Jak założyć sklep internetowy i nie popełnić błędów? Rozmawiamy z twórcą Ecometrixo – narzędzia BI dla e-commerce i autorem książki
Pierwszych klientów pozyskał wysyłając do nich wina, później tworzył modowy market place, a teraz pisze książkę o e-commerce i tworzy narzędzie do analizy e-handlu. Rozmawiamy z Maciejem Stodolnym – twórcą Ecometrixo, o jego aplikacji, historii, książce, partnerstwie z Microsoftem oraz budowaniu kontaktów biznesowych na polu golfowym.
Od czego zaczęła się Twoja przygoda z biznesem? Z tego, co mi wiadomo, to swoją pierwszą agencję założyłeś w wieku 21 lat i obsługiwałeś takie marki jak Intimissimi, Fale Loki Koki, Calzedonia czy BZWBK, a klientów tych miałeś pozyskać podobno dzięki nazwie i wypozycjonowaniu się pod nią…
Więcej dowiesz się u źródła >SEO w sklepie internetowym. Jak najefektywniej generować zyski z bezpłatnego ruchu?
Każdy, kto sprzedaje w Internecie chce, aby jego platforma sprzedażowa była jak najlepiej dostosowana do wymogów popularnych wyszukiwarek, bo w prostej linii przełoży się to na większy i szybciej uzyskany zysk. Oczywistym jest, że na pierwszej stronie wyników toczy się zacięta walka o uwagę użytkownika pomiędzy reklamami płatnymi, a wynikami organicznymi, które są wspierane budżetem reklamowym.
I o ile obecność w tych pierwszych to kwestia odpowiednio skonfigurowanej kampanii Ads oraz budżetu mediowego, o tyle pojawienie się w wynikach organicznych jest już bardziej skomplikowane, bo wymaga pracy w kilku kluczowych obszarach. Świadomość ich wagi, roli oraz zakresu pozwoli na efektywne lokowanie budżetu oraz wykorzystanie własnego czasu na rozwój sklepu internetowego – bez względu na branżę czy oferowany w asortyment…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń w sklepie internetowym?
Współczynnik odrzuceń to statystyka, która powoduje u nas szybsze bicie serca i nerwowe jej sprawdzanie. Ogólnie może wydawać się, że jasno świadczy o tym, czy strona internetowa jest dobra i poprawna czy też nie. W rzeczywistości nie jest tak do końca, a współczynnik odrzuceń jest bardzo przydatną statystyką. Zdecydowanie warto poznać jego dokładną definicję, a następnie sposoby, jak skutecznie obniżać współczynnik odrzuceń i sprzedawać więcej w naszym sklepie internetowym.
Czym jest współczynnik odrzuceń
Współczynnik odrzuceń sklepu internetowego jest współczynnikiem mówiącym nam, ile osób weszło na naszą stronę internetową i wyszło z niej, nie kontynuując jej przeglądania. Oblicza się go, dzieląc ilość pojedynczych wejść i wyjść na stronę, czyli odrzuceń przez ilość sesji i mnożąc wyniki razy 100. Współczynnik odrzuceń będzie zatem stosunkiem pojedynczych wejść i wyjść do ilości wszystkich sesji w mierzonym okresie czasu…
Więcej dowiesz się u źródła >Sklepy internetowe rosną jak grzyby po deszczu, ale wiele równie szybko co się pojawia – kończy działalność
Sklepów internetowych ciągle przybywa, ale nie miejcie złudzeń. Wiele z nich bardzo szybko upada…
Zakupy przez internet dla wielu stały się codziennością. Sam należę do grona, które — poza wizytami w warzywniaku i dyskoncie spożywczym — właściwie wszystko inne zamawia w sieci, najchętniej do okolicznego automatu na paczki. Pandemia pchnęła wielu by zrobili ten pierwszy krok i… spodobało im się, ale szczerze mówiąc – sam w temacie nie zmieniłem przyzwyczajeń. Mimo wszystko czytając najnowszy raport ExpertSender dotyczący sklepów internetowych w Polsce jestem… odrobinę zaskoczony. Wynika z niego, że od trzech lat takich inicjatyw przybywa, ale ponad połowa ma problemy finansowe…
Więcej dowiesz się u źródła >Jak podnieść sprzedaż w e-commerce za pomocą YouTube?
Jednym ze skutków ubocznych pandemii jest bez wątpienia zawrotne tempo rozwoju branży e-commerce. Branży, która ciągle chyba nie do końca docenia siłę wideo, choć to jest ważnym i skutecznym sposobem komunikacji z klientem. Jak połączyć oba obszary i świadomie wpłynąć w sprzedaż? Odpowiedź na to pytanie poznacie podczas webinaru, na który zaprasza Ecommerce.pl – merytoryczna przestrzeń praktyków polskiej branży e-commerce.
Uchylimy jednak nieco rąbka tajemnicy – rozwiązanie tej zagadki stanowi YouTube, czyli platforma, która zrzesza ponad 20 milionów użytkowników w Polsce i 2 miliardy na świecie. Znaczna część z nich znajduje się prawdopodobnie w gronie Twoich potencjalnych klientów. Mimo że oba obszary są obecne na rynku już od dobrych paru lat, to łączenie ich jest nadal nie jest popularnym zjawiskiem…
Więcej dowiesz się u źródła >Polski konsument w sieci. Co kupują Polacy w Internecie?
Branża e-commerce w skali globalnej nieustannie rośnie w siłę. Według danych statystycznych już w tym roku ok. 2,14 miliarda osób zrobi zakupy przez Internet. Globalny przychód w 2022 roku ma wynieść 5,4 biliony dolarów. Jak dużą cegiełkę do tych wyników dorzucą Polacy?
Polscy e-konsumenci w tyle za Niemcami
Jak zauważają eksperci PostNord w ramach raportu “E-commerce in Europe 2020”, w Europie ogromny wpływ na gospodarkę, a co za tym idzie na technologię, mają historyczne uwarunkowania, czyli podział kontynentu przez Żelazną Kurtynę…
Więcej dowiesz się u źródła >Sklepy internetowe Prestashop – optymalizacja pod pozycjonowanie
Sklep internetowy może stracić dużą liczbę klientów jeśli jego właściciel nie ma zaplanowanej i przemyślanej strategii SEO (optymalizacji pod kątem wyszukiwarek).
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to zestaw działań mających na celu ulepszenie sklepu internetowego bądź strony internetowej w taki sposób, aby uzyskać możliwie największy ruch organiczny z wyszukiwarek internetowych. Każdy sklep internetowy wykorzystuje różne metody generowania ruchu. Poniżej omówię kilka prostych metod, które w dłuższej perspektywie pozwolą na wygenerowanie w sklepie internetowym opartym o Prestashop większej ilości ruchu z wyszukiwarek internetowych…
Więcej dowiesz się u źródła >