4 filary nowoczesnego sklepu internetowego. Podcast
Zastanawiałeś się, czym wyróżnia się nowoczesny sklep internetowy? Istnieją 4 składniki, bez których nie może się obyć. Dzięki nim Ty masz pewność, że Twój e-sklep stoi na stabilnym podłożu, a Twoi klienci czują się bezpiecznie podczas robienia zakupów i rezerwowania usług.
W czwartym odcinku podcastu e-fektywna FIRMA dowiesz się, na jakie elementy ofert platform e-commerce zwrócić szczególną uwagę. Dlaczego domena i hosting są takie ważne? Na czym polega działanie certyfikatu SSL? Czym jest responsywność oraz czy usługodawcy pomagają przedsiębiorcom w tworzeniu regulaminu sklepu internetowego?…
Więcej dowiesz się u źródła >Sposoby na zwiększenie wartości koszyka zakupowego
„A może frytki do tego?” Chyba każdy słyszał to zdanie i nie ma wątpliwości, która firma stosowała je jako element swojej komunikacji marketingowej. Ale taki zabieg to nie tylko chwytny slogan. Kryje się za nim o wiele więcej. Jest on jednym ze sposobów na powiększanie wartości koszyka zakupowego.
Techniki wpływania na wartość koszyka zakupowego znane były już od dawna. Jednak dopiero biznesy internetowe były w stanie w sposób bardzo precyzyjny odpowiedzieć na pytania o opłacalność takich rozwiązań. Amazon twierdzi, że techniki cross-sell i up-sell odpowiadają za 35% ich przychodów. Z wielu badań nad lojalnością wynika również, że łatwiej przekonać obecnego klienta do kolejnego zakupu niż pozyskać nowego klienta. Feedlink przekonuje, że już 5% inwestycja w utrzymanie lojalnego klienta może podnieść zyski z lojalnych klientów aż o 95%. Jak zatem wykorzystać te techniki do podniesienia przychodów i marżowości sprzedaży?…
Więcej dowiesz się u źródła >Wybór systemu magazynowego przy specjalistycznym e-commerce
Tworząc lub rozbudowując własną firmę należy bardzo dokładnie przemyśleć kwestie magazynowania produktów, szczególnie w przypadku specjalistycznego e-commerce. Dlaczego? Odpowiednio dobrany system magazynowania pomaga optymalizować procesy i zredukować koszty przedsiębiorstwa. Poza tym, decyzja dotycząca modelu stockowania produktów to najczęściej wybór na lata. Jakie są więc możliwości i który system jest najkorzystniejszy?
Zacznijmy od tego aby wyjaśnić, czym jest model logistyczny. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że jest to sposób zarządzania sprzedażą wraz ze zorganizowanym systemem przechowywania i wysyłki towarów do naszych klientów. Jednak wybór modelu logistycznego w kanale e-commerce, wcale nie jest takim prostym zadaniem. Ma na to wpływ kilka czynników…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak zaplanować strategię reklam Ads dla sklepu internetowego?
Reklamy w wyszukiwarce Google, czyli linki sponsorowane Ads uznawane są za jedną z najlepszych form reklamy dla sklepów internetowych. Pozwalają pozyskać wartościowy ruch, nowe leady, a w konsekwencji zwiększyć zyski ze sprzedaży.
Aby jednak reklamy Ads dla e- sklepu, przynosiły pożądane efekty, należy je odpowiednio zaplanować. Co to oznacza? Jaką strategię Google Ads zastosować dla biznesów e-commerce? Oto kilka uniwersalnych i ponadczasowych rad, które przydadzą Ci się niezależnie, czy prowadzisz sklep internetowy z elektroniką, odzieżą czy zabawkami…
Więcej dowiesz się u źródła >AMAZON. JAK REKLAMOWAĆ SIĘ NA PLATFORMIE I CZY WARTO?
Amazon jako jeden z liderów światowego e-commerce’u informował o chęci wejścia na polski rynek od kilku lat, mimo to odkładał tę operacje w czasie. Wraz z początkiem marca tego roku nadeszła chwila wyczekiwana przez sporą grupę retailerów handlu internetowego – wejście platformy do Polski. Choć od kilku lat Polacy mogli korzystać z Amazona za pośrednictwem niemieckiej wersji sklepu, to nie ma wątpliwości, że to zdarzenie znacząco wpłynie na sytuację polskiego e-commerce’u.
Początki bywają trudne. Po starcie polskiej wersji pojawiło się wiele dość negatywnych opinii – szczególnie w porównaniu do Allegro, gdzie wg analityków wiele produktów było tańszych. Musimy jednak pamiętać, że Amazon nie jest tylko jednym z największych sklepów internetowych współczesnego świata, ale również jednym z największych globalnych mediów reklamowych – po Google oraz Facebooku. Dlatego nie ulega wątpliwości, że firma będzie prowadziła dalsze prace, które w jak największym stopniu dostosują sklep do standardów ogólnoświatowych i otoczenia konkurencyjnego…
Więcej dowiesz się u źródła >Klienci e-sklepów narzekają na słabą obsługę
Jak stracić klienta i zrazić do siebie ludzi? To proste – fatalną jakością obsługi. Jak wynika z badania GlobalWebIndex, aż 3 na 5 osób podczas zakupów w sieci, najbardziej obawia się kiepskiej jakości serwisu. Niepewność budzi także słaba reputacja marki. Łaska klienta na pstrym koniu jeździ. Czy można go ujarzmić?
W hollywoodzkim hicie pt. “Jak stracić chłopaka w 10 dni” Benjamin Barry, grany przez Matthew McConaughey, robi wszystko, żeby zatrzymać przy sobie partnerkę, mimo że jej kapryśny charakter niejednokrotnie wyprowadza go z równowagi. Ta analogia doskonale pasuje do relacji między właścicielami sklepów online, a ich klientami. Dla jasności, to ci drudzy mają humorki…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak stworzyć strategię marketingową dla sklepu internetowego?
E-commerce to bardzo konkurencyjna branża. Jeśli chcesz wyróżnić się wśród konkurencji oraz zdobyć stałych klientów generujących zyski, potrzebujesz skutecznej strategii marketingowej. Nawet jeśli sprzedajesz znakomite i unikatowe produkty, nic na nich nie zarobisz, jeśli nikt się o nich nie dowie.
W tym artykule dowiesz się, jak samodzielnie możesz przygotować właśnie taką strategię marketingową dla swojego sklepu. Zapoznasz się także z przydatnymi kanałami reklamowymi, dzięki czemu będziesz w stanie ustalić, które sprawdzą się w Twoim przypadku…
Więcej dowiesz się u źródła >ZAKUPY ONLINE KOBIET. JAK I CO PANIE KUPUJĄ PRZEZ INTERNET?
Kobiety chcą kupować mądrze. Jak podaje serwis Ceneo.pl, 54% użytkowników porównywarki stanowią przedstawicielki płci pięknej. Z kolei według danych Mediapanelu Gemiusa, z Ceneo korzysta w sumie aż 47,3% polskich internautów. Najpopularniejszą kategorią wśród pań są smartfony, ale sporym wzięciem cieszą się również produkty dla dziecka.
Panie najczęściej przeglądają serwis na telefonach (aż 76,87% odsłon w ciągu ostatnich 30 dni zostało wygenerowanych przez kobiety za pośrednictwem telefonu). Ponad 30% kobiet korzystających z Ceneo jest w wieku 25-34 lata, drugą grupą (ponad 20%) są kobiety w wieku 35-44 lata, a trzecią (prawie 13%) 45-54…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak odzyskać porzucone koszyki zakupowe w swoim sklepie online?
Analizując statystyki naszych klientów prowadzących sklepy internetowe, jeszcze przed rozpoczęciem współpracy z nami pod kątem porzuceń koszyka, średnia liczba porzucanych koszyków wynosi około 65 %.
W tym artykule odpowiemy na pytania, jakie są główne powody takich sytuacji oraz w jaki sposób jesteśmy w stanie poprawić te statystyki. Przyjrzyjmy się również skutecznym strategiom pomagającym w rozwiązaniu tego dużej wagi problemu, przez który możesz tracić klientów, a w konsekwencji swoje zyski…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak prawo autorskie może zniszczyć Twój sklep internetowy?
Nie w każdej sytuacji prawo autorskie wspiera biznes jakim jest np. sklep internetowy. Brzmi to dziwnie, ale w zasadzie taką tezę mógłbym wysnuć z rozmów przeprowadzonych z niektórymi przedsiębiorcami.
Prawo autorskie od podstaw, czyli czym jest utwór?
Zacznijmy jednak od początku – diagnozując problem, ale też nie popadając w przesadnie prawne dywagacje. Otóż, prawo autorskie co do zasady chroni przede wszystkim utwór…
Więcej dowiesz się u źródła >