Z ostatniej chwili

Jakie są oczekiwania użytkowników w social mediach od firm? Pinterest, a co to? Jakie raporty na Facebooku warto przeglądać?

Ocena czytelników
[Głosów: 0 Ocena: 0]

Czego oczekują od marek w social mediach poszczególne generacje?

Dlaczego użytkownicy przestają obserwować marki w social mediach? Co motywuje ich do pozostawienia lajka na ich profilu? Prezentujemy wyniki badania Sprout Social na temat Millenialsów, generacji X oraz Baby Boomers.

Dobrze prowadzona strategia komunikacji w social media to taka, która jest dopasowana do specyfiki odbiorców. W jej przygotowaniu niezbędne jest zrozumienie charakterystyki oraz potrzeb danej grupy docelowej i odpowiedź na pytanie czego potrzebuje nasz konsument oraz jaki serwis jest dla niego najbardziej naturalnym środowiskiem do porozumiewania się. Sprout Social przeprowadziło ankiety wśród 1000 użytkowników – Millenialsów (18-34), generacji X (35-54) oraz Baby Boomersów (+55). Ich wyniki pozwoliły na dostrzeżenie pewnych podobieństw oraz różnic. Jakich?

Każda generacja jest generacją Facebooka

Facebook z ponad miliardem użytkowników gromadzi wokół siebie wszystkie trzy pokolenia – blisko 44 procent wskazało go jako ich wybór spośród serwisów społecznościowych. Popularność serwisu jest niemalże identyczna dla pokolenia X oraz Baby Boomersów i wynosi około 65 procent. Drugą najpopularniejszą platformą wśród tych dwóch generacji jest YouTube. W przypadku Millenialsów wyniki popularności Facebooka nie różniły się tak w perspektywie korzystania z pozostałych serwisów. Podzielili oni swoje odpowiedzi pomiędzy Facebookiem (33 procent), Instagramem (22,2 procent) oraz Snapchatem (15,8 procent). Ulubionym serwisem nieco młodszych Millenialsów, w wieku 18-24 lata jest Instagram…

Czytaj więcej na: https://socialpress.pl

Czym jest Pinterest?

Prawdopodobnie nikomu nie trzeba przedstawiać tego medium. Może co najwyżej przypomnieć o jego istnieniu, bo wydaje się, że został on zapomniany przez nasze rodzime marki. Dla wielu jest też mało atrakcyjnym kanałem, z racji „małej liczby konwersji”. Wymaga też całkiem sporo wysiłku, żeby stał się efektywnym elementem kampanii marketingowej.

A to straszny błąd! Według Gemiusa w naszym kraju jest około 1,5 mln aktywnych użytkowników. Czy to mało czy dużo? Ciężko taką liczbę porównywać z Facebookiem czy Twitterem, ale Pinterest ma zupełnie inny charakter i inny sposób angażowania odbiorców. A poza tym, kto mógłby pogardzić dotarciem do 1,5 mln klientów?
Pinterest jest świetnym źródłem ruchu na stronę www czy bloga (przy zachowaniu pewnych wytycznych, o których napiszemy za chwilę), a także potrafi niesamowicie wzmocnić e-commerce (niemalże każdy – bez względu na branżę czy wielkość).
W Polsce to medium nie jest jeszcze mocno wyeksploatowane marketingowo, dlatego ciągle jest dużo przestrzeni, żeby wykorzystać ją dla własnych potrzeb. Na zakończenie tego przydługiego wstępu powiemy jeszcze tylko, że na całym świecie:
  • każdego miesiąca użytkownicy wyszukują na Pintereście ponad 2 mld razy
  • 80% ruchu stanowi mobile
  • aż 97% wyszukiwań stanowią frazy niebrandowe
  • ponad 150 mln użytkowników korzysta z Pinteresta dla rozrywki i w celach zakupowych.

Jak więc widać, Pinterest nie jest martwym medium. Wręcz przeciwnie dobrze opracowane mechanizmy wewnętrznego wyszukiwania pozwalają użytkownikom odnaleźć poszukiwane frazy (dlaczego wśród wyników nie mógłby się pojawić Twój brand?).

Zacznij od „kuchni”

Aby wszystko działało poprawnie, trzeba zacząć od odpowiednio przygotowanego zaplecza. I tu często pojawia się pierwszy problem – przygotowania dotyczą nie tylko profilu marki na Pinterest ale przede wszystkim strony internetowej. Sekret Pinterest w przenoszeniu ruchu na stronę leży w aspektach wizualnych. Atrakcyjne zdjęcie, grafika, ilustracja czy infografika zachęci odbiorcę do obejrzenia jej i być może przepięcia na swoją tablicę. Jednak aby można było przekuć to zainteresowanie na konwersję – konieczne jest aby zdjęcie fizycznie było obecne na stronie www. Tylko w ten sposób użytkownik zostanie przekierowany na witrynę po kliknięciu grafiki.
Z tego powodu strategie prowadzenia Pinterest polegające na wyszukiwaniu grafik na tablicach użytkowników jest raczej skazana na niepowodzenie. Oczywiście mogą one uzupełniać nasze „autorskie” działania, ale nie przyniosą one wymiernych korzyści. Dlatego pierwszym warunkiem jest posiadanie (i regularne dodawanie) atrakcyjnych zdjęć na własnej stronie, a następnie przepinanie ich na tablice…
 .
Czytaj więcej na: https://www.ideoforce.pl

Raport na Facebooku, który warto przeczytać

Wiele czynników wpływa na wyniki reklam na Facebooku: stawka, zaangażowanie, wielkość grupy odbiorców, kierowanie. Dlatego też co pewien czas tworzone są nowe raporty, które znacznie pomagają w optymalizacji kampanii.

Niektóre z nich są szeroko opisywane na blogach oraz w czasopismach branżowych. Natomiast inne pomijane oraz słabo widoczne na koncie.

Takim pomijanym raportem są właśnie “Statystyki wyświetlania”. Przyznaje, że sama trafiłam na niego przez przypadek, a przydaje się on bardzo w optymalizacji kampanii. Dzięki niemu dowiesz się, które zestawy nakładają się na siebie oraz który z nich już znudził się użytkownikom.

Gdzie znaleźć „Statystyki wyświetlenia”?

Raport znajdziesz w zakładce „Zestawy reklam”. Statystyki stają się dostępne, gdy zestaw reklam ma co najmniej 500 wyświetleń w ciągu ostatnich 7 dni. Pamiętaj jednak, żeby najechać na dany zestaw – inaczej ich nie zobaczysz.

Niestety, ale statystyki można wyświetlać tylko dla jednego zestawu naraz.

Domyślnie, u góry raportu wyświetla się wykres przedstawiający codzienne wydatki danego zestawu reklam. Zaznaczone są na nim także ważne aktywności, które mogły mieć wpływ na wyniki…

Czytaj więcej na: http://promotraffic.pl

O Legiobiznes.pl

Legiobiznes.pl
Budowa i tworzenie profesjonalnych, responsywnych (RWD) stron www. Pozycjonowanie SEO, sklepy internetowe eSklep...

Sprawdź także

Jak efektywnie kierować reklamy na YouTube Pozycjonowanie filmów na YouTube. Nowości w YouTube Music. TikTok i współpraca z Sony

Jak efektywnie kierować reklamy na YouTube? Pozycjonowanie filmów na YouTube. Nowości w YouTube Music. TikTok i współpraca z Sony

Ocena czytelników [Głosów: 0 Ocena: 0]Jak efektywnie kierować reklamy na YouTube? Każdy kolejny rok przez …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

DARMOWE OGŁOSZENIA