Z ostatniej chwili

Nie daj uciec klientowi, czyli technika remarketingowa! Pliki produktowe pomogą Ci w budowaniu wizerunku sklepu internetowego

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

Jak nie dać klientowi uciec i zwiększyć sprzedaż? Skuteczne techniki remarketingowe

Powszechnie znana prawda marketingowa mówi, że taniej jest utrzymać klienta niż pozyskać nowego. W każdej strategii reklamowej koncentrującej działania wokół tej grupy użytkowników, która zna Twoją ofertę i/lub z niej skorzystała, powinno znaleźć się miejsce dla remarketingu w Google AdWords. Narzędzie to możesz w sposób efektywny wykorzystać na drodze do zwiększenia sprzedaży.

Remarketing w Google AdWords to rodzaj działań reklamowych kierowanych do użytkowników już znających Twoją stronę, produkty i usługi. Stanowi przez to lepsze źródło dotarcia do segmentu odbiorców, który będzie bardziej skłonny skorzystać z Twojej oferty niż klienci pozyskiwani bezpośrednio z wyszukiwarki. Aby osiągnąć ten cel, Google AdWords oferuje kilka interesujących opcji.

AKTYWUJ REMARKETING W WYSZUKIWARCE

Większość użytkowników poszukujących produktu lub usługi swoje pierwsze kroki kieruje do wyszukiwarki Google i przy jej pomocy szuka odpowiedniej oferty. Znikoma jest jednak liczba tych, którzy już po jednej wizycie na stronie decydują się na zakup lub zostawienie danych. Marketerom z pomocą przychodzą listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce (RLSA – Remarketing Lists for Search Ads), które umożliwiają skierowanie reklam na stronę z wynikami wyszukiwania Google do osób, które już odwiedziły Twoją witrynę. Warunkiem skorzystania z tej opcji jest zebranie co najmniej 1000 użytkowników na liście remarketingowej.

Plusem stosowania RLSA jest możliwość wyświetlania reklam w odpowiedzi na bardziej ogólne słowa kluczowe, które przy standardowej kampanii linków sponsorowanych w wyszukiwarce nie dają zadowalających efektów. W ten sposób zwiększysz swój zasięg, nie tracąc przy tym na jakości ruchu sprowadzanego na stronę, i jednocześnie przywrócisz na ścieżkę zakupową tych użytkowników, którzy z niej zboczyli lub chwilowo zapomnieli, że jakiegoś produktu lub usługi poszukiwali. Zachęć ich do dokonania zakupu przez specjalnie skrojone teksty reklam. Zwróć się do użytkownika bezpośrednio z pytaniem: „wciąż szukasz…?”, „jeszcze nie znalazłeś…?”. W ten sposób przykujesz jego uwagę i przypomnisz mu, że już odwiedził Twoją witrynę w poszukiwaniu usługi lub produktu.

WALCZ Z PORZUCANIEM KOSZYKA

Każdy reklamodawca spotkał się z niepożądanym zjawiskiem porzucania koszyka przez użytkowników, których od złożenia zamówienia dzielił zaledwie krok. Na szczęście dzięki Google AdWords transakcje, które nie doszły za pierwszym razem do skutku, nie są stracone – do użytkowników, którzy nie sfinalizowali zakupu, można skierować kampanię remarketingową i przypomnieć im o dokończeniu procesu. Warto pamiętać, że osoba, która znalazła się już na końcowym etapie ścieżki zakupowej, z większym prawdopodobieństwem zostanie Twoim klientem – dokona zakupu.

Reklamy w ramach kampanii remarketingowej mogą się wyświetlać na stronach sieci reklamowej, w tym YouTube.com i mogą przybrać formę graficzną, tekstową lub wideo. Aby skorzystać z tej opcji, należy zebrać listę użytkowników, którzy porzucili koszyk. Gdy liczebność listy przekroczy 100 osób, reklamy zaczną się wyświetlać. W reklamach mających przywrócić użytkownika na Twoją stronę warto umieścić kod rabatowy lub informację o darmowej dostawie. Komunikaty na pewno przykują jego uwagę. Taki bonus będzie dodatkową korzyścią dla użytkownika, który nie dość, że kupi produkty, których wcześniej szukał i potrzebuje, to ma szansę otrzymać je taniej…

Czytaj więcej na: http://edytawsol.pl

Jak można budować wizerunek e-commerce przy pomocy plików produktowych

Aspektów, które należy wziąć pod uwagę, budując lub rozwijając e-commerce, jest bardzo wiele. Nie ma jednej prostej drogi, która w bezpieczny i efektywny sposób poprowadzi nas do sukcesu.

Konieczne jest dokładne przeanalizowanie szans i zagrożeń e-biznesu. Zaplanowanie szczegółowego planu podróży, która jest wyjątkowo trudna i pełna wyzwań. To niezbędny element prowadzenia sklepu internetowego. Jedną z kluczowych ról w e-commerce odgrywa wizerunek. Ten też można budować na wiele sposobów. Między innymi poprzez dobrze zoptymalizowany plik produktowy.

Prezentacja produktu wpływa na wiarygodność e-sklepu

Dobry wizerunek żyje w zgodzie z wiarygodnością. Będąc godnym zaufania e-sklepem, możemy być pewni, że wyobrażenie o poziomie obsługi w naszym sklepie będzie odpowiednio wysokie. Jak w takim razie tę wiarygodność budować? Co zrobić by postrzegano nasz e-biznes jako ten godny zaufania?

Jedną z bardzo dobrych praktyk, dzięki której wykreujemy nasz wizerunek, jest promowanie oferty sklepu poprzez płatne źródła reklamy. Tylko koniecznie trzeba zadbać o detale, to właśnie one robią różnicę i wyróżniają sklep na tle konkurencji. Najłatwiej i najszybciej jest kontrolować jakość danych dotyczących produktów poprzez dobrze zoptymalizowany plik produktowy. Można wyróżnić parę elementarnych cech wzorcowego pliku produktowego. Będą to przede wszystkim: zawarcie w nim wiarygodnych informacji, ich częsta aktualizacja oraz szczegółowość cech fizycznych i chemicznych. Niezwykle ważna jest także trafna nazwa produktu. To bezpośrednio przełoży się na większy zasięg (piszmy, że sukienka jest czerwona, a nie karmazynowa). Musimy także pamiętać o właściwym zakwalifikowaniu produktu do odpowiedniej kategorii.

Wówczas możemy w pełni kontrolować ekspozycję produktów w różnych źródłach ruchu i monetyzować go z wysokim współczynnikiem konwersji. Prezentacja produktu jest zależna od miejsca, w którym będzie reklamowany. W każdym z tych miejsc (np. AdWords czy Facebook) panują nieco inne warunki, poruszają się w nim inni użytkownicy i przede wszystkim zwracają na co innego uwagę. W porównywarce będą szukać cen, w Google najlepiej dopasowanych wyników a na Facebooku angażującej treści. Jak w takim razie zadbać o to, by nasza oferta wyróżniała się w każdej reklamowej przestrzeni. Z dobrze z optymalizowanym plikiem xml będzie o wiele prościej…

Czytaj więcej na: http://nowymarketing.pl

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Zakupy w sieci coraz bardziej niebezpieczne. Polscy konsumenci w Internecie najwięcej wydają na obuwie. Optymalizacja konwersji

Zakupy w sieci coraz bardziej niebezpieczne. Polscy konsumenci w Internecie najwięcej wydają na obuwie. Optymalizacja konwersji

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0] Zakupy w sieci coraz bardziej niebezpieczne. Polska na szarym …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA