Z ostatniej chwili

Dlaczego kłamiemy w Social Media? Reklama LinkedIn. Czy to już koniec Facebook”a? Obrażanie w sieci

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

Dlaczego kłamiemy w mediach społecznościowych?

Z jakiego powodu decydujemy się na kłamstwo w social mediach? W jakich kwestiach zdarza się nam to najczęściej? Jakie mogą być tego konsekwencje?

Od dziecka uczymy się, że kłamstwo nie jest dobrym rozwiązaniem, gdyż prędzej czy później i tak wyjdzie na jaw. Ale czy zasada ta dotyczy także przestrzeni online i social mediów? To tam szczególnie zależy nam na jak najlepszym wizerunku, bo sami z doświadczenia wiemy, że obserwując profile innych szybko wyciągamy wnioski na temat ich osobowości i stylu życia. Wpisy i oznaczenia na Facebooku generują w nas poczucie, że dana osoba jest aktywna, prowadzi bogate życie towarzyskie. Zdjęcia na Instagramie dają nam wrażenie, że jej świat jest perfekcyjny – pięknie podane śniadanie, kolejny w tym roku wyjazd na wakacje i idealnie dobrana stylizacja czy makijaż. Krótkie wideo na Snapchacie pokazuje jak dobrze bawi się wśród swoich znajomych i intensywnie ćwiczy na siłowni. Ale czy tak jest naprawdę? Czy tak wygląda nasze życie? Co skłania nas do kłamstwa?

Od dziecka uczymy się, że kłamstwo nie jest dobrym rozwiązaniem, gdyż prędzej czy później i tak wyjdzie na jaw. Ale czy zasada ta dotyczy także przestrzeni online i social mediów? To tam szczególnie zależy nam na jak najlepszym wizerunku, bo sami z doświadczenia wiemy, że obserwując profile innych szybko wyciągamy wnioski na temat ich osobowości i stylu życia. Wpisy i oznaczenia na Facebooku generują w nas poczucie, że dana osoba jest aktywna, prowadzi bogate życie towarzyskie. Zdjęcia na Instagramie dają nam wrażenie, że jej świat jest perfekcyjny – pięknie podane śniadanie, kolejny w tym roku wyjazd na wakacje i idealnie dobrana stylizacja czy makijaż. Krótkie wideo na Snapchacie pokazuje jak dobrze bawi się wśród swoich znajomych i intensywnie ćwiczy na siłowni. Ale czy tak jest naprawdę? Czy tak wygląda nasze życie? Co skłania nas do kłamstwa?…

Czytaj więcej na: https://socialpress.pl

Nowe opcje targetowania reklam na LinkedIn

LinkedIn jest w głównej mierze używany do pozyskiwania kontaktów biznesowych, poszukiwania wartościowych pracowników (tak zwanego head huntingu) oraz szukania pracy. Dotychczas portal ten nie był chętnie wykorzystywany przez marketerów jako platforma reklamowa. Przyczyną był fakt, że LinkedIn nie udostępniał reklamodawcom zaawansowanych narzędzi, które dostępne były w pozostałych mediach społecznościowych, takich jak np. Facebook.

Od teraz jednak właściciele firm mają nowe możliwości docierania do odbiorców – wszystko dzięki nowym narzędziom to targetowania reklam na LinkedIn.

Opcje targetowania reklam na LinkedIn

Wraz z udostępnieniem nowego narzędzia pomagającego w docieraniu do odbiorców reklam na LinkedIn (nazywanego „Matched Audiences” – Dopasowani odbiorcy), reklamodawcy mogą skorzystać z trzech opcji targetowania…

Czytaj więcej na: https://www.emarketing.pl

Czy faktycznie Facebook się kończy?

Facebook jest wszędzie. Korzysta z niego 15,48 mln Polaków, co daje 64% wszystkich użytkowników Internetu. Choć na Facebooku znajdziemy wszystkie grupy wiekowe, nadal mocno nadreprezentowana jest tutaj młodsza część społeczeństwa, która od Facebooka się… odwraca.

Młodzi odwracają się od Facebooka

Kryzys wiary w Facebooka zauważa raport ARC Rynek i Opinia „25 trendów konsumenckich na 25-lecie”. Jednym z najważniejszych antytrendów jest odwrót od mediów społecznościowych. Aż 20% badanych pokolenia Y (ur. 1984-1997) deklaruje spadek zainteresowania korzystaniem z social mediów (oczywiście z Facebookiem na czele). Skoro od Facebooka i Instagrama odwracają się digital natives, to co będzie dalej? W ujęciu wszystkich grup wiekowych deklaracja spadku zainteresowania używaniem social mediów wynosi 9% badanych.

A przecież wydawać by się mogło, że codzienność bez przeglądania news feedu nie istnieje. W związku z tym fanpage marki nadal jest traktowany przez wielu marketerów jako najważniejszy kanał dotarcia do konsumentów w celu wejścia z nimi w dialog, lojalizowania ich, by na bieżąco śledzili nowości i działania marki. Czy aby na pewno to wszystko nadal działa?…

Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl

Gdzie najczęściej obrażamy innych w sieci? (raport)

W jakich miejscach najczęściej przekraczamy granice kultury w sieci? Czy czujemy się anonimowi? Przedstawiamy raport Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska na temat internetowej kultury obrażania.

Internet, z mediami społecznościowymi na czele, to przestrzeń do wyrażania swoich opinii i dyskusji. Często ulegając wrażeniu, że jesteśmy anonimowi pozwalamy sobie na wyrażanie emocji w sposób nie do końca zgodny z obowiązującymi normami. IAB Polska opublikowało raport z badania „Internetowa kultura obrażania?”, dla którego puntem wyjścia było ogólne podejście do kultury wypowiedzi, skali i sposobów przekraczania jej granic oraz wizerunku środków komunikacji. Przeprowadzono ankiety wśród użytkowników internetu oraz analizę treści, w ramach której pobrano próbkę wpisów internautów z trzech źródeł: serwisów społecznościowych, blogów, forów i komentarzy do artykułów na portalach. Zestawiono ze sobą wyniki z 2011, 2013 i 2016 roku. Jak wygląda obecnie sytuacja?

Na forach czujemy się zbyt swobodnie

Wbrew utartym przekonaniom odsetek wypowiedzi przekraczających granice kultury wciąż jest w internecie marginalny. Wedle pierwszej analizy, w zależności od badanych typów serwisów internetowych, około 0,5 do 0,9% postów przekraczało granice kultury. Kolejne badanie przeprowadzane dwa lata później wykazało podobny odsetek, natomiast już w 2016 roku widoczne były duże zmiany.

O ile we wszystkich pomiarach najniższy procent wpisów przekraczających granice kultury zanotowano w przypadku blogów (utrzymuje się on na poziomie poniżej 1%), dla społeczności wynik ten wzrósł nieznacznie i w listopadzie 2016 roku wyniósł około 2%. Wyraźny wzrost zanotowano natomiast w przypadku postów na forach i w komentarzach do artykułów (z poziomu około 1% w roku 2011 do prawie 5% w ostatniej fali), co może oznaczać, że czujemy się tam zbyt swobodnie, zapominamy o netykiecie i brak nam znajomości regulaminów…

Czytaj więcej na: https://socialpress.pl

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Filmy na TikToku będą jeszcze dłuższe. Co zrobić, żeby skutecznie prowadzić fanpage Instagram tagowanie produktów

Filmy na TikToku będą jeszcze dłuższe. Co zrobić, żeby skutecznie prowadzić fanpage? Instagram tagowanie produktów

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0] Filmy na TikToku będą jeszcze dłuższe. Czy YouTube ma …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA