Jak założyć dobrze prosperujący sklep internetowy?
Według informacji pozyskanych przez PwC w 2020 roku liczba polskich sprzedawców internetowych wyniosła 150 tys., z czego 80 tys. prowadziło własne sklepy internetowe. Aby nadążyć za rosnącym rynkiem, stale poszukują oni nowych rozwiązań dla e-sklepu, a także atrakcyjnych rynków zbytu. O czym warto pamiętać, żeby stworzyć dobrze prosperujący sklep w Internecie?
Zanim założysz e-sklep, zadbaj o podstawy
Przede wszystkim warto zadbać o wydajny serwer i hosting, które sprawdzą się nie tylko na co dzień, ale także w czasie zwiększonego ruchu – chociażby w najbliższych tygodniach, przed świętami. Dziś szybka i responsywna strona www to dla konsumenta podstawa…
Więcej dowiesz się u źródła >Pozycjonowanie sklepu internetowego – najważniejsze porady
Rodzaj branży często definiuje kwestie związane z optymalizacją sklepu online w zakresie treści bądź aspektów technicznych. Aby pozycjonowanie sklepu internetowego było skuteczne, konieczne jest zastosowanie odpowiednich słów i fraz kluczowych.
Warto zaznaczyć, iż pozycjonowanie sklepów zasadniczo różni się od działań nakierowanych na standardową stronę „wizytówkę”. Serwisy projektowane z myślą o sprzedaży są znacznie bardziej rozbudowane – posiadają wiele podstron, produktów, często w obrębie strony znajduje się także specjalistyczny blog. Strona internetowa zawierająca wiele podstron, które trzeba pozycjonować, wymaga wielu istotnych działań…
Więcej dowiesz się u źródła >10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online
Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji.
Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym…
Więcej dowiesz się u źródła >Najlepsze przesyłki kurierskie dla e-commerce
Dla sklepów internetowych przesyłka kurierska to niezwykle istotny aspekt prowadzonego biznesu. Przede wszystkim chodzi o szybkość i rzetelność realizowanych zleceń. Poza tym klienci zwracają także uwagę na cenę oraz możliwe usługi dodatkowe. W efekcie można dostosować usługi do indywidualnych potrzeb, nadawać przesyłki niestandardowe, te wymagające specjalnej obsługi, krajowe i zagraniczne. A to sprawia, że sklepy internetowe mogą bez problemu funkcjonować.
Standardowa przesyłka kurierska i usługi dodatkowe
W sklepie internetowym niezwykle istotnym aspektem staje się profesjonalna obsługa, jakość towarów, możliwość płatności online oraz szybkie doręczenia. Z usług dla firm korzystają więc ci klienci, którzy wysyłają pojedyncze przesyłki, jak i sklepy regularnie nadające większą ilość paczek. W tym wypadku szereg usług dodatkowych pozwala również na dostosowanie każdego zlecenia do konkretnych potrzeb. To natomiast działania, które napędzają sprzedaż. Wpływają na czas doręczenia oraz na cenę i jakość usług o stanowią logistykę tak ważną dla e-commerce. Wszystkie etapy zamówienia można więc zintegrować na poziomie platformy, a klient, który będzie miał dostęp do wielu sposobów dostawy, bez problemu dostosuje oferty firm kurierskich do swoich potrzeb…
Więcej dowiesz się u źródła >
Płatności odroczone w sklepach internetowych – czy warto wdrażać nową usługę?
Coraz częściej można natknąć się na reklamy, zachęcające do zakupów bez płacenia, a dokładnie – z odroczonym terminem zapłaty. Strategia sprzedażowa, która jeszcze nie tak dawno temu była domeną przede wszystkim punktów naziemnych, coraz śmielej wkracza do sektora e-commerce.
Obecnie, to płatności odroczone są jednym z najgorętszych trendów w sprzedaży internetowej i nie ulega wątpliwości, że przedsiębiorcy, którzy zaoferują swoim klientom taką usługę, mogą sporo zyskać. Analogicznie, rezygnując z wprowadzenia opcji “kup teraz, zapłać później”, ryzykujemy utratą wypracowanej pozycji i zwiększeniem dystansu, jaki dzieli nas od konkurencji. Jak działają płatności odroczone? Czy taka usługa wiąże się z jakimkolwiek ryzykiem dla sprzedającego? Na te i inne pytania odpowiadamy poniżej…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak skutecznie wdrożyć marketing omnichannel w sklepie internetowym?
Doświadczenia klienta (UX) w sklepie internetowym to współczesny kluczo do sukcesu w sprzedaży na odległość. Użytkownicy są coraz bardziej wymagający i oczekują od biznesów e-commerce nie tylko wysokiej jakości produktów oraz interakcji ze stroną, ale także sprawnej obsługi klienta.
Jeśli chcesz poprawić interakcję z klientami, zadbaj o wdrożenie strategii omnichannel w sklepie internetowym. Sprawdź, co to jest omnichannel customer ecperience i jak o niego zadbać w biznesie e-commerce…
Więcej dowiesz się u źródła >Będzie drożej na Allegro – od marca nowe stawki
Allegro wprowadza nowe stawki dla sprzedawców. Wraz z początkiem marca wzrosną prowizje sprzedażowe w niemal każdej kategorii, a do tego w pięciu przypadkach podniesione zostaną koszty dostaw.
Allegro zmienia stawki dla sprzedawców – będzie drożej
Aż w 12 kategoriach wprowadzone zostaną nowe, wyższe stawki prowizji sprzedażowej. Od 1 marca bieżącego roku sprzedawcy z kontami firmowymi więcej zapłacą za sprzedaż produktów z takich działów jak elektronika, kultura i rozrywka, motoryzacja, zdrowie czy moda. Wzrost zwykle waha się od 0,5 do 2 punktów procentowych i raczej naiwne było twierdzenie, że nie przełoży się to także na zwiększenie cen końcowych samych produktów…