Mniejsze podatki dla małych firm
Jak informuje Ministerstwo Finansów, od nowego roku pojawią się duże zmiany podatkowe dla przedsiębiorców. Wśród zapowiadanych zmian jest między innymi obniżka podatku CIT oraz tzw. „Innovation Box”.
Ministerstwo Finansów szykuje kolejne zmiany dla przedsiębiorców. Jednym z najważniejszych planów jest obniżka podatku CIT, jednak tylko dla małych przedsiębiorców, przede wszystkim mikroprzedsiębiorców. Obecnie małych przedsiębiorców obowiązuje stawka 15 proc., zaś po zmianach 9 proc. Obniżka obejmie 10 proc. przedsiębiorców…
Więcej dowiesz się u źródła >>RODO to dopiero początek. Jakie zmiany niesie ze sobą ePrivacy?
Prace nad Rozporządzeniem, które ma lepiej niż do tej pory chronić obywateli UE przed dowolnym przetwarzaniem ich danych w internecie, ciągle trwają, ale jego obecne propozycje Komisji Europejskiej sprowokowały firmy technologiczne do reakcji. – Jesteśmy bardzo zaniepokojeni obecnym kształtem projektu ePrivacy i nie uważamy, żeby rezultat prac Prezydencji bułgarskiej w znaczny sposób ulepszył wyjściowy projekt Komisji Europejskiej i tym samym był dobrą podstawą do kompromisu – piszą przedstawiciele IAB Polska. O tym, dlaczego branża uważa, że ePrivacy jest niebezpieczne rozmawiamy z Włodzimierzem Schmidtem, Prezesem Zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
Interaktywnie.com: Jakie są główne założenia e-privacy?
Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska:Założeniem projektu ePrivacy, czyli projektu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie poszanowania życia prywatnego oraz ochrony danych osobowych w łączności elektronicznej jest uchylenie starych przepisów dyrektywy 2002/58/WE w tym zakresie i dostosowanie regulacji dotyczących bezpieczeństwa i poufności w komunikacji elektronicznej do nowoczesnej gospodarki…
Więcej dowiesz się u źródła >>RODO a publikacja internetowych wizytówek. Jak dostosować się do Rozporządzenia?
Czy serwisy, które publikują internetowe wizytówki firm, powinny – w związku z RODO – wystąpić o zgodę użytkowników na publikację ich danych? O to, jakie przepisy regulują ich działalność zapytaliśmy przedstawicieli należącego do Onetu, serwisu Zumi.pl i Tomasza Klecora, partnera w kancelarii prawnej Legal Geek.
RODO, które weszło w życie 25 maja, ciągle wywołuje wiele pytań. Niektóre firmy zapisy Rozporządzenia interpretują bardzo restrykcyjnie, konieczność dodatkowej ochrony danych wykorzystując do wprowadzenia dodatkowych opłat i kosztownych audytów, ale zdecydowana większość skoncentrowała się na pozyskaniu wszystkich wymaganych zgód na przetwarzanie danych…
Więcej dowiesz się u źródła >>Formularz zapisu na newsletter zgodny z RODO. Te pola musi zawierać
Zapisujesz użytkowników swojej strony na newsletter? Zbierasz dane klientów sklepu, aby wysłać im następnie ofertę promocyjną? Musisz wiedzieć, że RODO, które zaczęło być egzekwowane 25 maja 2018 roku wymusza także dostosowanie wszelkich formularzy internetowych na których zbierane są dane osobowe. Zapytaliśmy u źródła, czyli w Urzędzie Ochrony Danych Osobowych, jak powinny one wyglądać.
Właściciel lub administratorzy strony i portali internetowych (w tym także firmowych) powinni pamiętać o tym, że to na nich ciąży obowiązek wykazania, że dysponują odpowiednią podstawą prawną do przetwarzania danych osobowych swoich użytkowników, np. kiedy wysyłają im newslettery. W razie wątpliwości administrator danych musi wykazać, że taką zgodę uzyskał. Dlatego jeśli firma buduje bazę danych użytkowników, to powinna archiwizować w niej dane o tym, kiedy i na jaki zakres przetwarzania wyraziła zgodę dana osoba…
Więcej dowiesz się u źródła >>RODO – tekst rozporządzenia. Pobierz PDF
ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
RODO – tekst rozporządzenia w PDF – kliknij w ten link…
Więcej dowiesz się u źródła >>Jak skutecznie pozyskiwać leady zgodnie z RODO? [poradnik]
Ze skutecznym pozyskaniem leadów wiąże się szereg obowiązków. Wejście w życie RODO dodatkowo skomplikowało cały proces i sprawiło, że wiele firm zadaje sobie dziś pytanie, jak skutecznie i bezpiecznie pozyskiwać dane kontaktowe w celach marketingowych.
Tymczasem, diabeł tkwi w szczegółach, a konkretnie w klarownej, realnej komunikacji. RODO bowiem to nie wyłącznie kolejne formalności dla firm, ale zmiana optyki postrzegania danych osobowych.
Od teorii…
W rzeczywistości marketingu internetowego osoba, która na stronie internetowej lub w efekcie działania reklamy w mediach społecznościowych przekazała firmie swoje dane kontaktowe, jest leadem.
I tu pojawiają się pierwsze pytanie: co dziś jest daną osobową i czy dane kontaktowe, które mamy są danymi osobowymi? Zgodnie z artykułem 4 ust. RODO danymi osobowymi są „informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej (»osobie, której dane dotyczą«); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy […] ”. Motyw 26 preambuły do RODO wskazuje natomiast, że aby stwierdzić, czy dana osoba fizyczna jest możliwa do zidentyfikowania, należy wziąć pod uwagę wszelkie rozsądne prawdopodobne sposoby (w tym wyodrębnienie wpisów dotyczących tej samej osoby), w stosunku do których istnieje uzasadnione prawdopodobieństwo, iż zostaną wykorzystane przez administratora lub inną osobę w celu bezpośredniego, lub pośredniego zidentyfikowania jej. Oznacza to więc, że jeżeli mamy wyłącznie adres e-mail danej osoby, tak skonstruowany, że nie jesteśmy w stanie jednoznacznie wskazać osoby, której dotyczy, np.: @o2.pl to nie jest on daną osobową i nie podlega ochronie wynikającej z RODO. Jeśli jednak adres ten połączymy choćby z adresem IP czy plikami cookies, które wykorzystujemy, stanowi on daną osobową ze wszystkimi tego konsekwencjami. Mając więc lead – mamy konkretne dane osobowe, a więc i obowiązki…
Więcej dowiesz się u źródła >>Co Polacy sądzą o jawności swoich dochodów? Zdania są podzielone
Pewnie większość Polaków chętnie dowiedziałaby się tego, ile kolega/koleżanka z sąsiedniego biurka zarabiają wykonując te samą pracę. Z drugiej jednak strony, wiązałoby się to ze zdradą własnych zarobków wszystkim pozostałym pracownikom. Wyniki badania CBOS „Kto wie, ile zarabiamy? Stosunek Polaków do jawności dochodów”, nie są zatem jednoznaczne.
Zobaczmy najpierw jak odpowiadali Polacy na pytanie, kto w ogóle wie o naszych zarobkach. W zdecydowanej większości był to mąż/żona – 61%, ale też dzieci – 29% czy rodzice – 25%. Rzadziej dzielimy się tą wiedzą z przyjaciółmi – 12% czy członkami dalszej rodziny 9%. W przypadku współpracowników odsetek ten jest jeszcze mniejszy – 8%…
Więcej dowiesz się u źródła >>Poczta Polska będzie dostarczać listy polecone jako e-maile
Rząd chce wprowadzić nowy e-system, który posłuży do usprawnienia komunikacji pomiędzy obywatelami i państwem. Dzięki temu komunikacja ma odbywać się online. Poczta Polska jest głównym kandydatem do objęcia funkcji Narodowego Operatora Cyfrowego. Rząd wierzy, że w ten sposób zaoszczędzi mnóstwo pieniędzy, które obecnie wydawane są na listy polecone.
Rząd przygotowuje nowy e-system, w którym listy polecone dostarczane mają być w formie cyfrowej – wiadomości e-mail. Jego głównym założeniem jest uproszczenie komunikacji pomiędzy obywatelami i państwem. Obecnie ta odbywa się głównie poprzez listy polecone, które w skali kraju kosztują ogromne sumy – przeciętny Polak wydaje na nie rocznie ok. 195 złotych…
Więcej dowiesz się u źródła >>Podatek od linków, czyli dlaczego reforma praw autorskich w UE powinna martwić programistów i każdego, kto korzysta z internetu?
Udostępniasz w internecie swój kod, a może inne projekty, filmy lub zdjęcia? Piszesz bloga i zdarza Ci się linkować do innych źródeł? Chcesz rozwinąć nową e-usługę obejmującą dostęp do treści? W takim razie powinieneś dobrze przyjrzeć się reformie praw autorskich w UE, która właśnie dociera do ostatnich faz legislacyjnych. Hasła takie jak “filtrowanie platform” czy “podatek od linków” mogą dawać pewne wyobrażenie problemu, ale tak naprawdę chodzi o zmianę zasad, które do tej pory były motorem rozwoju internetu.
TL;DR
- Zmiana prawa w UE jest na finiszu.
- Nowe prawo UE może nakazać stosowanie filtrów antypirackich w różnych serwisach.
- Filtry mogą zaszkodzić także programistom.
- Istnieje ryzyko wprowadzenia tzw. podatku od linków, co utrudni obieg informacji.
- Kolejne ważne głosowanie odbędzie się 20 czerwca. Czasu by poprotestować jest mało…
Bez dowodu i ubezpieczenia jednak w tym roku? Minister cyfryzacji ujawnia dokładny plan
Najpierw były plotki o czerwcu. Teraz jest mowa o październiku. Czy w 2018 roku nie trzeba będzie wozić przy sobie dowodu rejestracyjnego oraz ubezpieczenia OC?
Od kilku miesięcy w polskich mediach pojawiały się informacje mówiące o końcu obowiązkowego wożenia przy sobie dowodu rejestracyjnego samochodu oraz potwierdzenia zawarcia ubezpieczenia OC. Miało się to stać już na początku czerwca bieżącego roku, lecz przez problemy z Centralną Ewidencją Pojazdów i Kierowców data ta została przesunięta na czas nieokreślony. Teraz Minister Cyfryzacji jest bardziej konkretny…
Więcej dowiesz się u źródła >>Rząd Australii zmusza firmy do dostępu do zaszyfrowanych wiadomości
W Australii nastąpiła modernizacja prawa, na mocy której firmy technologiczne będą musiały udzielać władzom dostępu do zaszyfrowanych informacji. Zachodzi jednak obawa, że stworzy to furtkę dla hakerów.
Nowe przepisy mają na celu uzyskanie dostępu do zaszyfrowanych wiadomości w celu prowadzenia dochodzeń i zbierania dowodów przeciwko kryminalistom i terrorystom. Firmy technologiczne obawiają się, że nowe prawo stworzy to furtkę dla hakerów, którzy będą doprowadzać do exploitów szyfrowania i zagrażać bezpieczeństwu. Australijski minister ds. cyberbezpieczeństwa, Angus Taylor, twierdzi, że żadnych „bocznych wejść” dla hakerów nie będzie, ponieważ stosowane będą inne metody deszyfracji, ale nie przedstawił jasnych wyjaśnień na temat technologii i metod stosowanych do uzyskania dostępu do zaszyfrowanych wiadomości lub tego, czy nadzór będzie dotyczył również urządzeń mobilnych…
Więcej dowiesz się u źródła >>