RODO: prawo do bycia zapomnianym może narazić firmy na duże straty. Kary za dane osobowe zarówno w cyfrowych bazach, jak i „na papierze”
Przedsiębiorcy najczęściej nie mają świadomości, że gigantyczne kary grożą za – wydawałoby się – niegroźne przewinienia, oraz że wprowadzone przez rozporządzenie regulacje dotyczą nie tylko cyfrowej dokumentacji – towarzyszące RODO „prawo do bycia zapomnianym” nakazuje na prośbę wyrażającego taką wolę usunięcie wszystkich jego danych personalnych zarówno z cyfrowych baz danych, jak i papierowych nośników typu wydruki e-maili a nawet luźnie notatki.
Prawo do bycia zapomnianym to rezultat sprawy wytoczonej przez Mario Costeja Gonzaleza hiszpańskiemu GIODO i hiszpańskiemu oddziałowi Google…
Czytaj więcej na: http://di.com.pl
Apple znowu pozwane
Japońska firma Emonster Inc., która jest właścicielem znaku towarowego „Animoji” właśnie pozwała Apple o użycie tego słowa do nazwania funkcji w iPhonie X.
Firma z siedzibą w Tokio złożyła pozew w środę przed amerykańskim sądem federalnym, pisząc w nim m.in.: „Apple podjęło świadomą decyzję, próbując zawłaszczyć tę nazwę.” Dyrektor generalny firmy, Enrique Bonansea, jest obywatelem USA, mieszkającym w Japonii…
Czytaj więcej na: http://www.chip.pl
ZUS sięga po pieniądze youtuberów
Każdy, kto reklamuje produkty w sieci, niezależnie od tego, czy robi to na własnym blogu, czy na kanale YT, jest w rozumieniu urzędu skarbowego osobą wykonującą zlecenie. Oznacza to, że taka osoba powinna odprowadzić od każdego zlecenia składkę ZUS, w zamian za to zyska możliwość odliczenia 20 proc. kosztów uzyskania przychodu.
O interpretację przepisów dotyczących wynagrodzeń youtuberów i influencerów zwrócił się serwis pośredniczący między nimi a firmami zlecającymi reklamę swoich produktów…
Czytaj więcej na: http://www.chip.pl
Prowadzisz sprzedaż? Od przyszłego roku wystawisz elektroniczny paragon
Szara strefa odpowiada nawet za 40 proc. luki w VAT. Straty budżetu z tego tytułu szacuje się na ok. 50 mld zł. Dlatego rząd wprowadza kolejne zmiany, które mają uszczelnić system. Jednym z elementów walki z szarą strefą jest wprowadzenie elektronicznych paragonów fiskalnych, co jest zaplanowane na 2018 rok. Trwają prace nad systemem, który pozwoli połączyć klienta z danymi. Wyzwaniem jest też opracowanie sposobu otrzymywania informacji o przesłaniu paragonu.
– Od przyszłego roku zamiast dostawać tradycyjny, papierowy paragon, każdy obywatel Polski będzie otrzymywał jego elektroniczną wersję…
Czytaj więcej na: https://mambiznes.pl