Krzyż obok lajka i wrr na Facebooku? Kryzysom nie będzie końca…
Kryzysy w social mediach zawsze mile widziane – dobry dodatek do kawy i temat żartów. Jednak tym razem z żartami trzeba uważać, bo kryzys(ik) dotyka kwestii religii. Nie chodzi jednak o prześladowania użytkowników serwisów społecznościowych zrzeszających chrześcijan, żydów czy muzułmanów – sprawa dotyczy symboli umieszczanych w reakcjach na FB. W czerwcu na jakiś czas pojawiła się tam Duma kojarzona ze środowiskami LGBT. A skoro tak, to może czas wstawić i Krzyż? Gdyby do tego doszło, atmosfera w społecznościówce mogłaby się poważnie zagęścić…
Krzyż obok lubię to, ha ha i wrr? Część chrześcijan pewnie szybko się skrzywi i stwierdzi, że to obraza uczuć religijnych. Bo mówimy o ważnym symbolu, świadectwie wiary, a nie jakiejś zabawie w zaczerwienione czy uśmiechnięte buźki. Sęk w tym, że dyskusji na ten temat nie wywołali żartownisie, środowiska lewicowe, które chciały zadrwić z czyichś przekonań – ten wątek nakręcili sami chrześcijanie. A zaczęło się od tęczowego przycisku.
Kilka tygodni temu wśród reakcji na Facebooku pojawiła się „Duma”, tęczowy znak, który miał być symbolem poparcia dla środowisk LGBT. Jedni się ucieszyli, drudzy zaciskali nerwowo zęby i pięści, jeszcze inni byli bliscy przeoczenia tego wydarzenia. Zaliczam się do tej trzeciej grupy – gdybym nie przeczytał gdzieś, że Facebook znowu idzie na ideologiczną wojnę, że tęczowy znaczek to cios wymierzony w tradycyjne wartości albo symbol walki o lepsze jutro, pewnie nie zwróciłbym na to uwagi. Znowu miałem jednak okazję, by podrapać się w głowę i zadać po cichu pytanie „o czym rozprawiają ci ludzie?”…
Czytaj więcej na: http://antyweb.pl
Czy Facebook może śledzić naszą aktywność w sieci? Okazuje się, że tak
Kilka dni temu w kalifornijskim sądzie zapadł wyrok w sprawie śledzenia działań użytkowników Facebooka pomimo wcześniejszego wylogowania się z serwisu. Decyzja sądu może wydawać się jednak nieco zaskakująca, gdyż uznano, iż nie ma podstaw, aby uznać portal winnym. Dlaczego?
Facebook, z którego korzysta już więcej niż dwa miliardy ludzi, gromadzi niezliczone ilości danych. Dostarczają je zarówno sami użytkownicy podczas zakładania konta oraz aktywnego działania w serwisie, jak i zbiera je sam portal. Co więcej, chętnie logujemy się za pomocą facebookowego konta do innych serwisów oraz dodajemy odnośniki do niego na zewnętrznych stronach. Na firmowych www coraz częściej możemy dostrzec ikonę portalu oraz szybką możliwość polubienia fanpage’a. Wydaje się to bardzo wygodnym rozwiązaniem, ale i wiąże się z pewnymi konsekwencjami…
Czytaj więcej na: https://socialpress.pl
Jak prowadzić firmowy Instagram i zwiększyć liczbę obserwujących
Dziś dowiesz się, jak prowadzić firmowy Instagram. Poznasz sprawdzone sposoby na zwiększenie liczby obserwujących. Słowem: co robić, by profil zdobywał popularność i budził emocje. Gotowy?
Pozwoliłem sobie na mały eksperyment i o napisanie artykułu poprosiłem Mateusza Jaszaka – świetnego Instagramera oraz osobę, która odpowiada za komunikację wielu marek w tym kanale. Bardzo cenię jego umiejętności, stąd ten artykuł. Dawno nie było u mnie wpisu gościnnego. Daj znać, co sądzisz o tym, by pojawiało się ich więcej.
Co publikować na Instagramie
Po pierwsze, daj innym coś od siebie. Chodzi nie tylko o świetnie skomponowane zdjęcia, ale także posty, które dają wartość obserwującym. Poznałeś szwedzki i chcesz uczyć innych? Na pewno znajdziesz ludzi, którzy są w trakcie lub chcą uczyć się, ale nie znaleźli motywacji do nauki.
Przykład? Wyjaśnij użytkownikom Instagrama, co znaczy „Glush”. Wykorzystaj fotografię topniejącego śniegu z morzem w tle i nanieś to słowo na zdjęcie, a w opisie tłumaczenie.
Drugi przykład. Potrafisz robić drinki? Pokaż swoją pasję w atrakcyjny sposób jak @tipsybartender.
Sprawdź ile osób obserwuje jego profil. Nieźle, co?
Wykreuj własny styl
Wypracuj własne metody fotografowania, edycji i trzymaj się tego. Nie wszystkie zdjęcia muszą być przygotowane w ten sam sposób. W 3 zdjęciach może dominować kolor niebieski, potem w kolejnych 3 czerwony, itd., a następnie wróć do niego lub stwórz inny wzorzec publikowanych postów. Najważniejsze jest to, aby odbiorca znalazł schemat na Twoim profilu…
Czytaj więcej na: http://arturjablonski.com