Atrybucja w działaniach promocyjnych e-sklepu – jak uwolnić pełny potencjał performance marketingu?
Wraz z rozwojem rynku e-commerce zaobserwować można wzrost siły i znaczenia wielokanałowych programów sprzedażowych, jako najbezpieczniejszego kosztowo źródła pozyskiwania konwersji w e-sklepie. Realizacja działań promocyjnych w oparciu o technologię sieci afiliacyjnych bazuje już nie tylko na niszowych stronach tematycznych, witrynach z rabatami, cashbackach i mailingach, ale również powierzchniach portalowych, retargetingu, narzędziach generujących personalizowane oferty na stronie sklepu, czy blogosferze.
W tak rozbudowanych programach afiliacyjnych, obowiązujący jako standard model „last-click wins”, staje się ograniczeniem dla rozwoju kampanii. Atrybucja sprzedaży od „ostatniego kliknięcia” pozwala wprawdzie na sprawną deduplikację i ułatwia rozliczenia, ale jednocześnie uniemożliwia efektywne wynagradzanie kanałów inicjujących i asystujących w wygenerowaniu transakcji.
Jak zwiększyć aktywność wydawców?
Blogosfera
Przy założeniu efektywnościowego sposobu rozliczeń, model „ostatni zgarnia wszystko” wspiera niektóre grupy wydawców – takie jak strony z kuponami czy cashbacki – a demotywuje inne. Wydawcy plasujący się na wyższych pozycjach „lejka zakupowego”, budujący świadomość i zaangażowanie późniejszych klientów, mają niewielkie szanse na wygenerowanie prowizji na ostatnim etapie internetowych zakupów. Blogi i witryny tematyczne są zwykle na ścieżce konwersji wydawcami inicjującymi transakcję lub asystującymi w jej wygenerowaniu…
Czytaj więcej na: http://www.internetstandard.pl
Jak bezpośredni kontakt z klientem może usprawnić sklep internetowy?
Wdrożenie usługi CallPage na stronie umożliwia klientowi nawiązanie kontaktu z firmą lub sklepem za każdym razem, kiedy zajdzie taka potrzeba. Kiedy użytkownicy najchętniej zostawiają swój numer telefonu i proszą o kontakt? Czy ta wiedza może przyczynić się do usprawnienia oferty bądź samej witryny sklepu internetowego?
Sytuacje, w których klienci najczęściej korzystają z CallPage
Rozwiązanie oferowane przez firmę CallPage pozwala klientowi na zamówienie rozmowy z przedstawicielem firmy dowolnym wybranym przez siebie momencie. Znacznie usprawnia to proces kontaktu, ponieważ klient nie musi czekać na połączenie z konsultantem – co często ma miejsce w czasie korzystania z „tradycyjnej” infolinii…
Czytaj więcej na: https://www.emarketing.pl
E-commerce: wysoka pozycja w Google już nie atutem, a koniecznością.
Marketerzy nie mają złudzeń: rynkowa pozycja przedsiębiorstwa i szersze możliwości zwiększenia w nim swojego udziału są w znacznym stopniu uzależnione od jego pozycji w rankingu „królowej” wyszukiwarek. Dowodzą tego wnioski z aktualnej edycji badania HubSpot – State of Inbound 2017, zgodnie z którym już 61% specjalistów ds. marketingu z całego świata uważa usprawnienie pozycjonowania serwisów WWW za najważniejszy element swojej strategii.
Liczba haseł poszukiwanych każdego miesiąca w najpopularniejszej na świecie wyszukiwarce Google sięga nawet 100 miliardów. Nie sposób kwestionować tych wyliczeń analityków giganta z Mountain View, biorąc pod uwagę konkurencję na rynkach oraz tendencję wzrostową w obszarze nowopowstających przedsiębiorstw opierających swoją działalność na sprzedaży internetowej. Marketerzy mają więc ciężki orzech do zgryzienia starając się o zapewnienie swoim serwisom wysokiej pozycji wśród wyników wyszukiwania produktów i usług, jakimi zainteresowani są konsumenci.
Rośnie rynek, rosną wyzwania
Dobrze ilustruje to sytuacja w Polsce – jeszcze przed dziesięcioma laty liczba e-sklepów wynosiła mniej niż 3 tysiące, obecnie jest ich już ponad 20 tysięcy, zaś za pięć, sześć lat powinna przekroczyć próg 30 tysięcy…
Czytaj więcej na: http://di.com.pl