Sprytny konsument na zakupach. Poznaj 5 sposobów, aby zachęcić klienta do zakupu
Sprytny konsument dąży do tego, aby dokonywać zakupów z rozwagą, w sposób racjonalny, przemyślany i zorganizowany. Stara się być doskonale rozeznany w narzędziach umożliwiających mu porównywanie cen, właściwości oraz parametrów jakościowych produktów.
Liczy, mierzy, waży, sprawdza opakowania wraz z ich zawartością. Kupuje na promocjach i czeka na przeceny. Sprytny konsument dąży do tego, aby kupować w sposób świadomy. Jak sprzedawca lub producent może zachęcić go do zakupu?
Zaprezentuj opinie zadowolonych klientów
Serwisy internetowe takie jak Opineo.pl, Opiniuj.pl lub Bangla.pl umożliwiają klientom umieszczanie w internecie opinii oraz recenzji sklepów, w których dokonali zakupów, jak również produktów i usług…
Więcej dowiesz się na: https://nowymarketing.pl
Jak śledzić konwersje telefoniczne w sklepie internetowym?
Właściciele sklepów internetowych regularnie odbierają telefony od użytkowników pytających o dany produkt. Wśród nich są też osoby, które mają problemy z zamówieniem online. Takie połączenia często kończą się konwersją telefoniczną. Google proponuje kilka rozwiązań śledzenia tego typu konwersji, jednak reklamodawcy w dalszym ciągu podchodzą do nich ze sporym dystansem.
Każdy właściciel dąży do jak największej sprzedaży, dlatego rozwiązania typu “zamówię to za Pana i wyślę link do płatności” wciąż są częstą praktyką. Z punktu widzenia właściciela, takie rozwiązanie jest jak najbardziej zrozumiałe, jednak z punktu widzenia analizy danych o konwersjach, takie podejście do tematu tworzy chaos i ogranicza możliwość dalszej optymalizacji działań online marketingowych, szczególnie przy wysokim procencie konwersji telefonicznych…
Więcej dowiesz się na: https://interaktywnie.com
Dlaczego sklep internetowy nie sprzedaje? – 9 możliwych przyczyn
Sklep online jest tworzony z myślą o sprzedaży. Jest to jego podstawowe zadanie. Jednak co zrobić w sytuacji, jeśli sklep internetowy nie sprzedaje? Jakie są tego powody oraz co może być przyczyną złych wyników sprzedaży? Sprawdź, jakie kwestie należy sprawdzić, aby znaleźć możliwą przyczynę.
Tak naprawdę przyczyn może być wiele. Jedne będą mniej trywialne, takie jak cena produktu, a inne bardziej złożone, np. strategia (lub jej brak) marketingowa. Nie da się więc jednoznacznie określić, dlaczego sklep nie sprzedaje, ponieważ możliwych przyczyn jest bardzo wiele. Dlatego każdy przypadek należy rozpatrywać indywidualnie.
Są jednak pewne przesłanki, które mogą pomóc rozwiązać problem lub po prostu zdiagnozować przyczynę małej sprzedaży.
Sprawdźmy zatem, które czynniki mogą najbardziej wpływać na to, czy użytkownik zechce dokonać zakupu w danym sklepie, czy jednak będzie wolał skorzystać ze strony konkurencji…
Więcej dowiesz się na: http://mobiletry.com
R – ROPO (Encyklopedia Marketingu)
Czym jest ROPO? Jaka jest jego definicja? Aby przybliżyć wam to i wiele innych zagadnień stworzyliśmy encyklopedię pojęć marketingowych. Poniżej kolejne hasło.
ROPO
[Krzysztof Nowicki:] ROPO (Research Online, Purchase Offline) – zachowanie konsumenta polegające na poszukiwaniu w internecie informacji o produktach i usługach, które nabywane są offline, tj. w stacjonarnych punktach i sklepach. Poszukiwania te odbywają się najczęściej z wykorzystaniem wyszukiwarki Google i obejmują czytanie recenzji produktów na blogach, forach, portalach, przeglądanie artykułów, mediów społecznościowych, porównywarek cenowych itp.
Jak częste jest zjawisko ROPO? Według różnych badań, 5 na 6 internautów kupując offline przyznało, że wcześniej przeglądało internet w poszukiwaniu informacji o produkcie. Przez smartfon bądź tablet produkty sprawdza 88% internautów, w tym 74% z nich robi to będąc w stacjonarnym sklepie…
Więcej dowiesz się na: https://nowymarketing.pl
Hakerzy kontra e-commerce. Kto powinien się bać?
Wizja hakerów włamujących się do elektrowni jądrowych bądź zmasowany atak na sektor bankowy przeraża wszystkich. Choć globalny kryzys wywołany cyberatakiem kojarzymy bardziej z filmową fabułą, zagrożenie jest jak najbardziej realne. Część przedsiębiorców wierzy, że hakerzy skupieni na gigantach rynku nie zagrażają ich działalności. Tym samym lekceważą kwestie bezpieczeństwa… a cyberprzestępcy nie zawsze atakują Pentagon i największe marki.
W świetle obowiązujących tendencji właściciele małych e-commerców czy lokalnych firm powinni mieć się na baczności. Jak się okazuje, na ataki (szczególnie te typu distributed denial of service) najbardziej narażone są podmioty z sektora małych i średnich firm. Międzynarodowe korporacje atakowane są rzadziej. Dlaczego? Duże spółki z reguły dysponują zespołem specjalistów ds. bezpieczeństwa IT…
Więcej dowiesz się na: https://dailyweb.pl
Zakupy w Internecie bez granic w UE – jak to jest z tym końcem geoblokad?
Zakupy przez Internet na terenie Unii Europejskiej będą prostsze. Sklepy nie będą mogły już bowiem blokować dostępu lub przekierowywać użytkowników do lokalnych serwisów. Co konkretnie zmieniają nowe przepisy?
Dobra zmiana – tak można podsumować uchwalone przez Parlament Europejski przepisy, które zakładają, że każdy klient na terenie Unii Europejskiej powinien być traktowany przez sklepy internetowe tak samo i mieć dostęp do tych samych usług…
Więcej dowiesz się na: http://www.benchmark.pl