Jak z sensem działać w e-commerce?
Chcesz skutecznie sprzedawać przez internet? Nie obstawiaj tylko jednego kanału sprzedaży. Obstaw kilka. Nie bój się przy tym mediów społecznościowych i poważnie pomyśl o marketplace’ach.
W czasach, w których rządzi wielokanałowość, selektywne patrzenie na sprzedaż, może zakończyć się upadkiem. Oto kilka rad, jak sprzedawać z sensem…
Więcej dowiesz się u źródła >>Polskie sklepy internetowe nie są otwarte na sprzedaż za granicę. Jak to zmienić?
Choć co drugi internauta na świecie robi zakupy w sieci, polski udział w światowym rynku e-commerce nie jest zbyt duży. Dlaczego tak się dzieje? Na to pytanie odpowiada badanie przeprowadzone prze PayPal.
Mało kto kupuje w Polsce
Z badania przeprowadzonego przez PayPal i Ipsos wynika, że 55% internautów z 31 państw przyznało, że robi zakupy online. Jednak niewielu z nich decyduje się na zakupy w naszym kraju…
Więcej dowiesz się u źródła >>Większość e-sklepów działa na zagranicznych rynkach, ale sprzedaje tam niewiele
Wartość polskiego rynku e-commerce sięgnie w tym roku blisko 50 mld zł, a w 2020 roku – już 70 mld zł. To wciąż prężnie rosnący segment sprzedaży, odpowiadający dziś za 7 proc. zakupów przy globalnej średniej na poziomie 10 proc. Polskie e-sklepy w większości są już obecne na zagranicznych rynkach, ale stawiają pierwsze kroki jeszcze dość ostrożnie. Sprzedaż zagraniczna stanowi zaledwie 6 proc. wartości ogółu sprzedaży – wynika z najnowszego raportu „Wyzwania e-commerce”, przygotowanego przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy. Warunkiem sukcesu za granicą jest dobre przygotowanie i dostosowanie działalności do wymagań zagranicznych klientów.
Z raportu Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy wynika, że 65 proc. polskich firm z branży e-commerce działa już na zagranicznych rynkach. Główny kierunek to Europa Środkowa i Zachodnia – ponad połowa przedsiębiorstw (58 proc.) jest tam obecna ze swoimi usługami, zaś jedna czwarta (26 proc.) rozwija działalność w Europie Wschodniej. Tylko co dziesiąta firma działa na rynku azjatyckim, 6 proc. w Stanach Zjednoczonych i 5 proc. na Bliskim Wschodzie…
Więcej dowiesz się u źródła >>7 szybkich i prostych porad dla optymalizacji kampanii produktowych
Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się jak zwiększyć zyski? Wykorzystujesz do sprzedaży towaru reklamę produktową Google Ads? Dobrze zoptymalizowana kampania PLA pozwoli utrzymać Tobie odpowiedni poziom marży i zmniejszyć koszty prowadzenia sklepu internetowego. Klient szybciej znajdzie produkt, który odpowiada jego indywidualnym potrzebom, a Ty mniej wydasz na marketing sklepu internetowego. Jeżeli nie wiesz, czym są Zakupy Google albo dopiero zamierzasz rozpocząć swoją przygodę z kampanią produktową, to zachęcam do subskrybowania kanału Redseo na Youtubie.
1. Strategia ustalania stawek
Google Ads daje możliwość zdecydowania według, jakiej strategii ustalania stawek chcesz się rozliczać. Dobór będzie zależał od ustalonego marketingu dla sklepu internetowego (celu) i budżetu oraz umiejętności, i czasu. Będziesz wybierał spośród dwóch rodzajów ustalania stawek…
Więcej dowiesz się u źródła >>Którym e-sklepom ufają internauci? Poznaj wyniki najnowszego rankingu
45 marek znalazło się w najnowszym Rankingu Zaufanych Sklepów w roku 2018. Już po raz 9. nagrodzono e-sklepy, które przez ostatni rok w ankietach posprzedażowych zdobyły najwięcej pozytywnych opinii kupujących.
Tytuł Zaufanego Sklepu 2018 roku przyznano sklepom internetowym w 14 kategoriach. Zdecydowana większość to kategorie, które na co dzień są dostępne w serwisie Ceneo.pl. Szansę na pojawienie się w rankingu miało ponad 4500 sklepów…
Więcej dowiesz się u źródła >>Nowe funkcjonalności w kampaniach produktowych
Reklamy produktowe to obowiązkowa pozycja wśród usług Google dla wszystkich prowadzących biznes e-commerce. Twoje produkty prezentowane za pomocą zdjęć, ceny, opisu i nazwy sklepu w szybki i łatwy sposób dotrą do Twoich potencjalnych klientów. Zwiększając przy tym ruch i ilość konwersji w Twoim sklepie.
Poniżej prezentujemy jak wygląda obecnie reklama produktowa w sieci wyszukiwania Google. Więcej produktów oferowanych znajdziecie w zakładce Zakupy. Istnieje również możliwość zawężenia ilości produktów przy pomocy filtrów, możemy odnaleźć interesujący nas produkt po cenie lub sprzedawcy…
Więcej dowiesz się u źródła >>W ciągu 8 lat handel w internecie osiągnie 40 proc. całkowitej sprzedaży w skali globalnej
Personalizacja, customer experience, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe oraz analiza big data to główne czynniki, które w nadchodzącym czasie będą w największym stopniu decydować o kierunku rozwoju e-commerce. Do jej rozwoju przyczyni się również wprowadzony w marcu zakaz handlu w wybrane niedziele oraz rosnący udział kanału mobilnego, z którego na koniec tego roku może już pochodzić 70 proc. ruchu w sprzedaży internetowej.
E-commerce to dzisiaj bardzo nośny temat. Zakupy online z pewnością będą się rozwijać, i to bardziej dynamicznie niż do tej pory. Szacuje się, że w przeciągu najbliższych 8 lat około 40 proc. całkowitej globalnej sprzedaży będzie już realizowane poprzez kanały online. Niemniej przez najbliższych kilka lat z pewnością będzie towarzyszył temu także rozwój handlu tradycyjnego, szczególnie w Polsce, gdzie mamy duże przywiązanie do tradycyjnych zakupów w sklepach – powiedziała agencji informacyjnej Newseria Biznes Ewa Białek, dyrektor Biura Handlu i Usług w DNB Bank Polska podczas konferencji Liderów Rynku Handlu i Usług Banku DNB…
Więcej dowiesz się u źródła >>