Z ostatniej chwili

Jak personalizować newslettery – poradnik

Niedopasowanie treści do oczekiwań odbiorcy to jeden z większych grzechów, jakie dziś popełniają marketerzy. Skrzynki mailowe już dawno przestały być ogólnodostępne. Coraz częściej mail postrzegany jest jako prywatne miejsce, do którego adres znają tylko wybrani.

Personalizować mailingi i newslettery! Dodatkowo pamiętać o unikalnych i użytecznych, a ponadto atrakcyjnych treściach. A już na sam koniec – cały czas mieć z tyłu głowy, że każdy adres e-mail, którego otrzymałeś, jest adresem Twojego czytelnika, odbiorcy czy klienta. Pamiętaj, że piszesz do człowieka, zwłaszcza wtedy, gdy mailing wysyłasz przez któryś z dedykowanych do tego systemów.

Kilka trików na to, aby mailing wysłany z systemu był jak list w kopercie!

Zacznijmy od koperty, mailing możesz spersonalizować bowiem już na jego pierwszej, wierzchniej warstwie. Wszak personalizacja nie dotyczy tylko treści, ale i:

  • nazwy nadawcy,
  • e-maila nadawcy,
  • tematu wiadomości,
  • preheadera.

Każdy z tych elementów może być bardziej atrakcyjny, jeśli opracujesz go mniej szablonowo i wykorzystasz informacje, które masz o Twoim odbiorcy. Bo to właśnie powyższe elementy decydują o tym, czy otworzy on maila od Ciebie, czy też nie.

Jeśli po otwarciu skrzynki odbiorca zobaczy maila:

… to musiałby być w długiej kolejce do dentysty, żeby go otworzyć. Jeśli nie jest… to raczej tego nie zrobi.

Gdyby jednak po otwarciu skrzynki zobaczył maila:

… jest dużo większa, szansa że zaciekawisz go swoją ofertą.

Jak jeszcze można personalizować mailingi?

1. Po imieniu

Imię to jeden z najczęstszych elementów wykorzystywanych do personalizacji. Jest jednak bardzo skuteczny, bo przyciąga uwagę odbiorcy. Możesz je wstawić w powitaniu (np. Witaj, Janku) czy też w treści wiadomości (np. W tym miesiącu przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie, Szymku, wyjątkowe oferty i promocje). Systemy do e-mail marketingu pozwalają na automatyczną odmianę imion przez przypadki, co sprawia, że użyte imię jest od razu w odpowiedniej formie.

To, co ważne w tej personalizacji, to aby nie przesadzić. Jeśli w każdym zdaniu dodawać będziesz imię Twojego odbiorcy, stanie się to sztuczne i uciążliwe, a ponadto czytelnik może uznać, że spoufalasz się aż nadto. Więc subtelnie i z rozwagą, lecz po imieniu…

Fragment artykułu, więcej przeczytasz na: http://nowymarketing.pl

O Legiobiznes.pl

Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Unikanie cyfr w adresach URL. Zgłoś swój startup blockchainowy! Zrób sobie www, programy. Pomysł na wpisy na blogu. Zwiększamy ruch na blogu

Czy warto unikać cyfr w adresach URL? Adres URL  (ang. Uniform Resource Locator) to nic innego, …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DARMOWE OGŁOSZENIA