Posty sponsorowane, które Cię interesują – ustawienia reklam na FB
Na pewno zauważyłeś, że codziennie na Facebooku i Instagramie pojawiają się posty sponsorowane. Niektórymi z nich jesteś zainteresowany, ale czasem widzisz także takie, które w ogóle nie są związane z Twoimi preferencjami. Musisz wiedzieć, że masz wpływ na to, jakie treści reklamowe zostaną Ci wyświetlone. Zapoznaj się z ustawieniami swojego profilu.
Jak to działa?
Facebook stara się pokazywać swoim użytkownikom reklamy, które w największym stopniu ich zainteresują. Najczęściej pod uwagę brane są strony polubione przez Ciebie i Twoich znajomych, informacje z profilu FB i Instagrama, a także miejsca, w których się meldujesz. Duże znaczenie mają informacje, które podajesz podczas zakładania profilu. Niestety niektóre z pojawiających się treści mogą nie być dla Ciebie interesujące.
Dane demograficzne i zainteresowania
Gdy reklamodawca ustawia odbiorców reklamy, dokładnie określa, do jakiej grupy chce skierować komunikat.
Możesz sprawdzić, w jaki sposób Facebook widzi Twoje zainteresowania (uprzedzam, że pojawi się ich sporo), a także nimi zarządzać. Myślę, że kilka pozycji może Cię naprawdę zaskoczyć, sprawdź https://www.facebook.com/ads/preferences/ . Klikając wybrany obrazek, możesz zobaczyć przykładowe reklamy.
Jeśli nie zgadzasz się z podanymi zainteresowaniami, wystarczy, że najedziesz na obrazek i klikniesz usuń. Pamiętaj, że usunięcie niektórych zainteresowań, nie oznacza, że będziesz widział mniej reklam. Po prostu prawdopodobnie będą bardziej Ci odpowiadały.
Dane lokalizacji pozyskiwane są przez lokalizacje z profilu na Facebooku i Instagramie, używanie telefonu (GPS i usługi lokalizacji), a także połączenia z internetem (Adresy IP komputerów, tabletów, telefonów)…
Czytaj więcej na: https://redseo.pl
REKLAMY KONTAKTOWE NA FACEBOOKU I INSTAGRAMIE: GENEROWANIE LEADÓW Z MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH
Czasy, w których panowało przekonanie, że „social media nie sprzedają” na szczęście mamy już dawno za sobą. Coraz więcej marketerów przekonuje się, że reklamy w mediach społecznościowych mogą być doskonałym uzupełnieniem dla działań wyszukiwarce czy dla remarketingu w sieci reklamowej.
Z myślą o reklamodawcach chcących pozyskiwać wartościowe zapytania Facebook przygotował format Lead Ads (po polsku reklamy kontaktowe lub pozyskiwanie kontaktów). Naliczanie opłat przy tym typie reklamy jest dostępne jedynie w oparciu o wyświetlenia. Na pierwszy rzut oka wizualnie reklamy nie wyróżniają się niczym szczególnym od pozostałych formatów i zawierają tekst, nagłówek i opis w aktualnościach, a w kwestii kreacji mamy do wyboru pojedynczy obraz, pojedynczy film, karuzelę i pokaz slajdów. Dostępne przyciski z wezwaniem do działania to: Zarejestruj się, Wyślij wniosek, Pobierz, Sprawdź cenę, Więcej informacji, Zarejestruj się, Subskrybuj. Umiejscowieniami reklam zarówno na Facebooku jak i na Instagramie są wyłącznie aktualności. Różnice zaczynają się po kliknięciu reklamy, gdzie na potencjalnego klienta czeka opcjonalna karta kontekstowa, na której reklamodawca może zawrzeć dodatkowe informacje i podkreślić korzyści swojej oferty.
Czytaj więcej na: https://blog.verseo.pl
Snapchat z funkcją linkowania i filtrami głosu
Snapchat wprowadza kilka ważnych usprawnień. Firma poinformowała właśnie, że użytkownicy platformy mogą już korzystać z trzech nowych funkcji: Paperclip, Backdrops i filtrów głosu. Dodatki są dostępne zarówno w aplikacji dla Androida, jak i w programie napisanym z myślą o systemie iOS.
Pierwsza z nowych funkcji, Paperclip, pozwala na dodawanie adresów URL do snapów. Rozwiązanie było już wcześniej dostępne na platformie, ale mogli z niego korzystać tylko nieliczni. Teraz działa ono globalnie. Drugie rozwiązanie, Backdrops, umożliwia nakładanie różnych efektów na tło fotografii…
Czytaj więcej na: http://pclab.pl
3 nowości od Snapchata, o których warto wiedzieć
Snapchat udostępnił wczoraj aktualizację aplikacji, w ramach której pojawiły się trzy nowe funkcje. Dodawanie linków, zmiana tła oraz filtry głosu to nowości, które znajdziemy w aplikacji. Gdzie dokładnie je znajdziemy i jak działają? Sprawdźcie sami!
Niespełna dwa tygodnie temu pisaliśmy o wprowadzeniu Snap Map, czyli funkcji umożliwiającej wyświetlanie treści udostępnionych przez snapchatterów dla danych lokalizacji. Z założenia ma ona umożliwić odkrywanie nowych miejsc i odnajdywanie znajomych, ale w sieci nie brak wątpliwości na temat jej wykorzystania. Pojawiają się obawy, że rodzice będą mogli śledzić swoje dzieci, nauczyciele sprawdzą, gdzie wagarują uczniowie, eks partnerzy dowiedzą się gdzie i z kim spędzimy czas, a inni użytkownicy zobaczą gdzie nie zaprosiła ich paczka znajomych.
Trudno już w tej chwili już rozstrzygać czy przypuszczenia te się sprawdzą, bowiem funkcja dopiero zyskuje w Polsce na popularności. Jednak to nie jedyna rzecz jaką zechciał zaprezentować użytkownikom w ten wakacyjny czas Snapchat. Wczoraj pojawiła się aktualizacja aplikacji, w ramach której dodano trzy interesujące funkcje.
Pierwszą z nich jest dodawanie linków. Od teraz użytkownicy mają możliwość dodania hiperłącza do udostępnianych treści…
Czytaj więcej na: https://socialpress.pl