Opisy produktów na stronie – jak robić to dobrze?
Treści (w tym opisy produktów), które umieszczamy na stronie to jeden z najważniejszych czynników wpływających na to jakie miejsce nasza domena będzie miała w wynikach wyszukiwania. Zdanie „content is a king” nie wzięło się przecież znikąd. W jaki sposób warto zatem zadbać o nasz content na stronie, aby przynosił zamierzony efekt?
Czemu treści są tak ważne?
To je głównie oceniają roboty Google, kiedy klasyfikują naszą witrynę jako wartościową bądź bezwartościową. Dobre teksty, poprawnie użyte słowa kluczowe i odpowiednie linkowanie może zdziałać cuda. Dzięki dbaniu o content możemy znaleźć się na samym szczycie wyników wyszukiwania, a czy nie o to właśnie chodzi każdemu, kto prowadzi własną stronę internetową?…
Więcej dowiesz się u źródła >>Jak wykorzystać sezonowość w e-commerce?
Rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się obszarów. Według danych PBI/Gemius odsetek internautów, którzy dokonują transakcji online wciąż rośnie. Do połowy 2019 r. ponad 60 proc. respondentów zadeklarowało, że dokonało zakupu przez internet. To wymarzona sytuacja dla właścicieli firm działających przede wszystkim w sieci. Jednak prowadzenie takiego biznesu może wiązać się z ryzykiem, jakim jest sezonowość na rynku.
Czym jest sezonowość?
Sezonowością w e-commerce możemy określić czas w roku, kiedy konsumenci są bardziej skłonni do robienia zakupów lub wręcz przeciwnie, czyli powstrzymują się od dokonywania transakcji. W zależności od oferty danego biznesu możemy rozróżnić kilka okresów, kiedy sprzedaż wzrasta lub spada. Przed nami ostatni kwartał tego roku, jest to pora, kiedy marki mają kilka okazji, aby zwiększyć przychody…
Więcej dowiesz się u źródła >>Połowa Polaków kupuje w zagranicznych sklepach internetowych
Już połowa polskich internautów odwiedza zagraniczne sklepy, ale kupuje w nich w inny sposób niż u krajowych sprzedawców – wynika z raportu Autopay Research pt. Jak kupujemy w zagranicznych sklepach.
54% badanych internautów deklaruje, że kupuje w sklepach zagranicznych, a co dziesiąty stwierdza, że robi to bardzo często. Z zakupów zagranicznych sklepach wyraźnie częściej korzystają osoby młodsze (tj. do 45. roku życia) niż starsze…
Więcej dowiesz się u źródła >>ZAGRANICZNE SKLEPY ONLINE. ZOBACZ, GDZIE I CO POLACY KUPUJĄ NAJCZĘŚCIEJ
W internecie wypad na zakupy do USA nie trwa wcale dłużej od wizyty w rodzimym e-sklepie, a cały proces wygląda niemal identycznie. Już połowa polskich internautów odwiedza zagraniczne sklepy, ale kupuje w nich w inny sposób niż u krajowych sprzedawców – wynika z raportu Autopay Research “Jak kupujemy w zagranicznych sklepach”.
Ponad połowa badanych internautów (54 proc.) deklaruje, że kupuje w sklepach zagranicznych, a co dziesiąty stwierdza, że robi to bardzo często. Co ciekawe z zakupów zagranicznych sklepach wyraźnie częściej korzystają osoby młodsze (tj. do 45. roku życia) niż starsze…
Więcej dowiesz się u źródła >>Magento uznane za lidera wśród platform e-commerce
Gartner Inc. uznał w swoim raporcie Magic Quadrant for Digital Commerce Platforms Magento za najlepszą platformę w kategorii Leaders w roku 2019. Nagroda ta została przyznana platformie już 3 rok z rzędu.
Na czym polegał raport?
Raport wziął pod uwagę ponad 13 platform (w tym Shopify, Sitecore oraz SAP). Kryteria zwycięstwa uwzględniały takie czynniki jak wzrost liczby użytkowników danej platformy e-commerce, jak i ich sytuację finansową. Poszczególne platformy zostały ocenione według tego, jak bardzo pomagały spełniać cele sprzedawców podzielonych według 4 kategorii…
Więcej dowiesz się u źródła >>Jak pozyskać powracającego klienta w e-commerce? 10 skutecznych technik!
Zaistnienie w świadomości nowego klienta to praca pochłaniająca wiele czasu i pieniędzy. Działania marketingowe nawet te skutecznie dobrane nie zawsze prowadzą do konwersji – oferta, sposób jej prezentacji, obsługa konsumencka to elementy budujące zaufanie. Gdy już je pozyskamy, warto byłoby skorzystać z nawiązanej relacji, zachęcając odbiorcę do ponownych zakupów. Nie jest to łatwe zadanie, ale istnieją skuteczne techniki na pozyskanie powracającego klienta, o których piszemy poniżej.
Nienachalny e-mail marketing
W dobie RODO dość trudno pozyskać zgody klientów na rozsyłanie informacji marketingowych. Jeśli jednak przy zakupie odbiorca zaznaczy odpowiedni checkbox, mamy otwartą drogę do prowadzenia komunikacji mailowej. Kilka ogólnych wskazówek dotyczących mailingu wysyłanego do stałych konsumentów…
Więcej dowiesz się u źródła >>Zakaz handlu w niedzielę napędza sklepy internetowe
Zakaz handlu w niedzielę ma znaczący wpływ ma rozwój e-commerce w Polsce. Okazuje się, że od czasu wprowadzenia tego zakazu w naszym kraju powstaje coraz więcej sklepów internetowych. Dlaczego tak się dzieje?
Zakaz handlu napędza e-commerce
Robienie zakupów online jest wyjątkowo łatwe, wygodne i zawsze dostępne, dlatego Polacy coraz chętniej odwiedzają e-sklepy i darzą je coraz większym zaufaniem. Obowiązujący zakaz handlu oczywiście nie dotyczy sklepów internetowych, dlatego to właśnie tam kierują się użytkownicy, którzy chcą zrobić zakupy w niedzielę…
Więcej dowiesz się u źródła >>7 wskazówek, które będą niezbędne dla lepszej wydajności Twojego e-commerce
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jakie są kluczowe rzeczy do przemyślenia podczas planowania lub modernizacji wirtualnego sklepu? Mamy 7 wskazówek, które będą niezbędne dla lepszej wydajności Twojego e-commerce.
- Praca z częścią wizualną
Nie oceniaj książki po okładce, ale sklep online musi ładnie wyglądać. W przeciwnym razie twoi goście pójdą gdzieś indziej. Nie jest to najważniejsze, ale spójrzmy prawdzie w oczy – brzydki sklep zrazi każdego możliwego klienta…
RYNEK E-COMMERCE W POLSCE. SPRAWDZAMY, JAKIE ZMIANY NASTĄPIŁY NA PRZESTRZENI LAT
Choć w Polsce wciąż dominuje tradycyjne podejście do zakupów internetowych, czyli traktowanie internetu jako wielkiego katalogu wysyłkowego, to widać, że z roku na rok coraz popularniejsze stają się wygodne i szybkie rozwiązania e-commerce. Takie wnioski płyną z badania Autopay Research “Jak kupujemy w internecie 2019”.
W tegorocznym badaniu odsetek osób deklarujących kupowanie przez internet sięgnął 89 proc. To najwyższy wynik w czteroletnim cyklu analiz polskiego rynku e-commerce i wzrost o 4 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Sukcesywnie postępujące zmiany postaw konsumentów zauważalne są w kilku aspektach badania…
Więcej dowiesz się u źródła >>Web push – 5 skutecznych scenariuszy marketing automation dla e-commerce
Żyjemy w czasach, kiedy praktycznie każdy wie, czym jest i jak działa newsletter. Wydawać by się mogło, że nie ma tu już pola do popisu dla nowych rozwiązań, a email marketing ma monopol na dostarczanie subskrybentom treści. Tymczasem na horyzoncie jakiś czas temu pojawiły się notyfikacje web push, które sporo namieszały w świecie marketing automation.
W poniższym tekście przedstawimy 5 przykładowych i skutecznych scenariuszy, które nakreślą m. in. jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego oraz pokażą jak ratować porzucone koszyki…
Więcej dowiesz się u źródła >>Kupujący już nie będą mogli oceniać sprzedawców na Allegro za czas wysyłki
Nie mam najlepszej wiadomości dla sprzedających na Allegro – od 2 października obowiązywać będą nowe wyższe prowizje w kilku kategoriach. Na osłodę mam jednak jedną dobrą nowinę – kupujący nie będą już oceniać sprzedawców za czas wysyłki.
Zacznijmy jednak od podwyżek prowizji na Allegro. Pierwsza kategoria, która doczekała się zmian to Dziecko – Zabawki – Gry, tutaj do tej pory obowiązuje prowizja w wysokości 10%, po nowemu będzie wynosiła 12% dla przedmiotów o wartości do 50,00 zł, od droższych przedmiotów będzie pobierane 8 zł i 8% prowizji od kwoty powyżej 50,00 zł, czyli jest jedna obniżka…
Więcej dowiesz się u źródła >>