Jakie są korzyści posiadania bloga w sklepie internetowym?
Jeśli chcesz wiedzieć, jakie są korzyści posiadania bloga w sklepie internetowym, to ten wpis jest właśnie dla Ciebie. Przekonaj się, że warto blogować!
Właściciele sklepów internetowych bardzo często generują ruch poprzez wykupowanie płatnej reklamy oraz organizowanie promocji. Tymczasem istnieje jeszcze jedna droga, za której pomocą można zyskać nowych odwiedzających. Jest to prowadzenie bloga.
Blog, umiejętnie zarządzany, może skutecznie zwiększyć sprzedaż. W jaki sposób?
Wszystko zależy od konkretnego przypadku, gdyż poszczególne zalety blogowania są mniejsze bądź większe w kontekście różnych branż.
Blog firmowy to doskonała platforma do rozmów z potencjalnymi klientami, miejsce publikacji wpisów o ważnych wydarzeniach oraz szansa na dostarczanie wartości osobom szukającym rozwiązań na dręczące ich problemy.
Poniżej przedstawiam, jakie są korzyści posiadania bloga w sklepie internetowym. Koniecznie sprawdź tę listę, gdyż jestem pewien, że niektóre z wymienionych argumentów mogą skutecznie przekonać Cię do inwestycji w prowadzenie wartościowego bloga.
Korzyści posiadania bloga w sklepie internetowym – 10 zalet
1. Więcej odwiedzin.
Blogowanie przede wszystkim sprawia, że Twój sklep internetowy jest większy.
Ma więcej podstron, w dodatku są one tworzone cyklicznie. Tym samym rośnie liczba słów, które pojawiają się w poszczególnych częściach Twojego sklepu.
Dodawanie nowych postów rozrasta swoistą pajęczynkę wyrazów, jakie można zaobserwować na stronie. Dzięki temu zwiększa się szansa na to, że użytkownicy znajdą jakąkolwiek podstronę Twojego sklepu poprzez wyniki wyszukiwania.
Ponadto inne osoby mogą zamieszczać na swoich stronach odnośniki do Twojego sklepu. Zyskujesz linki zwrotne do bloga, które korzystnie wpływają na widoczność strony internetowej.
Sukces sklepu internetowego mierzy się także z udziałem liczby osób, które go odwiedzają i dokonują w nim zakupów, zatem pozyskiwanie dodatkowych wejść jest niewątpliwie jednym z największych plusów posiadania bloga.
2. Poprawa SEO.
Korzyści posiadania bloga w sklepie internetowym dotyczą również lepszej możliwości umiejętnego linkowania wewnętrznego.
Blogerzy zazwyczaj poruszają się w jednej niszy tematycznej. Niejednokrotnie tworzone przez nich artykuły w różnym stopniu dotyczą poprzednio dodanych wpisów.
W takich sytuacjach dobrze jest stosować linki wewnętrzne, które mogą służyć użytkownikom za odnośniki do powiązanych ze sobą tekstów.
Przyjrzyj się wpisom dodawanym na naszym blogu. Każdy z nich w treści ma od kilku do kilkunastu linków, które są ściśle związane z podobnymi tematycznie tekstami.
Pamiętaj, że możesz dodawać nie tylko linki w nowych artykułach. Równie dobrze da się edytować starsze podstrony w celu dodania do nich nowszych odnośników. Wszystko to ma na celu wytworzenie sieci tematycznych powiązań, które są korzystne dla SEO.
Korzyści posiadania bloga w sklepie internetowym dotyczą również tego, że masz możliwość dodania nowych typów danych strukturalnych, a dokładniej tych, które są ściśle powiązane z blogowaniem.
3. Możliwość udostępniania wpisów pomiędzy użytkownikami.
My, internauci, bardzo lubimy wartościowe materiały. Bardzo często dzielimy się nimi z innymi osobami za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Mowa o wszelkich poradnikach, artykułach, recenzjach, listach itp. itd.
Prowadząc bloga, masz platformę do zamieszczania tego typu tekstów. Tylko od Ciebie zależy, jak dużą wartość dla Twoich odwiedzających będą miały tworzone materiały.
Jeśli będą odpowiadały na potrzeby czytelników, wtedy istnieje spora szansa na to, że będą oni korzystali z funkcji „Udostępnij”, którą implementuje się na wielu blogach pod postacią różnego rodzaju przycisków social media.
Koniecznie zaopatrz swoją stronę w odpowiednie wtyczki służące do dzielenia się wartościowymi materiałami z innymi osobami. Na pewno przyczyni się to do wzrostu popularności Twojego sklepu…
Czytaj więcej na: http://mobiletry.com
Jak powinna wyglądać struktura poruszania się po sklepie internetowym?
Podstawą funkcjonowania sklepu internetowego jest właściwe pozycjonowanie i korzystanie z linków sponsorowanych AdWords. Sklep będzie wówczas widoczny w wyszukiwarce Google, a tym samym będzie przynosił pożądany zysk. Jednakże samo pozycjonowanie czy AdWords jest niewystarczające. Budowa sklepu musi być przejrzysta i funkcjonalna, by klienci mogli łatwo znaleźć poszukiwane produkty.
Nawigacja sklepu
Sklep powinien posiadać przejrzystą strukturę nagłówków.
Nowym klientom odpowiednia struktura pomoże w poszukiwaniach potrzebnych produktów, a wyszukiwarka Google wyszczególni najbardziej istotne elementy.
Nagłówki muszą posiadać właściwą hierarchię: od H1 poprzez H2, H3 i tak dalej. Częstymi przypadkami są niewłaściwe oznaczenia nagłówków, wprowadzane są nagłówki niskich rzędów, których nie poprzedzają nagłówki wyższe. Kolejnym ważnym elementem w strukturze sklepu jest mapa witryny. Mapa jest listą stron znajdujących się w sklepie. Sitemapa to kolejne ułatwienie dla klientów oraz informacja dla robotów Google o strukturze sklepu. Najczęściej stosuje się rozszerzenie XML jako mapę strony.
Format XML posiada listę adresów, ich znaczenie i preferowaną częstotliwością odwiedzin.
Każdy sklep powinien wykorzystywać narzędzia przekierowania, które ogranicza powielenie treści w obrębie sklepu. Każda ze stron musi posiadać unikatową treść i unikalne tytuły. Opisy fraz kluczowych i stron muszą zawsze odpowiadać treści. W przeciwnym wypadku roboty wyszukiwarki Google uznają podstronę za niedopasowaną do algorytmu i umieszczą sklep na dalekiej pozycji w wyszukiwarce.
Linkowanie wewnętrzne
Ułatwieniem dla klientów i robotów Google jest linkowanie wewnętrzne.
Prawidłowe linkowanie wewnętrzne pozwala przemieszczać się po stronie w jak najkrótszym czasie.
Czytaj więcej na: https://seo.ltb.pl
Przeniesienie sklepu internetowego na nową platformę a SEO
Ruch z naturalnych wyników wyszukiwania wyszukiwarki Google (ponad 97 % internautów w Polsce korzysta wyszukiwarki Google) jest dla większości serwisów oraz sklepów internetowych podstawowym źródłem odwiedzin.
W przypadku przenoszenia serwisu na nową platformę CMS istnieje duże ryzyko, że ruch generowany z wyszukiwarki zostanie w dużej części utracony. Nowa platforma CMS to nowa struktura adresów URL, nowa struktura linkowania wewnętrznego, inne nazwy kategorii, brak wszystkich podstron istniejących w poprzednim skrypcie itd. Wszystkie te zmiany przy braku odpowiedniej optymalizacji SEO będą powodowały spadek odwiedzin z naturalnych wyników wyszukiwania.
Wybór nowej platformy
Wybierając nową platformę należy uwzględnić jej funkcjonalność i konstrukcję pod względem optymalizacji SEO. Wiele systemów ma bardzo duże ograniczenia, pod względem możliwości wdrażania optymalizacji SEO, a same ustawienia w panelu CMS są do tego niewystarczające.
Możliwości platformy e-commerce, na które warto zwrócić uwagę:
- Przyjazne, opisowe adresy URL zawierające słowa kluczowe (nazwy kategorii, nazwy produktów, nazwy podstron informacyjnych).
- Unikalne adresy URL dla wszystkich podstron. Czyli każda kategoria, każdy produktu, strona informacyjna powinna posiadać tylko 1 wersję adresu URL.
- Schemat generowania meta tagów title oraz description powinien być konfigurowany z poziomu panelu CMS. Warto zwrócić uwagę, czy dodatkowo jest możliwość modyfikacji konkretnych podstron dla tych znaczników (np. dla wybranych kategorii).
- Możliwość edycji nagłówków H1 na podstronach kategorii (czyli nazwy kategorii).
- Możliwość dodawania opisów tekstowych kategorii z poziomu panelu CMS.
- Wbudowany mechanizm generowania sitemapy XML dla wszystkich podstron indeksowanych w naturalnych wynikach wyszukiwania (kategorie, produkty, artykuły, strony informacyjne).
- Konsola przekierowań 301. Pozwala na szybkie przekierowanie usuniętych stron kategorii, produktów na wybrane podstrony. Unikamy w ten sposób błędów 404.
- Możliwość zarządzania indeksowaniem z poziomu panelu CMS poprzez meta tag robots oraz link rel= “canonical”.
- Prawidłowa, domyślna organizacja indeksowania w serwisie (np. dla sortowania, filtrowania, paginacji).
- Wbudowana implementacja danych strukturalnych.
- Funkcjonalność pozwalająca na prowadzenie bloga (np. sekcji poradnikowej) w domenie sklepu…
Czytaj więcej na: https://digitalhill.pl
Przeniesienie sklepu internetowego na nową platformę a SEO
Ruch z naturalnych wyników wyszukiwania wyszukiwarki Google (ponad 97 % internautów w Polsce korzysta wyszukiwarki Google) jest dla większości serwisów oraz sklepów internetowych podstawowym źródłem odwiedzin.
Projekt graficzny, makiety
Jeżeli zmiana platformy będzie wiązała się z redesignem, to również na tym etapie konieczna jest współpraca ze specjalistą SEO. Często zdarza się, że przy projektowaniu makiet dla nowej wersji sklepu internetowego, nie są brane pod uwagę bardzo istotne dla SEO elementy widoczne na stronie.
Dobrą praktyką jest naniesienie na makiety uwag dotyczących wszystkich grup podstron. Poniżej przykładowe elementy na makietach, do których mogą być zgłaszane uwagi SEO.
Dla strony głównej mogą to być:
- Wskazanie miejsca na opis tekstowy, w wielu przypadkach bardzo istotny dla pozycjonowania strony głównej.
- Oznaczenie struktury nagłówków HTML (H1, H2, H3, …) i informacja jaką treść powinny zawierać.
- Uwzględnienie dodatkowych modułów poprawiających linkowanie wewnętrzne.
Dla stron kategorii:
- Wskazanie miejsca, gdzie powinien być wyświetlony nagłówek H1 oraz pozostałe nagłówki HTML.
- Wskazanie miejsca, gdzie powinien pojawić się opis tekstowy kategorii na określoną liczbę znaków. Warto zaproponować kilka miejsc i wskazać, które będzie najlepsze dla SEO.
Dla karty produktu:
- Wskazanie miejsca na rozbudowany opis tekstowy produktu (+ ewentualne dane techniczne, informacje dodatkowe w tabeli) w zależności od branży.
- Dodanie możliwości oceniania produktów, aby w wynikach wyszukiwania możliwe było prezentowanie danych strukturalnych z „gwiazdkami”.
- Uwzględnienie modułów na stronie poprawiających linkowanie wewnętrzne (np. breadcrumbs, podobne produkty, odnośniki do producentów).
Celem rekomendacji na tym etapie jest uwzględnienie od razu w szablonie elementów koniecznych do prowadzenia skutecznego SEO, bez konieczności modyfikowana go w późniejszych etapach. Niektóre zmiany mogą być trudne, kosztowne do wprowadzenia już na wersji testowej nowego sklepu internetowego.
Audyt SEO wersji testowej
Kiedy już nowa wersja sklepu internetowego pojawi się na wersji testowej, to konieczne jest wykonania dla niej audytu SEO. Wszystko po to, aby w momencie publikacji serwis był w pełni zoptymalizowany i aby można było dla niego prowadzić skuteczne pozycjonowanie.
Poniżej lista ogólna rekomendacji, które powinien taki audyt zawierać. Ogólna dlatego, że każdy serwis jest inny i rekomendacje powinny być przygotowywane zawsze po indywidualnej analizie, a nie na podstawie szablonu, schematu takiego dokumentu.
- Meta tagi title oraz description – odwzorowanie treści w tych meta tagach z aktualnej wersji sklepu internetowego o ile jest ona optymalna. Jeżeli element ten wymaga optymalizacji to rekomendacje powinny być szczegółowe i zawierać schematy generowania meta tagów dla wszystkich typów podstron indeksowanych w naturalnych wynikach wyszukiwania. Najważniejsze (czasem wszystkie) kategorie powinny posiadać indywidualne meta tagi title dostosowane na podstawie analizy słów kluczowych.
- Nagłówki HTML – sprawdzamy czy struktura nagłówków HTML jest wdrożona zgodnie z wcześniejszymi rekomendacjami (o ile były wykonane na makietach). Jeżeli tak nie jest, rekomendujemy nagłówki HTML dla wszystkich typów podstron (np. strona główna, kategorie, podkategorie, produkty, wpisy na blogu).
- Treść na stronie – niby oczywisty i bardzo ważny, ale niestety często jeszcze pomijany element optymalizacji SEO. Kategorie i podkategorie sklepów internetowych powinny posiadać unikalne, rozbudowane opisy tekstowe. Również podstrony produktowe powinny posiadać unikalne opisy. Czyli nie powinny być one takie same jak te udostępniane np. do serwisu Allegro, czy porównywarek cen. Dodatkowo warto rozbudować kartę produktu o dodatkowe elementy, które wyróżnią opis tego samego produktu w naszym sklepie internetowym względem konkurencji (np. opinie użytkowników, pytania o produkt). Warto w sklepie internetowym utworzyć sekcję typu: blog, poradnik, która będzie generowała dodatkowe wartościowe odwiedziny oraz będzie wspomagała linkowanie wewnętrzne.
- Indeksowanie – w naturalnych wynikach wyszukiwania powinny być indeksowane tylko podstrony, które będą miały na celu generowanie odwiedzin (m.in. kategorie, podkategorie, produkty, wybrane filtry produktów, strony producentów, strony informacyjne, sekcja poradnikowa). Uniemożliwiamy indeksowanie podstronom sortowania, zmiany widoku, paginacji, wynikom wewnętrznego wyszukiwania, itd.
- Linkowanie wewnętrzne – prawidłowa organizacja linkowania wewnętrznego jest bardzo istotna dla dużych serwisów (a sklepy internetowe przeważnie należą do takiej grupy). W odpowiedni sposób powinno być zorganizowane linkowanie wewnętrzne z każdej grupy podstron, aby korzystnie wpływało na pozycjonowanie. Należy również sprawdzić czy w treściach opublikowanych w nowej wersji serwisu nie pojawiają się odnośniki z poprzedniej wersji (np. w artykułach na blogu, na stronach informacyjnych).
- Grafika – szczególnie w przypadku sklepów internetowych ważna jest również prawidłowa optymalizacja grafik. Odpowiednie nazywanie plików graficznych oraz opisywanie ich w atrybutach ALT będzie miało wpływ zarówno na naturalne wyniki wyszukiwania, jak i pozycjonowanie zdjęć produktów w wyszukiwarce grafiki…
Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl
Strategie marketingowe w e-commerce
Prowadzącym sklepy internetowe przyświeca zwykle jeden główny cel – jak największa sprzedaż. Od siebie dodałbym przy tym tylko to, czego zwykle właściciele e-commerce nie wymieniają, czyli jak największa sprzedaż przy jak najniższym koszcie pozyskania. Tak czy inaczej, cel jest jeden – zysk, ale możliwe drogi do jego uzyskania są różne w zależności od wielu czynników. Jednym z nich jest staż, czyli to, czy nasz sklep sprzedaje już od wielu lat, czy może zaczynamy dopiero przygodę z e-commerce. Różnica tkwi w przyjętej strategii, której poświęcam swój dzisiejszy artykuł.
Otwieram nowy sklep internetowy
Entuzjastyczne podejście i wiele oczekiwań – takie zwykle jest nastawienie na początku. Okazuje się jednak, że, jak to zwykle na starcie bywa, potrzebne jest wiele pracy i jeszcze więcej środków na inwestycje. Trzeba wziąć pod uwagę te bardzo ważne elementy, gdyż na tych dwóch filarach – pracy i kapitału – opiera się długofalowa strategia. Zakładam, że e-sklep jest już przygotowany do sprzedaży, wypełniony towarem i w pełni skonfigurowany. Możemy więc działać na pełnych obrotach i pozyskiwać klientów.
Co więc jest nam potrzebne? Po pierwsze ruch w naszym serwisie, czyli wizyty potencjalnych klientów. Przyjrzyjmy się zatem sposobom, w jakie możemy generować ruch na witrynie komercyjnej.
Kampanie AdWords
Promowanie naszego biznesu powinniśmy rozpocząć od aktywności w wyszukiwarce. To bezwzględnie najbardziej efektywne medium do pozyskiwania nowych klientów, a przede wszystkim miejsce, w którym Twoja oferta trafia bezpośrednio do szukających. Tym bardziej, że dla e-commerce mamy w AdWords dedykowane kampanie Google Zakupy. W przypadku początkowego reklamowania się w AdWords rekomendowałbym pójście szeroko na produktach, zasięgu itp. przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze, jesteśmy nowi i musimy “pokazać się” potencjalnym klientom. Po drugie, zebrane obszerne dane o sprzedaży z kampanii pozwolą w szybszy sposób na jej optymalizację. Początkowo musimy też powalczyć z konkurencją na stawkach CPC oraz starać się zapewnić całodobowy budżet dzienny. Oprócz kampanii Google Zakupy, w pierwszych etapach zdobywania klientów rekomendowałby uruchomienie kampanii DSA, czyli dynamiczne reklamy w wyszukiwarce. O mnogich zaletach reklam tego typu przeczytamy w pomocy Google AdWords, a jedną z cenniejszych w tym momencie będzie możliwość dotarcia do szerszej grupy osób niż ta, do której możesz dotrzeć z kampanią kierowaną na słowa kluczowe. To tyle jeśli chodzi o początek działań w sieci wyszukiwania. Jednak w AdWords mamy do dyspozycji jeszcze sieć reklamową i tutaj rekomenduję wykorzystać inny atut – informacje o nowym sklepie. Reklamy graficzne mogą być kierowane tematycznie lub po słowach kluczowych w sieci reklamowej. Sprawdzajmy przy tym, jak duży jest współczynnik odrzuceń kierowanego w ten sposób ruchu i jeśli będzie on przekraczał 90-95%, szukajmy sposobów na jego obniżenie (zakładam, że nasz sklep ma więcej do zaoferowania niż tylko jedna podstrona…). Reklamowanie się w AdWords jest kluczowym elementem na starcie nowego e-sklepu i może przynieść wymierne zyski od pierwszego dnia działania. W tym wypadku warunkiem będzie również konkurencyjna oferta cenowa oraz bardzo dobrze przygotowany serwis, łącznie z obsługą klienta…
Czytaj więcej na: https://marketingdlaludzi.pl
Wtorek to najpopularniejszy dzień na zakupy online – pokazuje analiza RTB House
Polscy internauci częściej klikają w reklamy i dokonują zakupów online w dni powszednie niż w weekendy – najchętniej we wtorki po 20:00. Jak pokazują analizy danych kampanii prowadzonych przez firmę RTB House, podobne zachowania charakteryzują zagranicznych użytkowników. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się kreacje wyświetlane w godzinach wieczornych.
Zakupy nie są już zajęciem weekendowym. Dzisiejsi konsumenci częściej decydują się na odwiedziny w sklepach internetowych w dni powszednie, a zdecydowanie rzadziej w dni z reguły wolne od pracy.
Według danych RTB House z kilkudziesięciu rynków w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji i Pacyfiku, Afryce i na Bliskim Wschodzie szczególnie popularnym dniem na zakupy wśród internautów jest wtorek. Liczba kliknięć w reklamy wzrasta wtedy o 37 proc., a konwersji o 47 proc. w stosunku do soboty – najgorszego dnia zakupowego dla branży e-commerce…
Czytaj więcej na: http://www.marketing-news.pl