzysta z niego aż 80% z prawie 30 milionów polskich internautów. Serwis daje możliwość kierowania przekazów reklamowych do precyzyjnie określonych grup odbiorców…
Więcej dowiesz się na: http://promotraffic.pl
Współzałożyciel WhatsApp: skasujcie Facebooka
Facebook wykupił WhatsApp za 16 miliardów dolarów w roku 2014. Jeden z twórców, Jan Koum, wciąż jest szefem firmy, natomiast drugi współtwórca, Brian Acton odszedł w tym roku i założył własną spółkę. I to właśnie Acton postanowił podzielić się pewnymi refleksjami na Twitterze. Chce bowiem, byśmy skasowali Facebooka.
Acton napisał dość krótki wpis – składał się tylko ze słów „It is time” (To już czas) oraz hashtagu #deletefacebook. Nie wiadomo czy Acton myśli tak samo także o WhatsApp, które teraz też jest własnością Facebooka…
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl
Jak zachować anonimowość na Twitterze
Serwisy społecznościowe pomagają utrzymywać kontakty prywatne i służbowe – pod warunkiem że korzystamy z nich w odpowiednio bezpieczny i dyskretny sposób. Podobnie strony banków ogromnie ułatwiają życie i można używać ich bez obaw – także pod pewnymi warunkami. Przeczytajmy, jak bez ryzyka posługiwać się ważnymi usługami online.
Serwisy społecznościowe nie zapewniają praktycznie żadnej anonimowości. Warto więc wiedzieć, jak najbezpieczniej z nich korzystać oraz jak skonfigurować nasze konta na Facebooku, Twitterze, Instagramie i konto Google tak, by chronić prywatność. Ważne, aby podczas korzystania z tych serwisów pamiętać, że tak naprawdę jeśli coś raz trafi do internetu – to w nim zostaje. Dlatego zawsze udostępniajmy tylko przemyślane treści…
Więcej dowiesz się na: http://www.komputerswiat.pl
Facebook jest ważnym, ale nie niezastąpionym źródłem ruchu dla wydawców
W styczniu Facebook ogłosił, że w 2018 roku treści pochodzących od profesjonalnych wydawców będzie mniej, a więcej – tych pochodzących od znajomych. Wydawcy nie struchleli jednak na tę wieść, nie tylko dlatego, że zasięgi mają zmniejszyć się zaledwie o 1 proc. W rzeczywistości niewielu na nim polega i choć dla niektórych serwisów jest znaczącym źródłem ruchu, nie będą po nim płakać.
Według globalnych analiz Perse.ly, która analizuje dane dotyczące 2500 witryn, jeszcze w 2016 roku ruch z Facebooka miał 40 proc. udziału, ale już pod koniec 2017 roku było to mniej niż 26 proc. Teraz, po zmianach ogłoszonych przez Facebooka, trudno spodziewać się odwrócenia tego trendu…
Więcej dowiesz się na: https://interaktywnie.com
FACEBOOK, INSTAGRAM, A MOŻE TWITTER? JAKIE SOCIAL MEDIA PASUJĄ DO TWOJEJ FIRMY?
Prowadzisz firmę i zamierzasz zacząć działać w mediach społecznościowych? Wielu specjalistów związanych z marketingiem doradziłoby Tobie założenie Facebooka, Instagram, LinkedIna i Snapchata. Bez wątpienia każde z tych narzędzi może przynieść korzyści Twojej firmie, lecz skuteczne zarządzanie kilkoma kanałami jednocześnie może okazać się fizycznie niemożliwe. Pamiętaj, by mierzyć siły na zamiary i racjonalnie ocenić moce przerobowe swojego zespołu. W tej sytuacji należy wyselekcjonować kanały, które najbardziej odpowiadają Twoim oczekiwaniom oraz profilowi działalności.
FACEBOOK – 2 MILIARDY POTENCJALNYCH KLIENTÓW
Słyszysz Social Media, myślisz Facebook. Skojarzenie jest nieprzypadkowe. Serwis Marka Zuckerberga wyrósł na niekwestionowanego lidera wśród mediów społecznościowych. Portal dysponuje największą bazą użytkowników, a ponadto całą gamę rozwiązań dla klientów biznesowych. Połączenie tych dwóch zalet sprawia, że założenie strony firmowej na Facebooku stało się obowiązkiem każdego przedsiębiorcy…
Więcej dowiesz się na: http://skuteczny-internet.pl