Czego oczekują od marek w social mediach poszczególne generacje?
Dlaczego użytkownicy przestają obserwować marki w social mediach? Co motywuje ich do pozostawienia lajka na ich profilu? Prezentujemy wyniki badania Sprout Social na temat Millenialsów, generacji X oraz Baby Boomers.
Dobrze prowadzona strategia komunikacji w social media to taka, która jest dopasowana do specyfiki odbiorców. W jej przygotowaniu niezbędne jest zrozumienie charakterystyki oraz potrzeb danej grupy docelowej i odpowiedź na pytanie czego potrzebuje nasz konsument oraz jaki serwis jest dla niego najbardziej naturalnym środowiskiem do porozumiewania się. Sprout Social przeprowadziło ankiety wśród 1000 użytkowników – Millenialsów (18-34), generacji X (35-54) oraz Baby Boomersów (+55). Ich wyniki pozwoliły na dostrzeżenie pewnych podobieństw oraz różnic. Jakich?
Każda generacja jest generacją Facebooka
Facebook z ponad miliardem użytkowników gromadzi wokół siebie wszystkie trzy pokolenia – blisko 44 procent wskazało go jako ich wybór spośród serwisów społecznościowych. Popularność serwisu jest niemalże identyczna dla pokolenia X oraz Baby Boomersów i wynosi około 65 procent. Drugą najpopularniejszą platformą wśród tych dwóch generacji jest YouTube. W przypadku Millenialsów wyniki popularności Facebooka nie różniły się tak w perspektywie korzystania z pozostałych serwisów. Podzielili oni swoje odpowiedzi pomiędzy Facebookiem (33 procent), Instagramem (22,2 procent) oraz Snapchatem (15,8 procent). Ulubionym serwisem nieco młodszych Millenialsów, w wieku 18-24 lata jest Instagram…
Czytaj więcej na: https://socialpress.pl
Czym jest Pinterest?
Prawdopodobnie nikomu nie trzeba przedstawiać tego medium. Może co najwyżej przypomnieć o jego istnieniu, bo wydaje się, że został on zapomniany przez nasze rodzime marki. Dla wielu jest też mało atrakcyjnym kanałem, z racji „małej liczby konwersji”. Wymaga też całkiem sporo wysiłku, żeby stał się efektywnym elementem kampanii marketingowej.
- każdego miesiąca użytkownicy wyszukują na Pintereście ponad 2 mld razy
- 80% ruchu stanowi mobile
- aż 97% wyszukiwań stanowią frazy niebrandowe
- ponad 150 mln użytkowników korzysta z Pinteresta dla rozrywki i w celach zakupowych.
Jak więc widać, Pinterest nie jest martwym medium. Wręcz przeciwnie dobrze opracowane mechanizmy wewnętrznego wyszukiwania pozwalają użytkownikom odnaleźć poszukiwane frazy (dlaczego wśród wyników nie mógłby się pojawić Twój brand?).
Zacznij od „kuchni”
Raport na Facebooku, który warto przeczytać
Wiele czynników wpływa na wyniki reklam na Facebooku: stawka, zaangażowanie, wielkość grupy odbiorców, kierowanie. Dlatego też co pewien czas tworzone są nowe raporty, które znacznie pomagają w optymalizacji kampanii.
Niektóre z nich są szeroko opisywane na blogach oraz w czasopismach branżowych. Natomiast inne pomijane oraz słabo widoczne na koncie.
Takim pomijanym raportem są właśnie “Statystyki wyświetlania”. Przyznaje, że sama trafiłam na niego przez przypadek, a przydaje się on bardzo w optymalizacji kampanii. Dzięki niemu dowiesz się, które zestawy nakładają się na siebie oraz który z nich już znudził się użytkownikom.
Gdzie znaleźć „Statystyki wyświetlenia”?
Raport znajdziesz w zakładce „Zestawy reklam”. Statystyki stają się dostępne, gdy zestaw reklam ma co najmniej 500 wyświetleń w ciągu ostatnich 7 dni. Pamiętaj jednak, żeby najechać na dany zestaw – inaczej ich nie zobaczysz.
Niestety, ale statystyki można wyświetlać tylko dla jednego zestawu naraz.
Domyślnie, u góry raportu wyświetla się wykres przedstawiający codzienne wydatki danego zestawu reklam. Zaznaczone są na nim także ważne aktywności, które mogły mieć wpływ na wyniki…
Czytaj więcej na: http://promotraffic.pl