Allegro uruchamia Czat. Na początek – dla sprzedających
Czat jest dostępny dla sprzedających, którzy promują lub planują promować swoje oferty przez reklamy Allegro Ads. Jak podkreślają przedstawiciele serwisu trwają już prace nad wdrożeniem czatu dla klientów i partnerów Allegro.
Czat dla usługi Allegro Ads to pierwszy tego typu kanał kontaktu i pierwszy z wielu kroków zaplanowanych w strategii Customer Experience w Allegro do 2020 roku. – Chcemy, żeby kontakt z nami był bardziej dostępny. Tak, abyśmy mogli oferować pomoc w czasie rzeczywistym. Zależy nam, żeby nasza obecność i wsparcie były odczuwalne, a pomoc trafiona w punkt. Chcemy, aby kupujący mieli radość z transakcji, a sprzedający potrafili maksymalnie wykorzystać naszą platformę do rozwijania swojego biznesu – zaznacza Kornelia Musiałowska-Kałużna, Senior Customer Experience Manager w Allegro…
Więcej dowiesz się na: https://interaktywnie.com
Zakaz handlu w niedziele okazją dla sklepów online
O zakazie handlu w niedziele było już głośno od dłuższego czasu. W minioną niedzielę weszła ona w życie a jedynymi podmiotami mogącymi kontynuować sprzedaż w niedzielę są stacje benzynowe, apteki, lokale gastronomiczne oraz wszystkie sklepy, w których jedyną osobą obsługującą jest sam właściciel. Opinie na temat ustawy są podzielone a wszelkie dyskusje na ten temat charakteryzują niezwykle emocjonalne reakcje.
Jeszcze przed wprowadzeniem wolnych niedziel dla pracowników sklepów, przedsiębiorcy głowili się jak obejść nadchodzącą ustawę, w której aż kipiało od luk prawnych. Przykładowo markety Lidl i Biedronka planowały otwierać swoje sklepy w niedziele pod pretekstem świeżo wypiekanego pieczywa – w ustawie widniał bowiem zapis, że zakaz nie dotyczy piekarni, jednak plan szybko został zablokowany. Inną propozycję przedstawił właściciel polskiej sieci sklepów odzieżowych TOP SECRET, który swoje sklepy stacjonarne w niedziele chciał zamienić w tzw. showroomy, w których klienci mogliby jedynie przymierzać dostępny asortyment i kupować go później online…
Więcej dowiesz się na: https://www.freeline.pl
Jak marki wykorzystały zakaz handlu w niedzielę w swoich działaniach komunikacyjnych?
Czy specjaliści do spraw komunikacji wykorzystali okazję i skutecznie dotarli do konsumentów? Jakie strategie zostały wykorzystane? Czy zakaz handlu można przekuć w sukces marketingowy?
Art. 5 podpisanego dokumentu głosi:
„W niedziele i święta w placówkach handlowych:
- handel oraz wykonywanie czynności związanych z handlem,
- powierzanie pracownikowi lub zatrudnionemu wykonywania pracy w handlu oraz wykonywania czynności związanych z handlem– są zakazane.”
Prezydent ustawę podpisał symbolicznie, w niedzielę.
Co prawda przewidziano 32 wyjątki (obejmujące m.in. piekarnie, cukiernie, stacje benzynowe, kwiaciarnie…), niemniej Polacy będą musieli zmierzyć się z nową rzeczywistością dotyczącą weekendowych zakupów…
Więcej dowiesz się na: https://interaktywnie.com
(Nie) handlowa niedziela w e-commerce
Według szacunkowych danych w 2017 roku aż 54% Polaków korzystających z Internetu zrobiło zakupy za jego pośrednictwem. Wszystko wskazuje na to, że tendencja będzie rosnąć, szczególnie że liczba tradycyjnych dni handlowych uległa właśnie ograniczeniu.
Za nami pierwsza niedziela bez handlu. Wbrew obawom brak możliwości zakupu ulubionych towarów nie przyniósł niepokojów. Obostrzenie w długiej perspektywie z pewnością wpłynie na zmianę nawyków zakupowych konsumentów, którzy w poszukiwaniu dóbr udadzą się do Internetu. Co wobec takiej sytuacji powinni zrobić sprzedawcy? Przede wszystkim zainwestować większe środki w sprawne funkcjonowanie platform sprzedaży online, co pozwoli zwiększyć konwersję, a w rezultacie przełoży się na sukces biznesowy.
Niedziela bez handlu
Przypomnijmy, zgodnie z niedawno przyjętą ustawą 11 marca był pierwszą niedzielą, którą objął zakaz handlu. Z możliwości sprzedaży zostały wyłączone dwie niedziele w miesiącu, z pominięciem tych poprzedzających duże święta – Boże Narodzenie i Wielkanoc. Z czasem zakaz będzie intensyfikowany. Od 2019 roku zrobimy zakupy wyłącznie w jedną niedzielę miesiąca, a w 2020 roku obostrzenie obejmie każdy siódmy dzień tygodnia…
Więcej dowiesz się na: https://www.ideoforce.pl
8 i pół zasady dodawania linków wewnętrznych w sklepie internetowym
Linki wewnętrzne mają w e-commerce podwójne znaczenie: nie tylko ułatwiają poruszanie się po stronie (tzw. user experience – UX), ale też wspomagają pozycjonowanie serwisu (SEO). Jak je tworzyć, by osiągnąć efektywny kompromis? Czego się wystrzegać przy dodawaniu linkowania wewnętrznego w sklepie internetowym? Zapraszamy do lektury.
1. Linki w MENU górnym
Menu sklepu internetowego powinno być podzielone na odpowiednie kategorie i podkategorie, by użytkownicy mogli swobodnie poruszać się po stronie, a dotarcie do poszukiwanej grupy produktów nie zajęło więcej niż kilka sekund od momentu wejścia na stronę. Dobra struktura menu to również dobre linkowanie wewnętrzne opatrzone prawidłowymi Anchor’ami czyli tekstami opisującymi link. W pierwszym wierszu powinny znaleźć się główne kategorie, które dany sklep oferuje. W następnych zagłębieniach umieszczamy podkategorie – dodajemy tutaj grupy produktowe które wchodzą w skład naszej oferty, a dalej kolejne podkategorie jeżeli nasz sklep wymaga tylu zagłębień.
Więcej dowiesz się na: https://rocketmedia.pl
Linki zwrotne w optymalizacji aplikacji w sklepie (ASO)
Aplikacje na urządzenia mobilne stanowią obecnie jeden z segmentów rynku online o najwyższym stopniu rywalizacji. Kochamy nasze aplikacje, a na smartfonach i tabletach mamy przeciętnie około po 30 aplikacji, ale na co dzień używamy tylko niektórych.
Jak wynika z danych opublikowanych przez AppBrain w dniu 8 listopada 2017 roku, w sklepie Google Play dostępnych jest 3,5 mln aplikacji mobilnych, a większość z nich jest bezpłatna.
Najnowszy raport opublikowany przez App Annie (Globalna liczba pobrań aplikacji i wydatki klientów osiągają rekordowy poziom: Q3 2017) wskazuje na nieustanny wzrost dla 2 najważniejszych sklepów pod względem pobieranych plików i ilości czasu poświęcanego na aplikacje, co przedstawia następująca ilustracja 1 (rys. 1 App Annie Q3 2017)…
Więcej dowiesz się na: https://blog.majestic.com
Projektowanie doświadczeń klienta w e-commerce
Odpowiednie zaprojektowanie doświadczeń klienta w przypadku e-commerce dla wielu firm stanowi ogromne wyzwanie. Ogół doświadczeń nabywcy z marką działającą online jest niezwykle istotny z punktu widzenia samego klienta, z którym znacznie trudniej nawiązuje i buduje się relacje…
…nie mając możliwości bezpośredniego z nim kontaktu i wpływania na decyzje zakupowe poprzez działanie na zmysły. To właśnie możliwość bezpośredniego oddziaływania na wzrok, słuch, węch czy dotyk, stanowi jedną z największych przewag sprzedaży tradycyjnej nad sprzedażą online. Co zatem mogą zrobić sprzedawcy działający w sieci, by dorównać swoim stacjonarnym konkurentom i wygrać walkę o klienta poprzez customer experience.
Dlaczego sklepy tradycyjne mają przewagę w customer experience?
Jednym z największych wyzwań dla sprzedawców online jest brak możliwości skorzystania z niektórych narzędzi merchandisingu, które mają niebagatelne znaczenie dla projektowania doświadczeń klienta z marką, w każdym punkcie styku. Od wielu już lat pewne techniki są oczywiście z sukcesem wykorzystywane przez e-commerce, jednak w punktach tradycyjnych sprzedawcy mają znacznie większe możliwości stosowania zabiegów wprowadzających i utrzymujących klienta w odpowiednim nastroju, wpływając na jego decyzje zakupowe…
Więcej dowiesz się na: https://nowymarketing.pl